Školstvo u medijima
I TOGA IMA
„Imam 83 godine i još uvijek poučavam. Zašto bih morala prestati?”
objavljeno: 29. ožujka 2019.

U svojim šezdesetima prestala sam poučavati puno radno vrijeme, ali sam nastavila povremeno. I namjeravam nastaviti sve dok ne napunim 98. Međutim, u ovoj profesiji postoje predrasude prema starijima – prečesto nas gledaju negativno.

Kad sam prestala poučavati puno radno vrijeme pozvana sam da privremeno preuzmem osposobljavanje za razvoj osoblja na manjem fakultetu.

Šesnaest godina kasnije još sam bila tamo, ali uz mnogo veće dužnosti. Kad je fakultet zatvoren, uspaničila sam se. Pitala sam se hoću li ikad više opet moći sjesti za učiteljski stol.

PREDRASUDE PREMA STARIJIM UČITELJIMA

Da sam se prijavila za povremeni posao, što bi bilo s mojom prijavnicom? Najvjerojatnije bi završila u smeću. Moja me dob ne bi zaustavila da se prijavim za posao, ali zbog nje me vjerojatno nikad ne bi zvali na razgovor za posao. Nasreću, uspjela sam zaobići izborni postupak. Unutar nekoliko mjeseci zamolili su me da osmislim i provedem osposobljavanje volontera u sklopu lokalnog projekta za usavršavanje učitelja. Također sam pokrenula dva debatna kluba za strane studente.

Vodim ispunjen život i znam da sam koristan član društva. Imam vremena planirati satima kako bih učenje učinila bitnim i zabavnim.

Poučavanje nije poput drugih poslova: to je poziv.

Sretna sam što sam odličnog zdravlja i što imam aktivan um te svoju kreativnost mogu usmjeriti na poučavanje.

NE BI TREBALO BITI DOBNE GRANICE ZA UČITELJE

Ne bi trebalo biti dobne granice za učitelje.

Smatram da se na starije učitelje gleda s određenim nepovjerenjem zbog toga što se ne mogu odmaknuti od svog načina poučavanja i možda nisu toliko voljni prihvatiti nove obrazovne ideje ili jednostavno možda nisu toliko prilagodljivi kao mlađi učitelji. Razgovor bi brzo odvojio dinosaure od onih otvorena uma.

Također postoji uvjerenje da stariji ljudi pate od raznih fizičkih i neuroloških zdravstvenih problema. Nepošteno je strpati sve u isti koš. Na mnogo bi načina stariji učitelji svojim doprinosom mogli unaprijediti rad škola ili fakulteta te obogatiti iskustvo učenika.

Društvo stalno govori o usamljenosti i izolaciji starih ljudi. Starije silno veseli biti s mladima, kao što možemo vidjeti u projektima koji povezuju starije i djecu. Moramo pronaći nove načine da starije i iskusne učitelje vratimo poučavanju i poželimo im dobrodošlicu.

Nije moguće da sam jedini osamdesetogodišnjak kojeg poučavanje i dalje veseli!

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com