Zanimljivosti
SAD: TEKSAŠKE ŠKOLE
Produljili vrijeme za odmor, a rezultati su nevjerojatni
objavljeno: 27. prosinca 2018.

Kako su se tijekom godina gomilali državni ispiti, napredni kurikulumi i ostali zahtjevi, odmor je uvijek bio prvi na „listi za odstrel”. Neke su ga škole čak potpuno ukinule. Ali je li odmor ipak važniji više nego što smo to ikad bili spremni priznati?

Nekoliko škola u Teksasu, Oklahomi i Kaliforniji pokreće novi program koji drastično produljuje odmor u osnovnim školama, a rezultati su čudesni.

Program omogućuje učenicima četiri puta po 15 minuta odmora u danu, tijekom kojih mogu potrošiti dio bezgranične energije koju posjeduju. Učitelji kažu da su učenici bolje koncentrirani, mirniji i zbog toga imaju manje problema s ponašanjem.

„Odmor je potreban odmak od strogih zgusnutih akademskih izazova u učionici. Ali jednako je važno da siguran odmor uz nadzor odraslih nudi i kognitivne, socijalne, emocionalne i fizičke dobrobiti koje se očigledno ne cijene dovoljno kad se donosi odluka o smanjenju trajanja odmora” – kaže Vijeće američke pedijatrijske akademije za zdravlje učenika.

Svaki će vam učitelj reći da nitko, posebno ne dijete, nije stvoren da mirno sjedi osam sati dnevno. Pretvaranje učionice u „mini-ured” vodi dosadi i nemiru. To kod djece, a i odraslih, uzrokuje nedostatak koncentracije i nesposobnost za bilo kakva ostvarenja. Zašto je onda odmor posljednjih godina zanemarivan? Prvi uzrok na koji treba upozoriti jesu standardizirani ispiti.

Godinama je savezna vlada inzistirala na povezivanju rezultata državnih ispita s financiranjem škole pa čak i plaćama učitelja. To znači da su učitelji i administracija pod pritiskom poboljšati rezultate ispita pod svaku cijenu, a u mnogim je školama to značilo uklanjanje svega što nije sto posto „obrazovno”. Škole su ukidale umjetnost, glazbeni odgoj i ostale izborne predmete kako bi imali više vremena za uvježbavanje gradiva iz onih predmeta koji podliježu ispitivanju. Ali lik Richarda Dreyfussa u filmu „Opus gospodina Hollanda” iz 1995. godine tako je elokventno rekao:

„Prije ili kasnije, ova djeca neće imati o čemu ni čitati ni pisati.”

Postoje istraživanja čiji rezultati potiču više vremena za odmor. Istraživanje ponašanja osmogodišnjaka i devetogodišnjaka u učionici otkrilo je da djeca koja imaju samo 15 minuta odmora više imaju bolju koncentraciju na nastavi i manje problema u ponašanju. Jedna je nedavna studija čak dokazala da dječaci više napreduju u čitanju i računanju što su aktivniji.

 Sve više škola ponovno uvodi vrijeme za odmor u osnovnim školama. U nekim je državama čak uveden zakon koji od škola zahtijeva određeno vrijeme za svakodnevni odmor. Nadamo se da će to, uz smanjivanje pritiska učitelja i administracije vezano za standardizirane ispite, dovesti do učionice pune djece spremne za učenje, umjesto učionice pune djece koja se pitaju kad će biti pušteni iz svoga obrazovnog zatvora.

Odmor je jedino vrijeme u školskome danu u kojem djeca imaju priliku biti djeca. Tad izmišljaju nove igre, grade prijateljstva, uče društveno ponašanje i fizički su aktivni. Ako zaista želimo učiniti djecu dobro prilagođenim članovima društva, tad su upravo to vještine koje bi trebali učiti.

………………

NAPOMENA

  • Bored Teachers – mjesto za učitelje koji ovdje mogu pronaći humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koja dolazi uz ovu profesiju.
  • Izvor: boredteachers.com