SVOJIM POTEZIMA MINISTRICA DIVJAK IRITIRA JAVNOST

Samohvala bez konkretnih podataka

petak, 19. travnja 2019.

Koliko košta marketing i PR za Školu za život odnosno za reformu obrazovanja? Koliko su plaćeni mentori? Koliko je novca potrošeno za izradu priručnika? Ta tri pitanja uputili smo ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak.

Samohvala bez konkretnih podataka

I ne samo mi. Ista ili vrlo slična pitanja postavili su joj kolege i iz drugih medija. No, odgovora nema nama, a koliko znamo ni njima.

Prema onome čime su se javnosti pohvalili iz staklenog zdanja sa zagrebačkih Svetica može se vidjeti da je na Školu za život dosad utrošeno oko 117 milijuna kuna.

Najviše je utrošeno na računala i informatičku opremu – oko 36,5 milijuna, 43,3 milijuna na nastavna sredstva i opremu, 13,4 milijuna na kabinetsku, didaktičku i informatičku opremu, oko 8 milijuna kuna na tablete, deset milijuna na udžbenike, atlase i nastavne materijale, samo 5 milijuna na opremanje školskih knjižnica. No, o trima svima zanimljivijim stavkama – marketingu te honorarima za autore priručnika i mentore – nigdje ni traga ni glasa.

Rečenih je 117 milijuna kuna, kažu u Ministarstvu, samo za Školu za život, a u tri godine planiraju i edukaciju učitelja, opremu i udžbenike uložiti čak dvije milijarde kuna, od čega bi samo digitalizacija hrvatskih škola i prateća edukacija učitelja za IKT trebala „pojesti” cijelu milijardu.

GRAFOMOTORIKA KAO IZGOVOR!? ■ 

Bez obzira na brojna upozorenja stručnjaka o štetnosti digitalne tehnologije i njezine uporabe u najranijoj školskoj dobi, za eksperimentalne su škole lani nabavljeni tableti za sve učenike, koji ne samo da su štetni nego i vrlo sumnjive kvalitete, mnogi bez potrebne kamere, mnogi odavno pokvareni i neupotrebljivi i na to je „ulupano” punih 8 milijuna kuna. Ovih je dana ministrica najavila velik zaokret pa će od jeseni prvašići koji budu obuhvaćeni eksperimentalnom provedbom u razredu imati samo pet tableta, a ne svatko svoj kao sada. Dakle, u prosjeku jedan tablet na četiri ili pet učenika u razrednoj nastavi.

Ministrica taj potez objašnjava željom da se kod učenika razredne nastave potiče razvoj grafomotorike pa se zato ograničava i broj tableta i njihova uporaba. Zgodno je da je ministrica Divjak tek sada poslušala brojna upozorenja i savjete stručnjaka iz zemlje i svijeta, a da bi opravdala svoj potez očito je, nema boljeg opravdanja od grafomotorike.

Budući da su do završetka četvrtog razreda potpuno razvili grafomotoriku, od jeseni će za svakog učenika od petog do osmog razreda biti osiguran tablet. Ministarstvo će za sve učitelje koji će nastavu držati po novim kurikulumima nabaviti prijenosna računala. Jer ministričin su prioritet digitalno neovisni nastavnici, koji će vlastitu digitalnu neovisnost pojačati i novim projektorom. Dakle, kreće se u javnu nabavu novih 26 350 računala za učitelje i profesore.

Ove za mnoge sporne i problematične poteze i rješenja komentirao je za jedan dnevni list i Boris JOKIĆ, bivši voditelj Ekspertne radne skupine za izradu cjelovite kurikularne reforme.

Posebno treba biti pažljiv s populističkim idejama poput uvođenja tableta u škole. Takve su stvari uvodile i uvode brojne nerazvijene zemlje svijeta, poput zemalja središnje Afrike. Međutim, čak se i kod njih nije dogodilo ono što se događa sada ovdje, a to je ideja da više učenika dijeli jedan tablet. Pitam se kako će okrenuti taj tablet, tko će ga gledati, tko će imati pravo stisnuti ga, a najviše čemu on zapravo služi. I dok se mi kao javnost i struka bavimo sitnim, trivijalnim i glupim problemima poput toga, pitam se tko zapravo misli o dugoročnim promjenama i o njihovoj dugoročnosti – istaknuo je između ostaloga Jokić.

