Zanimljivosti
DRUGA ISKUSTVA > UJEDINJENO KRALJEVSTVO
Gotovo polovica ljudi smatra da bi bili dobri učitelji
objavljeno: 16. siječnja 2019.

Ono što odbija ljude da postanu učitelji jesu loše plaće i veliko radno opterećenje, upozorava jedan britanski sindikat.

Nova studija otkriva da 44 posto ljudi smatra da imaju odlike koje su potrebne za „dobrog učitelja”.

Istraživanje, koje je pokrenuo britanski Odjel za obrazovanje kao dio kampanje Get into Teaching, otkriva da 44 posto sudionika istraživanja smatra da dobro objašnjavaju, dok ih 40 posto misli da bi učenje mogli učiniti zabavnim, a 39 posto vjeruje da bi mogli uspostaviti dobar odnos s učenicima.

Glasnogovornik kampanje Roger POPE rekao je da karijera u poučavanju može pružiti „osjećaj ispunjenja i vrijednosti”.

„Mnogo ljudi smatra da bi bili dobri učitelji i vjeruje da ova karijera može imati utjecaj na druge.”

Međutim, učiteljski sindikat kritizirao je istraživanje, jer u njemu nije postavljeno pravo pitanje.

PLAĆA I RADNO OPTEREĆENJE UČITELJA

Andrew MORRIS, pomoćnik izvršnog tajnika učiteljskog sindikata NEU, rekao je:

„Šteta što u sklopu istraživanja nije postavljeno pitanje zašto ljudi ne postaju učitelji unatoč tome što misle da bi dobro radili taj posao. Rješavanje problema pretjeranog radnog opterećenja, privođenje kraju kaznenoga inspekcijskog sustava i poboljšanje plaća pomoglo bi potaknuti više ljudi da se odluči za učiteljsko zanimanje.”

Chris KEATES, izvršna tajnica sindikata NASUWT, rekla je da je istraživanje bilo ohrabrujuće te da je, s obzirom na rezultate, zanimljivo da je nastavnička profesija i dalje suočena s krizom privlačenja novih ljudi.

 „Možda te ljude odbijaju priče koje često čujemo o učiteljima koji pate zbog profesionalnog sagorijevanja zbog pretjeranoga radnog opterećenja i napada na njihov profesionalni rad”, rekla je Keates, dodavši: „Ako učiteljska plaća i radni uvjeti nisu prilagođeni profesionalnom statusu učitelja, tad neće biti moguće privući nove ljude u to zanimanje i zadržati visokokvalitetnu radnu snagu.”

„Odjel za obrazovanje može se radovati činjenici da tako mnogo ljudi smatra kako bi bili dobri učitelji, ali ako zaista to ne provedu u praksu, nema se što slaviti.”

U istraživanju, koje je uključivalo više od 3000 sudionika, bez učitelja i umirovljenika, 40 posto ljudi koji smatraju da bi bili dobri učitelji kao razlog je navelo to što su uživali u radu s mladim ljudima.

Glasnogovornik Odjela za obrazovanje rekao je da su rezultati istraživanja objavljeni netom prije pokretanja nove strategije za privlačenje i zadržavanje učitelja te da se nadaju da će time potaknuti više onih koji smatraju da imaju ono što je potrebno za nastavničku profesiju da se i okušaju u njoj.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com