TRI OBLIKA FIGURATIVNOG JEZIKA

Poučavanje metaforom i analogijom

srijeda, 9. siječnja 2019.

Svako se učenje događa povezivanjem. Novu informaciju procesuiramo povezujući ju s nečime što već znamo. Na primjer, prvi su automobili ljudima imali smisla, jer su opisivani kao „kočije bez konja”.

Poučavanje metaforom i analogijom

Kad je povezivanje neobično ili neočekivano, može dovesti do kreativnog razumijevanja koje rezultira novim idejama. Na primjer, William HARVEY srce je usporedio s pumpom, što je otvorilo put otkriću da krv cirkulira.

Razumijevanje postojećih ideja i stvaranje novih počiva na prepoznavanju i uspoređivanju sličnosti i razlika među konceptima, drugim riječima na stvaranju veza. U tu se svrhu upotrebljavaju tri oblika figurativnog jezika:

■ metafore – ova riječ starih Grka doslovno znači prenositi, dakle prenositi ideje s jednoga koncepta na drugi.

Primjer: Stanica je tvornica;

poredba – slično metafori, za povezivanje koristi se riječima „kao” i „poput”.

Primjer: Oči su ti poput kamere;

analogija – ovaj je oblik najizazovniji, jer uključuje usporedbu dva skupa poveznica.

Primjer: Krzno je sjevernoameričkim Aboridžinima bilo ono što je novac današnjem potrošaču.

Unaprijedite svoje poučavanje i pomozite učenicima da dožive svijet na nov način. Pokušajte sljedeće.

  • U svakom kutku učionice postavite sliku nečega što može služiti kao metafora za koncept o kojem poučavate. Zamolite učenika da ode do metafore koja najbolje odgovara njegovu razmišljanju i raspravi s drugima u tom kutu učionice zašto su odabrali baš tu metaforu. Potom svaka grupa može sumirati svoja razmišljanja i predstaviti ih razredu.

Savjet: upotrijebite slike koje uključuju akciju, koje sadrže radnju poput paljenja vatre vode bogatijim metaforama.

  • Odvojite 20 minuta za šetnju u kojoj ćete tražiti predmete i situacije koji mogu biti dobra metafora za koncept kojim se bavite. Učenici mogu fotografirati ili raditi popis. Rezultate podijelite stvarajući galeriju ideja.
  • Zamolite učenike da naprave kolaž upotrijebivši slike iz časopisa koje metaforički predstavljaju koncept ili jedan njegov aspekt. Svaku sliku mogu označiti jednom riječju ili frazom, a zatim ih spojiti u rečenicu.

„Moj je koncept umnogome poput ­_______, jer________.”

Ako imate minutu, molimo vas podijelite metaforu, poredbu ili analogiju koju je osmislio učenik. Evo jedne za početak:

„Škola je poput tostera. Staviš nešto unutra, a to izađe bolje nego što je bilo prije.” – Maddison, šesti razred.

..................

NAPOMENA

  • Teach MAGAZINE – najveća kanadska nacionalna publikacija osnovana 1993. godine
  • Izvor: teachmag.com
Vezani članci
Školski portal: Što je važno kazati zdravoj djeci o autizmu

Što je važno kazati zdravoj djeci o autizmu

AUTIZAM NE ODREĐUJE IZGLED OSOBE. Autisti izgledaju kao i svi…

Školski portal: Kako se nositi s učenicima koji ne nose pribor u školu

Kako se nositi s učenicima koji ne nose pribor u školu

…Liama koji puši, Carla koji pljuje na kolege, Stephenea koji…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Besplatna aplikacija SMIB igre

Besplatna aplikacija SMIB igre

✿ Aplikacija SMIB igre posve je…

Školski portal: Jan je ispunio moj profesionalni svijet

Jan je ispunio moj profesionalni svijet

Vjerojatno je genetika u našoj obitelji…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…