Savjeti stručnjaka
TRI VAŽNA PITANJA U VEZI S USPJEHOM U ŠKOLAMA
S učenicima treba često raspravljati o uspjehu
objavljeno: 29. travnja 2019.

 „Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na poslu ili stjecanje materijalnog bogatstva nije jednako važno kao steći određeno zvanje, slijediti svoj san i mijenjati živote.”

„Misija je uspješnih ljudi ostaviti svojevrsno nasljedstvo. Međutim, treba upozoriti da se na kraju ne svodi sve na vas. Trebale su mi godine da shvatim da se život svodi na davanje, na služenje drugima i na važne međusobne odnose.”

Vaša je verzija uspjeha možda drukčija od moje, i trebala bi biti. Međutim, način na koji je uspjeh često prikazan u društvu može poslati poruku učenicima da njihov uspjeh nije jednako vrijedan kao i tuđi.

Ako govorimo o uspjehu i o onome što on znači u kontekstu škole i obrazovanja, evo nekih pitanja koja su me zabrinjavala:

  • Vodimo li s učenicima česte rasprave o tome što je za njih uspjeh ili je uspjeh nešto što mi definiramo i planiramo za njih? Na koji način učenike možemo uključiti u te rasprave?
  • Kad pričamo o uspješnoj školi, na koji način to prikazujemo zajednici osim ocjenama i rezultatima?
  • Svodi li se školski uspjeh više na ono što odrasli smatraju uspjehom i na mjerilo njihova rada ili na ono što učenici rade, stvaraju i način na koji djeluju?

Na svojim sam putovanjima posjetio mnogo škola, učionica i učitelja koji pomažu učenicima razumjeti i težiti uspjehu koji je više temeljen na svrsi umjesto na nekoj vanjskoj vrijednosti.

O takvim stvarima moramo pričati zato što učenici tada znaju da ih cijenimo i da su za nas vrijedni kao pojedinci.

To je važno zapamtiti. Odrasli trebaju pomoći učenicima, a to će najlakše učiniti vodeći s njima rasprave o uspjehu. Isključiti učenike iz tih rasprava neće nam pomoći ni sad ni u budućnosti.

NAPOMENA

  • Kanada: George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca

* https://www.inc.com/marcel-schwantes/9-things-happy-successful-people-do-that-most-wouldnt-bother.html