PRONAĐITE TERMINOLOGIJU I OBLIK RAZGOVORA KOJI ODGOVARAJU DJEČJIM POTREBAMA

Što učenici rade bolje od učitelja?

ponedjeljak, 8. travnja 2019.

Možete pitati svoje učenike što potiče njihovu znatiželju – ali to nije pravo pitanje, jer ni oni sami to vjerojatno ne znaju. Ili ne znaju da znaju.

Što učenici rade bolje od učitelja?

Većina komunikacije s djecom [bilo koje dobi] svodi se na terminologiju i oblik razgovora.

Pod terminologijom podrazumijevam tri stvari – zašto komunicirate, tko je dio komunikacijskog procesa i medij kojim komunicirate [ako ga ima].

Pod oblikom razgovora mislim na estetiku komunikacije jezik, ton i shemu.

Posljednji dio – shema – upućuje na pozadinsko znanje, tj. na one simbole koji imaju značenje za učenike. Shema, sintaksa i jezični obrasci jednako su važni koliko i teme razgovora. A to je važna razlika. Prebacivanje s razmjenjivanja riječi na razmjenjivanje ideja veliki je pomak koji se ne događa samo zbog toga što postoji razmjena pitanja i odgovora.

Postoji određeno povjerenje svojstveno bilo kojoj smislenoj komunikaciji:

  • Ja vjerujem da ćeš me ti zaista slušati i razumjeti.
  • Ti vjeruješ da ću se ja koristiti simbolima i oblicima koji oboma imaju isto značenje.
  • Oboje vjerujemo da smo otvoreni za komunikaciju i nove ideje.

RJEŠENJE

Terminologija i oblik – ako pitate učenike što potiče njihovu znatiželju, zapravo kršite pravila obiju kategorija.

To je pitanje usmjereno odrasloj osobi – postavljeno terminologijom kojom se koriste odrasli te izraženo u obliku primjerenom odraslima.

Isto se podrazumijeva za druga pitanja koja vrijede i za vas i za mene kao odrasle osobe:

  • Što želiš izraditi?
  • Što potiče tvoju znatiželju?
  • Što te inspirira?
  • Što želiš raditi u životu?

Ili najveći klišej: „Što želiš biti kad odrasteš?”

Rješenje možemo pronaći samo ako promijenimo terminologiju i oblike komunikacije. Postavite pitanje tako da ono ne zvuči kao pitanje odrasle osobe i ne nosi sa sobom prizvuk odgovornosti.

Djeca imaju poteškoća kad moraju razmišljati dalje u budućnost. Njihova je granica obično današnji dan, a ona koja razmišljaju o nadolazećem vikendu već su – vizionari. Tradicionalno, pokušaj da potaknemo djecu da razmišljaju o svojoj budućnosti pretvara se u lekciju o poslovima, računima i o „životu”; svoju nesigurnost i neuspjehe prenosimo na njih.

Djeca su spontana, buntovna, prirodno inovativna, emocionalna, prilagodljiva, praštajuća, krhka – i neobično jaka. Ona mogu bilo što pretvoriti u igru. Međutim, ne smijemo podcijeniti talent koji gotovo svaki učenik ima, a to je da živi u sadašnjosti. Oni se na taj način odupiru nama koji želimo zgrabiti njihove umove i preusmjeriti ih nekoj nesigurnoj budućnosti, koju nitko od nas ne razumije.

Djeca su slijepa kaj je u pitanju budućnost, ali je zato njihova sposobnost da vide „ovdje” i „sada” iznimna. Stoga pronađite terminologiju i oblik razgovora koji odgovaraju njihovim potrebama. Razmišljajte u kontekstu glazbe, jezika, kaosa i ljubavi u potrazi za sadašnjim trenutkom.

Njihovo odredište u ovom trenutku.

Njihovi potencijalni suradnici u ovom trenutku.

Njihove mogućnosti u ovom trenutku.

Njihove potrebe u ovom trenutku.

Izazovi vrijedni truda koji su u njihovu dosegu u ovom trenutku.

Pokažite prstom na planine i pitajte djecu iskreno: „Na koju biste se trebali popeti?”

………….....

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com
  • Photo by Jordan Rowland on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje svojim učenicima. Na početku…

Školski portal: Druženje učenika i roditelja u prirodi

Druženje učenika i roditelja u prirodi

Uvijek su se okupljali u ribičkom domu SRD Som, uz…

Školski portal: Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Radi se o maturantici III. gimnazije Split Ivi BARAĆ, koja…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Radi se o maturantici III. gimnazije…

Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje…

Školski portal: Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Matematika je mnogo više od toga!…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…