Jučer-danas-sutra
NOVI OECD-ov ALAT
Kako učitelji uz pomoć podataka i istraživanja mogu unaprijediti obrazovanje
objavljeno: 10. svibnja 2019.

Da bi pak učinkovito ugradili ove podatke u svoju svakodnevnu praksu, učitelji trebaju tri osnovna sastojka: sposobnost, motivaciju i priliku. Ako bilo koji od ovih sastojaka nedostaje, nema smisla očekivati da će podatci unaprijediti učiteljsku praksu – čak i ako su im lako dostupni. 

Ovdje nastupa OECD-ov novi alat. MODUL ZA UPRAVLJANJE ZNANJEM pomaže zemljama prepoznati što bi konkretno mogle napraviti da pomognu onima koji donose odluke u vezi s obrazovanjem da iskoriste znanstvene podatke u svom svakodnevnom radu. Ovaj alat prepoznaje konkretne pokušaje promicanja sustavne primjene podataka – za učitelje, ali i za školske vođe, političare i administratore. 

Profesionalni razvoj može pomoći učiteljima da izgrade vještine koje su potrebne kako bi mogli pristupiti dostupnim podatcima i razumjeti ih. To može uključivati osposobljavanje učitelja o načinu primjene istraživanja i procjenjivanja njihove pouzdanosti, vrijednosti i važnosti za učiteljsku praksu.

Školski vođe također mogu pomoći učiteljima da izgrade vještine koje su im potrebne da bi pomogli svojim kolegama s primjenom podataka i istraživanja. Učitelji mogu surađivati međusobno, ali i sa sveučilištima kako bi istražili prakse koje im mogu pružiti važno iskustvo iz prve ruke u primjeni podataka.

Većina učitelja iznimno je motivirana učenicima pomoći učiti, ali kad stvari postanu užurbane često reagiraju samo na one neposrednije izazove i propuštaju prilike za primjenu podataka.

Ako učitelje podsjetimo kako i gdje da dobiju informacije te ako im osiguramo vrijeme i prostor gdje mogu raspravljati o korisnim podatcima, to može pomoći da ih motiviramo na primjenu podataka – čak i usred njihovih svakodnevnih izazova.

Temeljno je pitanje motivacije: učitelji će primijeniti podatke samo ako vjeruju da oni mogu imati pozitivan utjecaj. Učitelji moraju biti odlučni da će istražiti podatke, čak i ako je to kontradiktorno njihovim uvjerenjima o tome kako izgleda dobro poučavanje. