Školstvo u medijima
GREŠKA JE U SUSTAVU, UČITELJI SAMO RADE ONO ŠTO IM JE REČENO
Učitelje ne treba kriviti za neuspjeh učenika!
objavljeno: 8. ožujka 2019.

Dat ću vam PRIMJER: prije godinu je dana moj poznanik dobio posao učitelja matematike u mojoj školi. On je bio jedan od najboljih učitelja matematike koji je moja škola ikad imala. Vrlo je dobro radio svoj posao i svoje je učenike oslobodio svake nedoumice u vezi s matematikom. Učenici su ga voljeli i cijenili.

Međutim, neki učenici nisu prošli na završnom ispitu i moj je kolega okrivljen za neuspjeh svojih učenika. On je bio toliko umoran od stalne kritike da je odlučio otići iz škole. Stoga, pitanje koje se nameće jest: treba li učitelje kriviti za neuspjeh učenika? Odgovor je – APSOLUTNO NE.

 Zašto učitelje ne treba kriviti za neuspjeh učenika? Evo nekoliko razloga.

 1) SUSTAV

  • Greška je u sustavu. Učitelji samo rade ono što im je rečeno.
  • Previše predmeta. Nema smisla da poučavamo toliko predmeta. Djeca trebaju učiti ono što će im biti potrebno u životu.
  • Osam sati u školi dnevno. Ljudski mozak nije računalo i treba odmor. Stoga, ako očekujete da učenici čitaju literaturu za osam predmeta dnevno, žao mi je, ali to nije praktično ni izvedivo. Pokušajte vi toliko čitati i razumjeti sve u jednome danu.

2) UČENICI

  • Neki učenici nisu pozorni na nastavi. Učitelj može odlično poučavati, ali ako učenici nisu pozorni na satu sve je uzalud. Fizička prisutnost nije dovoljna, učenik mora biti i psihički prisutan.
  • Neispunjavanje zadataka. Ako učenik ne ispunjava zadatke koje mu je učitelj dodijelio, kako onda očekivati da će nešto naučiti ili proći ispite? Zašto kriviti učitelje kad se učenici ne trude.

3) RODITELJI

  • Roditelji bi trebali graditi stajalište da učenje nije nešto što se mora već nešto što stvara ugodu.
  • Nije dovoljno poslati djecu u školu i nadati se da će učitelji sve napraviti.  Roditelji moraju obaviti svoj dio posla.

4) DRUŠTVO

  • Društvo ne cijeni obrazovanje, učenje ili razmišljanje.
  • Društvo je prihvatilo činjenicu da učenik mora ići u školu i učiti čak i ako nije zainteresiran. Međutim, to ne ostavlja mnogo vremena za istraživanje drugih talenata koje bi djeca mogla imati.

5) VISOKA OČEKIVANJA

  • Svatko misli da je njegovo dijete genijalac. Roditelji bi trebali shvatiti da ne mogu svi postići izvrstan rezultat na ispitima.
  • Svatko ima svoja ograničenja i talente. Čak i ako dijete riješi 80 posto ispita i dalje se katkad smatra da nije dovoljno dobro, a katkad su i njegovi učitelji krivi za takav rezultat. Takve stvari negativno utječu na djetetovo samopouzdanje.

Ako se ovo nastavi, nitko neće biti motiviran za poučavanje. Ovakva kritika učenika i roditelja stvara preveliki pritisak na učitelje. S obzirom na to koliko ih kritiziramo, ne trebamo se čuditi ako jednoga dana samo nestanu iz učionica. Zašto krivimo učitelje ako sustav ne funkcionira kako bi trebao?

………………..

NAPOMENA

  • SAD: Topprnotes je platforma koja učenicima omogućuje najbolje izvore i materijale za učenje i razvoj.
  • Izvor: topprnotes.com