OBORUŽAJTE SVOJE UČENIKE STRPLJENJEM

Kako poboljšati ponašanje i usredotočenost učenika

utorak, 22. siječnja 2019.

U vremenu kad nam tako mnogo stvari odvlači pozornost – pametni telefoni*, Instagram, tekstualne poruke, Snapchat, „clickbaita”– te u općoj preplavljenosti informacijama, moći se duže usredotočiti samo na jednu stvar…

Kako poboljšati ponašanje i usredotočenost učenika

… ravno je posjedovanju nadnaravne sposobnosti.

To vam daje konkretnu prednost, bez obzira na područje kojim se bavite.

Za današnje i buduće učenike, usredotočenost na jedan zadatak postat će još veći komoditet.

To je jedan od razloga zašto je samostalan rad osnovni princip pametnog upravljanja učionicom.

DRUGI RAZLOZI UKLJUČUJU:

  • bolje razumijevanje
  • dublje usvajanje vještina
  • jače samopouzdanje.

Štoviše, izgubiti se u zadatku ili projektu – također poznato kao „iskustvo toka (eng. Flow experience)” – daleko je od dosadnog. Zapravo, to je iznimno ugodno.

Međutim, pitanje koje se postavlja jest – kako? Kako postići da učenici (koji prema nekim studijama imaju raspon pozornosti poput zlatne ribice) provedu više vremena na zadatku?

ODGOVOR JE: počnite od maloga i polako gradite.

Npr., možete zakazati deset minuta samostalnog rada tijekom odmora u prvom tjednu škole, a zatim dodati minutu svakog tjedna sve dok ne počnete primjećivati rezultate.

Ideja je da počnete skromno s količinom s kojom se vaši učenici mogu nositi bez problema i zatim postepeno povećavate. Na ovaj način iskorištavate „plastičnost” ljudskog mozga.

Gradite mentalnu snagu i samopouzdanje korak po korak da biste izbjegli šok, a katkad i izravno odbijanje, koji se mogu dogoditi kad prebrzo tražite previše.

No, nemojte se zavaravati, postepeno pomicanje granica onoga što učenici mogu i što su mislili da je moguće može biti zaista transformativno.

To može čak poboljšati ponašanje, zbog toga što se vaši učenici zaista počinju veseliti tome da se posvete poslu – što ostale stvari poput neprimjerenog ponašanja i zabušavanja čine mnogo manje primamljivima.  

Time zapravo oboružavate svoje učenike sposobnošću koju posjeduje sve manje njihovih vršnjaka.

To je sposobnost koja će im dati prednost bez obzira na karijeru, cilj ili san koji žele slijediti.

Svijet obično gleda na ovu sposobnost usmjeravanja kao na dobru staromodnu radnu etiku. Međutim, to zapravo nije rad kao takav.

To je vještina.

To je vještina koju njeguju i potiču učitelji koji znaju da skakanje s jedne stvari na drugu, „višezadaćnost”, ili pokušaj oponašanja svjetovnih smetnji nisu tajna dubokog učenja.

Tajna dubokog učenja jest vježbanje i discipliniranje uma.

.......................

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com

https://www.smartclassroommanagement.com/2018/01/20/how-to-eliminate-cell-phone-use-in-the-classroom/ 

Vezani članci
Školski portal: Zašto mozak voli vježbu

Zašto mozak voli vježbu

Isto vrijedi i za ljudski mozak. Pažljivo ponavljanje u našem…

Školski portal: Ovo su najučinkovitije navike učenja

Ovo su najučinkovitije navike učenja

1) VJEŽBANJE VRAĆANJA INFORMACIJA Vježbanje vraćanja informacija jest prisjećanje informacija…

Školski portal: Vještine i kvalitete koje možemo naučiti od svojih učenika

Vještine i kvalitete koje možemo naučiti od svojih učenika

„Živi i uči”, rado podsjećaju učitelji. I sami bi se…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Balkon koji mami uzdahe

Balkon koji mami uzdahe

Balkončić od četiri kvadrata gleda na…

Školski portal: Sustav se pokazao korisnim pomagalom vrednovanja

Sustav se pokazao korisnim pomagalom vrednovanja

Iskustva iznose Sanda ŠUTALO, nastavnica Računalstva…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…