Školstvo u medijima
SEDAM IDEJA ZA STVARANJE UČIONICE BUDUĆNOSTI
Nova vrsta razmišljanja i novi modeli učenja
objavljeno: 11. siječnja 2019.

… već nešto što ima potencijal dugoročne promjene.

A najbolji dio? To nije nešto što je dostupno samo školama s velikim proračunima, već je dostupno svima, i to besplatno. Utopijske vizije o učenju primamljive su zato što nas oslobađaju odgovornosti da ih ostvarimo upravo sada, što vodi do nejasne romantične priče o tome koliko bi moćno učenje moglo biti kad bismo samo radili više X i Y.

Ali upravo u tome leži problem: učenje budućnosti već je dostupno, a u tekstu možete pronaći sedam najuvjerljivijih i najmoćnijih trendova, koncepata i izvora.

  • Izazov provedbe

Upravljanje tradicionalnom učionicom već je samo po sebi dovoljan izazov; uvođenje dodatnih faktora može izgledati kao traženje problema. No, istina je da postaje sve teže obrazovati djecu uz tako radikalni tehnološki i pedagoški napredak.

Dobra je vijest da mnogi od elemenata progresivnog okruženja za učenje – npr. digitalna pismenost, povezanost i igra – prikladno, a ne slučajno, djeluju zajedno. A još je bolje što ti elementi mogu smanjiti teret s kojim se nose oni koji upravljanju učenjem zbog toga što u središte stavljaju učenika.

Iako je ove ideje moguće provesti u tradicionalnoj učionici, to nisu alati koje možete iskušati već novi načini razmišljanja o tome kako učenici pristupaju elektroničkim uređajima, kako edukatori definiraju uspjeh te koje bi uloge digitalnih zajednica u populariziranju novih modela učenja trebale biti.

Ništa od toga nije pretjerano komplicirano – već jednostavno zahtijeva novu vrstu razmišljanja.

UČENJE BUDUĆNOSTI DANAS: SEDAM IDEJA ZA STVARANJE UČIONICE BUDUĆNOSTI

1) DIGITALNA I ISTRAŽIVAČKA PISMENOST

Ne radi se toliko o tome da je fizičko staromodno, a digitalno u modi, već o tome da je puka veličina i dostupnost digitalnih izvora, povezanosti i mjesta golema. U učeničkim je umovima, kad se radi o čitanju, pisanju, komuniciranju, stvaranju i dijeljenju, sve digitalno.

Čak su i „školske” ideje poput pismenosti sada drukčije. Digitalna pismenost trend je koji uključuje uporabu, razumijevanje i uređivanje digitalnih medija. To je izravno povezano s istraživačkom pismenosti, zbog toga što i digitalni i digitalizirani izvori podataka služe kao primarni istraživački izvori.

2) PREBACIVANJE SA STANDARDA NA NAVIKE

Ovo je jedna od najvećih i najmoćnijih ideja u učenju budućnosti te bi trebala biti osnova svake važne rasprave. Što učenici uče, zašto to uče te što rade s onime što znaju? Ukratko, prebacivanje s akademskih standarda na navike kritičkog razmišljanja  podržava personalizirano učenje 21. stoljeća prethodnim pomakom s institucije na učenika.

3) UČENJE TEMELJENO NA IGRI I „IGRIFIKACIJA”

Učenje temeljeno na igri povezuje moć simulacije učenja, društvenog igranja, emocionalne uronjenosti te digitalne pismenosti kako bi proizvelo učinak providnosti i sudjelovanja kod učenika.

4) POVEZANOST

Uz pomoć društvenih medija, mobilnog učenja, miješanog učenja (blended learning), e-učenja te drugih svojstveno povezanih iskustava učenja moguće je maksimalno iskoristiti potencijal međuovisnosti i velikog broja ljudi. To može biti u obliku prikupljenog znanja (npr. Quora, Wikipedia), vizualnog znanja uz uređivanje (npr. scoopit, pinterest) te dugoročnog znanja putem digitalnih zajednica (npr. YouTube, DIY, itd.).

5) TRANSPARENTNOST

Kao prirodna posljedica digitalnih i društvenih medija, transparentno obrazovanje suprotno je od zatvorenoga tradicionalnoga, u kojem su zidovi učionice debeli, a učitelji i političari donose sve odluke.

6) MJESTO

Prostori i mjesta su važni. Što oni uče i zašto? Kamo oni nose to znanje, gdje će ga upotrebljavati? Obrazovanje temeljeno na mjestu upotpunjuje digitalne platforme koje teže globalizaciji. Iako je za učenike primamljivo neprestano se povezivati s egzotičnim idejama na egzotičnim lokacijama, autentična iskustva učenja omogućavaju učenicima da sami usmjere osobnu promjenu u potrazi za društvenom promjenom – a to počinje kod kuće te u malim zajednicama.

7) SAMOUSMJERENO UČENJE I IGRA

Samousmjereno učenje gotovo je sigurno u srži svakoga budućeg učenja. Ne dopustiti učenicima da se „igraju” s informacijama, platformama i idejama znači ignorirati pristup, alate i obrasce života u 21. stoljeću.

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought je portal posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com