Savjeti stručnjaka
OBORUŽAJTE SVOJE UČENIKE STRPLJENJEM
Kako poboljšati ponašanje i usredotočenost učenika
objavljeno: 22. siječnja 2019.

… ravno je posjedovanju nadnaravne sposobnosti.

To vam daje konkretnu prednost, bez obzira na područje kojim se bavite.

Za današnje i buduće učenike, usredotočenost na jedan zadatak postat će još veći komoditet.

To je jedan od razloga zašto je samostalan rad osnovni princip pametnog upravljanja učionicom.

DRUGI RAZLOZI UKLJUČUJU:

  • bolje razumijevanje
  • dublje usvajanje vještina
  • jače samopouzdanje.

Štoviše, izgubiti se u zadatku ili projektu – također poznato kao „iskustvo toka (eng. Flow experience)” – daleko je od dosadnog. Zapravo, to je iznimno ugodno.

Međutim, pitanje koje se postavlja jest – kako? Kako postići da učenici (koji prema nekim studijama imaju raspon pozornosti poput zlatne ribice) provedu više vremena na zadatku?

ODGOVOR JE: počnite od maloga i polako gradite.

Npr., možete zakazati deset minuta samostalnog rada tijekom odmora u prvom tjednu škole, a zatim dodati minutu svakog tjedna sve dok ne počnete primjećivati rezultate.

Ideja je da počnete skromno s količinom s kojom se vaši učenici mogu nositi bez problema i zatim postepeno povećavate. Na ovaj način iskorištavate „plastičnost” ljudskog mozga.

Gradite mentalnu snagu i samopouzdanje korak po korak da biste izbjegli šok, a katkad i izravno odbijanje, koji se mogu dogoditi kad prebrzo tražite previše.

No, nemojte se zavaravati, postepeno pomicanje granica onoga što učenici mogu i što su mislili da je moguće može biti zaista transformativno.

To može čak poboljšati ponašanje, zbog toga što se vaši učenici zaista počinju veseliti tome da se posvete poslu – što ostale stvari poput neprimjerenog ponašanja i zabušavanja čine mnogo manje primamljivima.  

Time zapravo oboružavate svoje učenike sposobnošću koju posjeduje sve manje njihovih vršnjaka.

To je sposobnost koja će im dati prednost bez obzira na karijeru, cilj ili san koji žele slijediti.

Svijet obično gleda na ovu sposobnost usmjeravanja kao na dobru staromodnu radnu etiku. Međutim, to zapravo nije rad kao takav.

To je vještina.

To je vještina koju njeguju i potiču učitelji koji znaju da skakanje s jedne stvari na drugu, „višezadaćnost”, ili pokušaj oponašanja svjetovnih smetnji nisu tajna dubokog učenja.

Tajna dubokog učenja jest vježbanje i discipliniranje uma.

…………………..

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com

https://www.smartclassroommanagement.com/2018/01/20/how-to-eliminate-cell-phone-use-in-the-classroom/