Savjeti stručnjaka
19 MITOVA O RADU S PROBLEMATIČNIM UČENICIMA
Savjeti poput flastera samo trenutno ublažuju problem
objavljeno: 26. veljače 2019.

Sve su te informacije prilično zbunjujuće, proturječne i teško ih je dosljedno primjenjivati. Također ne utječu mnogo na promjenu ponašanja učenika.

A razlog je taj što većina savjeta o tome kako se nositi s problematičnim učenicima zapravo ne ulazi u srž problema. Umjesto toga, ti su savjeti poput flastera, koji u određenom trenutku može ublažiti problem – a to je i razlog zašto ga učitelji nastavljaju primjenjivati – ali ova je metoda na kraju potpuno neučinkovita, a i loša za učenike i njihov akademski i emocionalni razvoj.

Da biste lakše prepoznali štetne strategije, nabrojili smo 19 mitova o tome kako se nositi s problematičnim učenicima.

1) MORATE IH UVJERITI DA SE PRIMJERENO PONAŠAJU.

2) MORATE IM POSVETITI VIŠE POZORNOSTI. 

3) MORATE IM PONUDITI MOGUĆNOST IZBORA. 

4) MORATE IH POVUĆI NA STRANU I ODRŽATI IM INSPIRATIVNI GOVOR.

5) MORATE IH „ULOVITI KAKO RADE NEŠTO DOBRO”. 

6) MORATE IM POSTAVITI GRANICE.  

7) MORATE BIRATI SVOJE BITKE S NJIMA. 

8) MORATE BITI STROŽI  PREMA NJIMA. 

9) MORATE IH IGNORIRATI. 

10) MORATE IH NAGRADITI  ZA DOBRO PONAŠANJE. 

11) MORATE IH POSLATI RAVNATELJU. 

12) MORAJUVAM OBJASNITI UZROK SVOGA NEPRIMJERENOG PONAŠANJA. 

13) MORATE IH ČESTO HVALITI. 

14) MORATE BITI NEPOSREDNI.  

15) MORATE TRAŽITI DA ISPUNE FORMULARE O SAMOPROCJENI I OSVRTU.

16) TREBATE UVESTI UGOVORE O PONAŠANJU. 

17) TREBATE PREUSMJERITI NJIHOVO PONAŠANJE. 

18) TREBATE IM DATI DO ZNANJA KAD IMAJU DOBAR DAN.

19) TREBATE SE PREMA NJIMA ODNOSITI DRUKČIJE NEGO PREMA OSTATKU RAZREDA.

Vi

Ideja da je rad s problematičnim učenicima svakodnevna borba te da mora biti stresan i složen zapravo je – mit.

Baš kao i ideja da su oni „takvi kakvi jesu” i stoga im trebate udovoljiti, manipulirati njima, tetošiti ih, prijetiti im te ih podmićivati samo da biste izdržali do kraja dana.

Sve je to čista glupost.

Jednom kad shvatite što oni zaista trebaju, tad sve postaje mnogo lakše.

Shvaćate da su oni samo djeca kojoj treba usmjeravanje. Oni su djeca kojoj je potreban netko tko će ponovno vratiti njihovo dostojanstvo i pokrenuti njihove unutarnje motivacijske motore.

Oni su djeca kojoj treba netko tko će pronaći potencijal koji leži ispod površine.

Taj netko ste – vi.

BILJEŠKA: u tekstu ćete pronaći linkove koji vam pomažu da naučite zašto je svaka od ovih strategija neučinkovita te što napraviti umjesto toga. Međutim, imajte na umu da u većini slučajeva postoji nekoliko tekstova koji se bave određenim problemom.

……………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.

  • Izvor: smartclassroommanagement.com