TRI VAŽNA PITANJA U VEZI S USPJEHOM U ŠKOLAMA

S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

ponedjeljak, 29. travnja 2019.

Tekst „Devet jednostavnih načina da poboljšate život u samo devet dana” * ima nekoliko izvrsnih savjeta koji bi mogli pomoći mnogima, pogotovo učiteljima i učenicima. Prvih nekoliko rečenica o uspjehu privuklo je moju pozornost:

S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

 „Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na poslu ili stjecanje materijalnog bogatstva nije jednako važno kao steći određeno zvanje, slijediti svoj san i mijenjati živote.”

„Misija je uspješnih ljudi ostaviti svojevrsno nasljedstvo. Međutim, treba upozoriti da se na kraju ne svodi sve na vas. Trebale su mi godine da shvatim da se život svodi na davanje, na služenje drugima i na važne međusobne odnose.”

Vaša je verzija uspjeha možda drukčija od moje, i trebala bi biti. Međutim, način na koji je uspjeh često prikazan u društvu može poslati poruku učenicima da njihov uspjeh nije jednako vrijedan kao i tuđi.

Ako govorimo o uspjehu i o onome što on znači u kontekstu škole i obrazovanja, evo nekih pitanja koja su me zabrinjavala:

  • Vodimo li s učenicima česte rasprave o tome što je za njih uspjeh ili je uspjeh nešto što mi definiramo i planiramo za njih? Na koji način učenike možemo uključiti u te rasprave?
  • Kad pričamo o uspješnoj školi, na koji način to prikazujemo zajednici osim ocjenama i rezultatima?
  • Svodi li se školski uspjeh više na ono što odrasli smatraju uspjehom i na mjerilo njihova rada ili na ono što učenici rade, stvaraju i način na koji djeluju?

Na svojim sam putovanjima posjetio mnogo škola, učionica i učitelja koji pomažu učenicima razumjeti i težiti uspjehu koji je više temeljen na svrsi umjesto na nekoj vanjskoj vrijednosti.

O takvim stvarima moramo pričati zato što učenici tada znaju da ih cijenimo i da su za nas vrijedni kao pojedinci.

To je važno zapamtiti. Odrasli trebaju pomoći učenicima, a to će najlakše učiniti vodeći s njima rasprave o uspjehu. Isključiti učenike iz tih rasprava neće nam pomoći ni sad ni u budućnosti.

NAPOMENA

  • Kanada: George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca

* https://www.inc.com/marcel-schwantes/9-things-happy-successful-people-do-that-most-wouldnt-bother.html

 

Vezani članci
Školski portal: Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

U svojoj knjizi „Mindset: The New Psychology of Success” („Način…

Školski portal: Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

… zapeo za oko: „Nije tajna da starenje pomaže da…

Školski portal: Zahvalite svom razredu – primjenjujte sretniju strategiju

Zahvalite svom razredu – primjenjujte sretniju strategiju

Vjerovao sam da je sreća posljedica uspjeha. Vjerovao sam da…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

… organiziraju informativni webinar na temu…

Školski portal: Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave

Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave

U skladu s temom, edukaciju smo…

Školski portal: U gostima nam mađarski metodičari

U gostima nam mađarski metodičari

Na Visokoj učiteljskoj školi Józsefa Eötvösa…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…