Školstvo u medijima
ERA NEISPUNJENIH OBEĆANJA
Tehnologija u učionici: ne vjerujte agresivnoj promidžbi
objavljeno: 1. veljače 2019.

Te su riječi poput zaglušujućega bubnja: „Svako dijete treba laptop”, „Svako dijete treba tablet”, „S udžbenicima je svršeno”, „Online obrazovanje je budućnost”… A učitelji? Pa, oni bi bili sjajan dodatak.

Ako se ne prilagodimo, upozoravaju nas, oslabit ćemo naše škole i spriječiti ljude da budu konkurentni u 21. stoljeću.

Kao rezultat toga, goleme količine novca potrošene su u pokušaju da se učionice diljem zemlje opreme digitalnim alatima, a razina entuzijazma povećava se sa svakim novim tehnološkim napretkom.

Možda je vrijeme da napravimo korak unatrag i analiziramo koje su granice ili uspjesi primjene tehnologije u učionici. Koliko su zapravo naši učenici napredovali?

Ovo je bila era neispunjenih obećanja, kaže Noel ENYEDY, profesor suradnik za obrazovanje i informiranje na Sveučilištu UCLA u Los Angelesu.  

„Računala u učionici već su uobičajena pojava, ali način poučavanja i uspjeh učenika nisu se promijenili”, piše Enyedy.

On nije tehnofob. Daleko od toga, on samo poziva na oprez kad je u pitanju prihvaćanje novih alata:

„Očigledno idemo naprijed, tehnologija će biti u učionici u ovom ili onom obliku. Nerealno je i neodgovorno ne poučavati kako se ispravno koristiti tehnologijom.”

Enyedy, međutim, vjeruje da je obećanje o „personaliziranom poučavanju” neispunjeno.

Zagovornici tehnologije obično govore o personaliziranom poučavanju kao o temelju online poučavanja. Personalizirano poučavanje, objašnjava Enyedy, ističe „krojenje ritma, redoslijeda, mjesta i sadržaja lekcije” za svakoga pojedinog učenika. Taj se pojam ne bi trebao miješati s personaliziranim učenjem, koje se više veže za prilagođavanje okružja za učenje na različite načine kako bi se uključilo i motiviralo što je više moguće učenika.

Uz to, gotovo ne postoje dokazi da personalizirano poučavanje poboljšava rezultate učenika. Analizirajući postojeća istraživanja, Enyedy zaključuje da rezultati ovog pristupa opravdavaju sredstva i napore koji se ulažu u to da se tradicionalna učionica ukine.

Vjeruje da tehnologija ima svoje mjesto u američkom obrazovanju, ali je njezin potencijal uvelike poništen praznim obećanjima i loše definiranom svrhom. Personalizirano poučavanje koje se temelji isključivo na upotrebi računala ne može promijeniti učenje.

„Treba nam nova vizija obrazovne tehnologije”, piše Enyedy i preporučuje:

  • „Nastavite ulagati u tehnologiju, ali razmislite i o uvođenju novih aktivnosti. Političari bi također s više opreza trebali analizirati neke tvrdnje koje su iznijele tehnološke tvrtke.”
  • „Potaknite bolju suradnju tehnoloških stručnjaka i nastavnika kako biste uistinu otkrili što u razredu djeluje, a što ne. Ne možemo dopustiti isključivo tržišnim snagama da odluče koji su sustavi učinkoviti.”
  • „Školska administracija mora osigurati da profesionalni razvoj prati nova ulaganja u tehnologiju kako bi se izgradile vještine koje tradicionalno nisu bile dio učiteljevih alata.”

………………

NAPOMENA

  • SAD: NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • neatoday.org