Savjeti stručnjaka
PRIRODA STVARA MIRNIJE, TIŠE I SIGURNIJE OKRUŽENJE ZA UČENJE
Iskustvo u prirodi pojačava dječje učenje
objavljeno: 5. travnja 2019.

… studije Granice u psihologiji, kaže da je očekivala da će ovo istraživanje iznjedriti više pitanja nego odgovora. Međutim, sve je upućivalo na jednu stvar: „Vrijeme je da prirodu ozbiljno shvatimo kao izvor učenja. Trend sve češćeg održavanja nastave u zatvorenom prostoru, radi poticanja što boljeg uspjeha na standardiziranim testovima, možda zapravo čini više štete nego koristi.”

Kuo i njezini kolege sa Sveučilišta u Minnesoti otkrili su da priroda pojačava učenje na osam različitih načina.

„Pronašli smo snažne dokaze da vrijeme provedeno u prirodi ima poticajan učinak na pozornost; smanjuje stres, pojačava samodisciplinu, povećava fizičku aktivnost i kondiciju te promiče samomotivaciju, užitak i učenički angažman. A pokazalo se da sve te stvari poboljšavaju učenje”, objašnjava Kuo.

Štoviše, priroda stvara mirnije, tiše i sigurnije okruženje za učenje, njeguje toplije odnose i više suradnje među učenicima te omogućava kreativnije i istraživačke oblike igre. Iako nijedan od ovih učinaka nije otkriće, zajedno ovi čimbenici idu u prilog važnosti vremena provedenog u prirodi. Oni čak nude objašnjenje na pitanje koje muči istraživače u području obrazovanja – zašto čak i male doze prirode katkad imaju začuđujuće jak učinak.

Istraživači smatraju da je ključno vidjeti kako ovi čimbenici zajednički djeluju u učionicama i na pojedine učenike.

„Ako učenike nešto čini pažljivijima, ali i manje podložnima stresu te zainteresiranijima, tada možemo samo nagađati kakav bi to učinak moglo imati na njihovo učenje.”

Ovi čimbenici imaju mnogo veću važnost od akademskih postignuća. Vrijeme u prirodi njeguje osobne vještine i kvalitete važne za buduće uspjehe.

„Izvještaj nakon izvještaja – od neovisnih promatrača do samih sudionika – upućuje na korisne pomake u ustrajnosti, rješavanju problema, kritičkom mišljenju, vodstvu, timskom radu i otpornosti. Sve ove stvari potiču vještine koje su važne za uspjeh djece u 21. stoljeću”, kaže Catherine JORDAN, izvanredna profesorica na Sveučilištu u Minnesoti i suautorica studije.

Analiza nalaže višestruku korist od ozelenjavanja školskih dvorišta i primjene poučavanja temeljenog na prirodi.

„Čak i malo izlaganje prirodi vrlo je korisno. Ako ste u zatvorenom prostoru, već sam pogled na dvorište umjesto u zid može mnogo značiti. Uz to, više je bolje. Što veću dozu prirode dajemo nekoj osobi, to ona ima veći učinak na tu osobu” – zaključuje Kuo.

…………………

NAPOMENA

  •  SAD: ScienceDaily jedan je od najpopularnijih i nagrađivanih znanstvenih portala, s više od šest milijuna posjetitelja mjesečno.
  • Izvor: sciencedaily.com