Školstvo u medijima
ISPOVIJED UČITELJA
Ne želim se više profesionalno razvijati zbog preopterećenja mozga
objavljeno: 14. siječnja 2019.

Da, profesionalni razvoj bio je sjajan!

Sad kada radim u obrazovanju, odlazim slušati seminare o strategijama za učinkovitije poučavanje kako bih mogla doprijeti do što više učenika. Profesionalni razvoj obično dolazi u obliku predavanja ili radionice. Obično provedemo tri dana na edukaciji, gdje zaista „uronim” u učenje o tome kako postati učinkovitiji učitelj. Ali primijetila sam nešto zanimljivo.

Koliko god zanimljiv i koristan sadržaj bio, zadnjeg dana moj mozak jednostavno prestane upijati informacije.

Toliko mi se toga servira da nemam dovoljno vremena obraditi informacije. Ne nedostaje strategija koje želim isprobati u svojoj učionici, ali moj mozak u određenom trenutku jednostavno prestaje primati informacije i ima poteškoća s praćenjem sadržaja te osjećam preopterećenje.

Zovem to „izgaranjem” uzrokovanim profesionalnim razvojem. Primite toliko novih informacija da vam treba cijeli dan da ih obradite. Nakon jednoga ljetnog seminara otišla sam u svoju učionicu, sjela za svoj stol, obrađivala informacije i pokušavala vizualizirati kako bi nove strategije trebale izgledati u mom razredu.

Morala sam smisliti novi način kako pohraniti informacije sa seminara, a da se pritom ne oslanjam na svoj mozak. Počela sam sve zapisivati.

Nekoliko dana nakon seminara čitala sam bilješke i razmišljala o sadržaju seminara. Raspitivala sam se kod drugih učitelja na koji način oni doživljavaju profesionalni razvoj i shvatila sam da mnogi od njih pate od „mamurluka” uzrokovanog profesionalnim razvojem, pokušavajući se prisjetiti svih najvrjednijih informacija i osjećaju preopterećenje zbog količine informacija koja nam je upućena.

Možda bismo profesionalni razvoj morali strukturirati malo drukčije, dati učiteljima više vremena za upijanje sadržaja i isprobavanje novih informacija i strategija.

Možda smo previše ambiciozni i pokušavamo uklopiti što više sadržaja u kratkom vremenu. Nisam sigurna. Ali došla sam do zanimljivog zaključka.

S obzirom na to da imam strast za poučavanjem, a svejedno sam doživjela preopterećenje pokušavajući upiti golemu količinu informacija u kratkom vremenu, ne mogu ni zamisliti kako bih se osjećala kad bih bila zasuta informacijama vezanima za nešto za čime ne posjedujem ni strast ni interes!

Počela sam vrlo pažljivo osmišljavati nastavu. Nadam se da moji učenici neće iskusiti izgaranje i preopterećenje mozga u mojoj učionici, barem ne do točke gdje će se potpuno isključiti!

———————-

NAPOMENA

  • The Educators Room – američki obrazovni portal čija je glavna svrha podići svijest o važnosti učitelja u društvu kao i zalaganje za obrazovne reforme, čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com