UKINITE DOMJENKE, FEŠTE, OBLJETNICE... ■ 

O nakani Ministarstva da revidira mrežu školskih ustanova bruji cijela država. Reakcije iz županija i gradova osnivača škola i učeničkih domova gotovo su identične i nikome ne pada na pamet da zbog takozvane štednje ukida male matične osnovne i područne škole. Na društvenim se mrežama javljaju mnogi učitelji, a najupečatljivija je reakcija vukovarske profesorice Ljiljane RADOBULJAC, koju prenosimo u cijelosti:

Plan je ukinuti svaku četvrtu školu u Vukovarsko-srijemskoj županiji – 16 matičnih i 37 područnih škola. Našli ste što ćete ukidati. Ukinite besmislene općine, načelnike, tajnice, vozače. Ukinite gradove u ovoj županiji koji to nikad nisu bili. Ukinite županije. Ukinite domjenke, fešte, obljetnice, PR mlatimudane, putovanja koja svi plaćamo.

Ugasit ćete škole? Škole? Male škole u malim mjestima? U slavonskim selima? Područne školice? Utovarit ćete tu malu djecu u autobuse i vozikati tamo gdje ste vi prstom uprli? Jeste li obišli kada te škole? Te učitelje? Tu dječicu? Uzet ćete selu i duh i radost. I život. Ostat će samo one bake na klupicama ispred svojih kuća. Ima li netko pametan u ovoj državi? Satira se uhvatite, pobogu. Još se u 18. stoljeću ljutio na Slavonca što ne šalje djecu u školu. Pričao mu o obrazovanju, mudrosti, pameti...

Nikada nisam vjerovala u priče da za Slavoniju imate poseban plan. Sada vjerujem. Imate plan. Uništiti je do kraja. Ali, bez borbe nećemo pasti. Eto. Prvi ste počeli.

S jedne strane prosvjetna vlast priča o kurikularnoj reformi, opremanju škola, cjelodnevnoj nastavi, optimizaciji uvjeta za rad učitelja i učenika, a onda škare u ruke i zatvaranje premalih i nerentabilnih škola u čije se opremanje i modernizaciju uložio silan novac. Tako se ne ponašaju ni pijani milijarderi koji troše vlastiti novac.

OD ČETVORKE DO ČVRSTE DVOJKE ■ 

Negdje krajem veljače ministrica Divjak predstavila je rezultate evaluacije reformskih procesa koju je napravio njezin tim i hvalila se kako su učitelji oduševljeni svime što se čini u obrazovnom sustavu te isticala čvrstu četvorku kao nekakvu prosječnu ocjenu. No, za potrebe Sindikata hrvatskih učitelja stručnjaci s Instituta Ivo Pilar napravili su sveobuhvatno znanstveno istraživanje u kojemu se pokazala drukčija slika stvari. Da „ne cvjeta cvijeće u naše poduzeće”, kako si je to umislila ministrica Divjak, i da je raspoloženje učitelja prema njezinim zahvatima u obrazovanje na razini čvrste dvojke.

I za sam kraj malo PR-a. Od prošlog ponedjeljka, 8. travnja, ministrica je u novom projektu, a to je Turneja Škola za život kojom se nastavljaju pripreme za uvođenje kurikularne reforme u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj. Valjda po uzoru na Predsjednicu Republike, i ministrica je odlučila obići mnoga mjesta, pa nam preostaje još samo čekati „izmještanje“  MZO-a sa Svetica po županijama. Na svojoj službenoj stranici na Facebooku kaže: „Cilj mi je sastati se sa svim ravnateljima osnovnih i srednjih škola u koje od ove jeseni kurikularna reforma frontalno ulazi u učionice”, dodavši da se veseli susretima. Manje od nje veselje je obuzelo ravnatelje.

Javila nam se tako jedna ravnateljica škole i rekla da je jako zanima što joj to ministrica nakon svega ima za reći... [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Marijan ŠIMEG ]

Vezani članci
Školski portal:

"Škola za život" u Rijeci je počela prije četiri desetljeća

Od tada do danas kroz takav oblik rada prošle su…

Školski portal: Ministrica donijela odluku o početku i završetku nastavne godine

Ministrica donijela odluku o početku i završetku nastavne godine

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA  Na temelju članka 48. stavka 4.…

Školski portal: Aktivno učenje koje ometa učenje

Aktivno učenje koje ometa učenje

Da budem iskrena, privlačnost aktivnog učenja sastoji se i u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Velik je ovo uspjeh ne samo za Patrika nego…

Školski portal: Dječja klapa Baliniera osvojila prvo mjesto na festivalu u Parizu

Dječja klapa Baliniera osvojila prvo mjesto na festivalu u Parizu

Inače, Međunarodni festival „Etoiles de Paris”…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…