Školstvo u medijima
I NEUSPJEH JE DIO NAŠIH ŽIVOTA. NEMOJTE SE BOJATI PRIHVATITI GA U UČIONICI
Da, i neuspjeh može pomoći učenicima da budu uspješni
objavljeno: 2. svibnja 2019.

U posljednje vrijeme neuspjeh konačno dobiva svojih 15 minuta slave.

Danas u bilo koji internetski pretraživač možete unijeti riječ „neuspjeh” i uživati u brojnim poznatim izjavama koje govore zašto je neuspjeh tako dobar.

U svemu ovome pozitivan nije neuspjeh, već ono što možemo naučiti iz njega i kako, uz promišljanje, možemo promijeniti svoje pristupe kao rezultat neuspjeha; takve promjene koje smo unijeli zbog neuspjeha mogu posljedično dovesti do boljeg uspjeha.

Međutim, imate li osjećaj da je neuspjeh preteško prebroditi, tad bi vaši učenici mogli jednostavno „dići ruke”. Katkad je potreban određen stupanj zrelosti, koji često nastaje iz prethodnog iskustva, da biste neuspjeh mogli shvatiti kao priliku za procjenu, razumijevanje i preusmjeravanje.

Učitelji su u jedinstvenom položaju da pomognu učenicima da to shvate. Područje umjetnosti nudi nam mogućnost eksperimentiranja i usavršavanja koja je ugrađena u proces stvaranja i kriterija za ocjenjivanje.

To je također jasno vidljivo i u prirodoslovnom području, ali bi se u svim slučajevima učitelji trebali koristiti ovim primjerima da naglase bliski odnos između eksperimentiranja i neuspjeha. Odgovor na to može se pronaći u uklanjanju netočnih opcija, ili Edisonovim riječima: „Ja nisam podbacio. Samo sam pronašao 10 000 načina koji ne djeluju.”

„OBRAZOVANJE JE DIO DJETETOVA ŠIREG RAZVOJA”

Kad bismo budući uspjeh učenika željeli izračunati kao vjerojatnost, tad bi jedna od ključnih informacija koju trebate bila odgovor na pitanje koliko je uspješan učenik bio u prošlosti. Ili jednostavnije rečeno, uspjeh vodi do uspjeha.

Možda je upravo naša ideja uspjeha problem. Obrazovanje se ne bi trebalo svoditi na oblik prelaska s jedne stepenice na drugu ili na stavljanje kvačica u formulare, sve dok jednog dana učenik ne ode iz obrazovnog sustava i „odleti u svijet”, potencijalno kvalificiran za određeno radno mjesto, ali bez ikakvog znanja o bilo čemu drugom.

Na obrazovanje bismo trebali gledati kao na dio širega djetetova razvoja, koji uključuje i njegov osobni i društveni razvoj, ali naglasak ne smije biti samo na razumijevanje školskih predmeta, već i na sudjelovanje u školskoj predstavi, sportskom klubu, izletima, učeničkom vijeću ili bilo kojoj drugoj aktivnosti koju škola omogućuje. Bez obzira na to slažete li se sa mnom ili ne, neuspjeh će biti dio i učiteljskih i učeničkih života.

Moramo znati da će neuspjeh uvijek biti prisutan i u našem i njihovu radu, kao dio svačijeg procesa učenja. Stoga ga se prema njemu ne smijemo odnositi kao prema neprijatelju ili to doživjeti kao uvredu. Neuspjeh moramo očekivati, moramo se s njime znati nositi i, na kraju, postići bolje ishode te biti uspješniji upravo zahvaljujući tome što smo pobacili.

…………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com