SEDAM IDEJA ZA STVARANJE UČIONICE BUDUĆNOSTI

Nova vrsta razmišljanja i novi modeli učenja

petak, 11. siječnja 2019.

Neke današnje ideje zaista mogu učiniti preobrazbu – vjerojatno ste već i sami čuli za njih. Međutim, ono što čini preobrazbu nije ovaj tekst, već same ideje. One nisu samo svakodnevne poštapalice ili dio obrazovnoga žargona…

Nova vrsta razmišljanja i novi modeli učenja

… već nešto što ima potencijal dugoročne promjene.

A najbolji dio? To nije nešto što je dostupno samo školama s velikim proračunima, već je dostupno svima, i to besplatno. Utopijske vizije o učenju primamljive su zato što nas oslobađaju odgovornosti da ih ostvarimo upravo sada, što vodi do nejasne romantične priče o tome koliko bi moćno učenje moglo biti kad bismo samo radili više X i Y.

Ali upravo u tome leži problem: učenje budućnosti već je dostupno, a u tekstu možete pronaći sedam najuvjerljivijih i najmoćnijih trendova, koncepata i izvora.

  • Izazov provedbe

Upravljanje tradicionalnom učionicom već je samo po sebi dovoljan izazov; uvođenje dodatnih faktora može izgledati kao traženje problema. No, istina je da postaje sve teže obrazovati djecu uz tako radikalni tehnološki i pedagoški napredak.

Dobra je vijest da mnogi od elemenata progresivnog okruženja za učenje – npr. digitalna pismenost, povezanost i igra – prikladno, a ne slučajno, djeluju zajedno. A još je bolje što ti elementi mogu smanjiti teret s kojim se nose oni koji upravljanju učenjem zbog toga što u središte stavljaju učenika.

Iako je ove ideje moguće provesti u tradicionalnoj učionici, to nisu alati koje možete iskušati već novi načini razmišljanja o tome kako učenici pristupaju elektroničkim uređajima, kako edukatori definiraju uspjeh te koje bi uloge digitalnih zajednica u populariziranju novih modela učenja trebale biti.

Ništa od toga nije pretjerano komplicirano – već jednostavno zahtijeva novu vrstu razmišljanja.

UČENJE BUDUĆNOSTI DANAS: SEDAM IDEJA ZA STVARANJE UČIONICE BUDUĆNOSTI

1) DIGITALNA I ISTRAŽIVAČKA PISMENOST

Ne radi se toliko o tome da je fizičko staromodno, a digitalno u modi, već o tome da je puka veličina i dostupnost digitalnih izvora, povezanosti i mjesta golema. U učeničkim je umovima, kad se radi o čitanju, pisanju, komuniciranju, stvaranju i dijeljenju, sve digitalno.

Čak su i „školske” ideje poput pismenosti sada drukčije. Digitalna pismenost trend je koji uključuje uporabu, razumijevanje i uređivanje digitalnih medija. To je izravno povezano s istraživačkom pismenosti, zbog toga što i digitalni i digitalizirani izvori podataka služe kao primarni istraživački izvori.

2) PREBACIVANJE SA STANDARDA NA NAVIKE

Ovo je jedna od najvećih i najmoćnijih ideja u učenju budućnosti te bi trebala biti osnova svake važne rasprave. Što učenici uče, zašto to uče te što rade s onime što znaju? Ukratko, prebacivanje s akademskih standarda na navike kritičkog razmišljanja  podržava personalizirano učenje 21. stoljeća prethodnim pomakom s institucije na učenika.

3) UČENJE TEMELJENO NA IGRI I „IGRIFIKACIJA”

Učenje temeljeno na igri povezuje moć simulacije učenja, društvenog igranja, emocionalne uronjenosti te digitalne pismenosti kako bi proizvelo učinak providnosti i sudjelovanja kod učenika.

4) POVEZANOST

Uz pomoć društvenih medija, mobilnog učenja, miješanog učenja (blended learning), e-učenja te drugih svojstveno povezanih iskustava učenja moguće je maksimalno iskoristiti potencijal međuovisnosti i velikog broja ljudi. To može biti u obliku prikupljenog znanja (npr. Quora, Wikipedia), vizualnog znanja uz uređivanje (npr. scoopit, pinterest) te dugoročnog znanja putem digitalnih zajednica (npr. YouTube, DIY, itd.).

5) TRANSPARENTNOST

Kao prirodna posljedica digitalnih i društvenih medija, transparentno obrazovanje suprotno je od zatvorenoga tradicionalnoga, u kojem su zidovi učionice debeli, a učitelji i političari donose sve odluke.

6) MJESTO

Prostori i mjesta su važni. Što oni uče i zašto? Kamo oni nose to znanje, gdje će ga upotrebljavati? Obrazovanje temeljeno na mjestu upotpunjuje digitalne platforme koje teže globalizaciji. Iako je za učenike primamljivo neprestano se povezivati s egzotičnim idejama na egzotičnim lokacijama, autentična iskustva učenja omogućavaju učenicima da sami usmjere osobnu promjenu u potrazi za društvenom promjenom – a to počinje kod kuće te u malim zajednicama.

7) SAMOUSMJERENO UČENJE I IGRA

Samousmjereno učenje gotovo je sigurno u srži svakoga budućeg učenja. Ne dopustiti učenicima da se „igraju” s informacijama, platformama i idejama znači ignorirati pristup, alate i obrasce života u 21. stoljeću.

………….....

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought je portal posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com
Vezani članci
Školski portal: Prekrasna početna točka te jedan od najboljih popisa razrednih pravila

Prekrasna početna točka te jedan od najboljih popisa razrednih pravila

…na promicanje pristupa učenju i osobnoj interakciji. Neki učitelji vjeruju…

Školski portal: Time se koriste najbolji učitelji

Time se koriste najbolji učitelji

Ozračje u vašoj učionici uvelike ovisi o tome kako vodite…

Školski portal: Naučite što možete i ne možete kontrolirati te s čim se morate pomiriti

Naučite što možete i ne možete kontrolirati te s čim se morate pomiriti

Kao učitelj početnik pokušat ćete kontrolirati sve što ima veze…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Dr. Ranko RAJOVIĆ: Jedini posao djeteta do 12.godine je igra

Dr. Ranko RAJOVIĆ: Jedini posao djeteta do 12.godine je igra

Jedini posao djeteta do 12.godine je…

Školski portal: Dječje priredbe biseri su zlatarske manifestacije

Dječje priredbe biseri su zlatarske manifestacije

Nakon svečanog otvorenja u petak, Dani…

Školski portal: Prestara sam za nove vrste „škole za život”

Prestara sam za nove vrste „škole za život”

… u kojem najvažniju ulogu igra…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…