Školstvo u medijima
VEĆE IZLAGANJE UČENIKA UMJETNOSTI REZULTIRA MJERLJIVIM NAPRETKOM
Dodatno umjetničko obrazovanje poboljšava rezultate pismenih ispita i potiče empatiju
objavljeno: 6. ožujka 2019.

Predstava je ostavila dojam na učenike u osnovnoj školi Codwell Elementary, kaže učiteljica Shelea BENNETT. „Imate osjećaj kao da ste dio priče”, kazala je. „Do kraja predstave djeca su znala odgovoriti na pitanje zašto zlostavljanje nije u redu i zašto se tako ne smijemo ponašati.”

Lutkarska predstava dio je inicijative da se proširi umjetničko obrazovanje u osnovnim i srednjim školama u Houstonu. Novo je istraživanje pokazalo da je spomenuta inicijativa pomogla učenicima na nekoliko načina: poraslo je njihovo suosjećanje prema vršnjacima, umanjilo broj propisanih disciplinskih mjera i poboljšala rezultate na pismenim testovima.

Najnovija studija pokazuje da veće izlaganje učenika umjetnosti rezultira mjerljivim napretkom. Odvajanje dodatnog vremena za ples, kazalište ili vizualnu umjetnost nije u suprotnosti s tradicionalnim metodama poučavanja.

„Iskustvo proučavanja umjetnosti kod učenika poboljšava društvene, emocionalne i akademske rezultate”, pišu istraživač Dan BOWEN s državnog instituta za visoko obrazovanje Texas A&M i Brian KISIDA sa Sveučilišta Missouri.

Studija koju je nedavno objavilo Udruženje za istraživanja u obrazovanju u Houstonu obuhvatila je učenike osnovne škole, većinom djecu nižega ekonomskog statusa nebjelačke populacije koja su izrazila interes za sudjelovanjem u toj inicijativi.

Pokazalo se da postoji znatan nedostatak nastavnika umjetnosti u trećini osnovnih škola u tom okrugu zaposlenih na puno radno vrijeme.

Previše je škola pokazalo zanimanje za njima, što je loša vijest za neke škole, ali dobra za istraživače. Istraživačima je okrug nasumično dodijelio škole koje će sudjelovati u istraživanju sa po pet tisuća učenika u svakoj grupi. Škole u programu nudile su učenicima oko osam umjetničkih projekata koji se provode u suradnji okruga i škole, a uspoređivale su se sa školama u kojima su se provodila tri projekta.

Škole u programu učenicima su trebale osigurati određenu izloženost kazalištu, plesu, glazbi i vizualnim umjetnostima, putem predstava, izleta, izvedbi lokalnih umjetnika i drugih izvannastavnih programa.

U usporedbi dviju škola istraživači su proučavali akademske rezultate, ali i odgovore učenika na pitanja slažu li se sa sljedećim izjavama: „Želim pomoći ljudima prema kojima se drugi ne odnose dobro”, „Rad u školi je zanimljiv”, „Želim ići na fakultet”…

Pozitivni učinci na rezultate pismenih ispita, disciplinu i empatiju bili su mali do umjereni. Stopa propisanih disciplinskih mjera pala je za 3,6 posto, ali su ovi rezultati posebno ohrabrujući.

Što se tiče drugih mjera, inicijativa nije pokazala jasnu razliku. To uključuje čitanje i uspjeh iz matematike, kao i anketna pitanja o uključenosti na nastavi i planovima za fakultet. Ipak, rezultati ankete bili su većinom pozitivni, iako uglavnom nisu bili statistički važni.

„Rezultati su mogli ispasti suprotni očekivanjima. Iako su učenici bili više izloženi umjetničkom sadržaju, moglo je ispasti da su im rezultati iz matematike lošiji nego prije, što ne bi išlo u prilog našoj tezi”, kaže Kisida, jedan od istraživača.

To posebno upada u oči, jer su neki tvrdili da je pritisak za poboljšanje rezultata na testovima istisnuo umjetnost iz kurikuluma u mnogim školama.

Druge nedavne studije o izletima u kazalište i muzeje također su pokazale ohrabrujuće rezultate, povećavajući političku toleranciju učenika, zanimanje za umjetnost, kritičko razmišljanje o umjetnosti i, u jednom slučaju, bolje rezultate iz računanja i čitanja. S obzirom na to da djeca slabijega imovinskog statusa za vrijeme školskih praznika vjerojatno neće posjećivati predstave i umjetničke galerije, barem ne toliko kao njihovi bogatiji vršnjaci, škole su ključni pružatelj kulturnih iskustava i s tim povezanih dobrobiti za učenika.

Najnovija studija došla je do različitih zaključaka o tome koja skupina učenika ima najviše koristi od dodatnih umjetničkih programa u školi.

Tiffany THOMPSON, još jedna učiteljica prvog razreda u školi Codwell Elementary, rekla je da je vidjela kako dodatna nastava iz umjetnosti najviše koristi učenicima s poteškoćama u učenju.

„Neki učenici koji se inače ne ističu akademski sada su više uključeni, jer im je ponuđen drukčiji način učenja”, rekla je.

Učiteljica Bennett je dodala: „Djeca obično nemaju priliku biti ovoliko izložena umjetnosti. A smatram da ljudi trebaju znati koliko djeca zapravo koristi imaju od toga.”

………………

NAPOMENA

  •  SAD: Chalkbeat – neprofitna novinska organizacija posvećena unaprjeđenju obrazovanja za svu američku djecu, posebno onu kojoj je otežan pristup obrazovanju.
  • Izvor: chalkbeat.org