PISA-ini REZULTATI I NJIHOVO ZNAČENJE

Beskorisno rangiranje zemalja na međunarodnim ljestvicama

petak, 5. travnja 2019.

Obrazovni ministri pozvali su PISA-u da u budućnosti bolje oblikuje svoje rezultate i podatke – fokus ne smije biti na beskorisnom rangiranju zemalja na međunarodnim ljestvicama.

Beskorisno rangiranje zemalja na međunarodnim ljestvicama

Čelnici zemalja sudionica i obrazovni stručnjaci zabrinuti su time što je bogati spektar informacija koje nude rezultati PISA-testiranja posve zanemaren zbog toga što se PISA-u tretira kao agenciju za rangiranje školskih sustava.

Dok OECD tek treba objaviti podatke za 2018., zemlje koje sudjeluju u PISA-testiranju više ne znaju što bi ti rezultati za njih mogli značiti.

Portugalski državni tajnik za obrazovanje Joao COSTA rekao je: „Podatci koje PISA nudi vrlo su bogati. Međutim, zabrinut sam zbog toga što smo svi usmjereni samo na poredak pojedinih zemalja na PISA-inim ljestvicama. Svi su vrlo sretni što se Portugal penje na ljestvici, ali tek smo na pola puta. Stoga ne smijemo misliti da je naš posao završen. Moramo uzeti u obzir sve podatke koje dobivamo na tom testiranju.”

Andreas SCHLEICHER, OECD-ov voditelj odjela za obrazovanje i vještine, također je govorio na Svjetskom forumu obrazovanja i vještina (GESF) u Dubaiju, gdje se složio s time da je usko usmjeravanje na međunarodno rangiranje zemalja na PISA-inim ljestvicama – beskorisno.

Međutim, Costa smatra da je problem djelomično u načinu na koji je OECD predstavio PISA-ine rezultate.

„Smatram da PISA ne prenosi ono što je zaista važno”, rekao je. „Gdje su suradnja i rješavanje problema kao ključne vještine 21. stoljeća? Kada pogledamo posljednje PISA-ine  rezultate, jedino o čemu pričamo jesu pismenost, matematika i znanost. Nekoliko mjeseci kasnije dobijemo rezultate u području rješavanja problema, ali na to više nitko ne obraća pozornost u političkom smislu.”

Leonor MAGTOLIS BRIONES, tajnica za područje obrazovanje za Filipine, koji su prošle godine prvi put sudjelovali u PISA-testiranju, rekla je: „PISA mora komunicirati, a mi koji sudjelujemo u ovim testiranjima također moramo biti spremni za komunikaciju, pogotovo o analizi rezultata. Naime, javnost bi mogla napraviti vlastitu analizu. To se mora uzeti u obzir, pogotovo u vrlo osjetljivim političkim okruženjima. Ljudi PISA-ine rezultate u obzir uzimaju vrlo ozbiljno.”

Costa je zabrinut i zbog utjecaja koji PISA-ini testovi – koji su usmjereni na pismenost, matematiku i znanost – mogu imati na druge predmete.

„Postoji rizik od sužavanja kurikuluma”, rekao je Costa. „Primjerice, ako na ljestvici padnemo za dva boda u matematici ili jeziku, nastat će velika strka oko toga da moramo uvesti više sati za poučavanje jezika ili matematike. Time ćemo se možda potpuno pogrešno usmjeriti, jer našim kurikulumima nedostaju umjetnosti i humanističke znanosti – koje su također alati za razvijanje vještina – čak i u područjima pismenosti i matematike.”

Costa je dodao: „U mnogim se zemljama PISA smatra agencijom za ocjenjivanje obrazovnih sustava – najboljih i najlošijih – a to je posebno loše zbog toga što na taj način zanemarujemo cijelu bogatu mrežu informacija koje dobivamo PISA-inim testiranjima i usmjereni smo samo na konačni rezultat.”

Schleicher se složio s Costom kad su u pitanju rizik i opasnosti od usmjeravanja na međunarodno rangiranje zemalja te pohvalio Portugal kao dobar primjer zemlje koja je to uspjela izbjeći.

„Portugalu se posebno divim zbog načina na koji su sagledali svoje rezultate. Rekli su: 'Od svih smo zemalja najbrže napredovali u matematici. Otkrili smo kako poučavati matematiku, ali sad moramo biti još bolji u tome i usmjeriti se na stvari koje nedostaju našem sustavu – vještinama 21. stoljeća – čak i ako zbog toga riskiramo da izgubimo koji bod u matematici'”, rekao je Schleicher. „To je idealan primjer koji nam pokazuje kako učiti iz PISA-inih rezultata, umjesto da se vodimo samo rangiranjem na međunarodnim ljestvicama. PISA je vrlo složena i ima mnogo dimenzija, stoga je važno da se ne usmjerimo samo na jednu.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Nema smisla poučavati kodiranje

Nema smisla poučavati kodiranje

Andreas SCHLEICHER, voditelj odjela za obrazovanje i vještine pri Organizaciji za…

Školski portal: Globalne kompetencije?

Globalne kompetencije?

Iako Hrvatska još nije članica OECD-a, naši petnaestogodišnjaci već peti…

Školski portal: Političari ne bi trebali donositi zaključke na temelju PISA rezultata

Političari ne bi trebali donositi zaključke na temelju PISA rezultata

Otkako je PISA program prvi put proveden u 2000. godini,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Velik je ovo uspjeh ne samo za Patrika nego…

Školski portal: Kako bilo koje predavanje učiniti posebnim

Kako bilo koje predavanje učiniti posebnim

... svoje tajne kako predavanje učiniti…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…