ISPOVIJED UČITELJA

Ne želim se više profesionalno razvijati zbog preopterećenja mozga

ponedjeljak, 14. siječnja 2019.

Volim seminare. Uvijek sam ih voljela. Završila sam povijest i arheologiju i pohađala sam mnoge seminare. Pripremiš istraživanje ili jednostavno ideš čuti što drugi imaju za reći. Osim toga, to je sjajna prilika za susret sa starim prijateljima.

Ne želim se više profesionalno razvijati zbog preopterećenja mozga

Da, profesionalni razvoj bio je sjajan!

Sad kada radim u obrazovanju, odlazim slušati seminare o strategijama za učinkovitije poučavanje kako bih mogla doprijeti do što više učenika. Profesionalni razvoj obično dolazi u obliku predavanja ili radionice. Obično provedemo tri dana na edukaciji, gdje zaista „uronim” u učenje o tome kako postati učinkovitiji učitelj. Ali primijetila sam nešto zanimljivo.

Koliko god zanimljiv i koristan sadržaj bio, zadnjeg dana moj mozak jednostavno prestane upijati informacije.

Toliko mi se toga servira da nemam dovoljno vremena obraditi informacije. Ne nedostaje strategija koje želim isprobati u svojoj učionici, ali moj mozak u određenom trenutku jednostavno prestaje primati informacije i ima poteškoća s praćenjem sadržaja te osjećam preopterećenje.

Zovem to „izgaranjem” uzrokovanim profesionalnim razvojem. Primite toliko novih informacija da vam treba cijeli dan da ih obradite. Nakon jednoga ljetnog seminara otišla sam u svoju učionicu, sjela za svoj stol, obrađivala informacije i pokušavala vizualizirati kako bi nove strategije trebale izgledati u mom razredu.

Morala sam smisliti novi način kako pohraniti informacije sa seminara, a da se pritom ne oslanjam na svoj mozak. Počela sam sve zapisivati.

Nekoliko dana nakon seminara čitala sam bilješke i razmišljala o sadržaju seminara. Raspitivala sam se kod drugih učitelja na koji način oni doživljavaju profesionalni razvoj i shvatila sam da mnogi od njih pate od „mamurluka” uzrokovanog profesionalnim razvojem, pokušavajući se prisjetiti svih najvrjednijih informacija i osjećaju preopterećenje zbog količine informacija koja nam je upućena.

Možda bismo profesionalni razvoj morali strukturirati malo drukčije, dati učiteljima više vremena za upijanje sadržaja i isprobavanje novih informacija i strategija.

Možda smo previše ambiciozni i pokušavamo uklopiti što više sadržaja u kratkom vremenu. Nisam sigurna. Ali došla sam do zanimljivog zaključka.

S obzirom na to da imam strast za poučavanjem, a svejedno sam doživjela preopterećenje pokušavajući upiti golemu količinu informacija u kratkom vremenu, ne mogu ni zamisliti kako bih se osjećala kad bih bila zasuta informacijama vezanima za nešto za čime ne posjedujem ni strast ni interes!

Počela sam vrlo pažljivo osmišljavati nastavu. Nadam se da moji učenici neće iskusiti izgaranje i preopterećenje mozga u mojoj učionici, barem ne do točke gdje će se potpuno isključiti!

----------------------

NAPOMENA

  • The Educators Room – američki obrazovni portal čija je glavna svrha podići svijest o važnosti učitelja u društvu kao i zalaganje za obrazovne reforme, čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com
Vezani članci
Školski portal: Uvjeti sve bolji, djeca sve manje inteligentna

Uvjeti sve bolji, djeca sve manje inteligentna

… pokazuje vrlo zabrinjavajuće rezultate, naročito po pravilima Flynnova učinka.…

Školski portal: Izvori za profesionalni razvoj učitelja

Izvori za profesionalni razvoj učitelja

… nastavnih planova, projekata za učenike i još mnogo toga.…

Školski portal: Stručno usavršavanje u Rigi

Stručno usavršavanje u Rigi

… ispred OŠ don Lovre Katića iz Solina sudjelovala učiteljica…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…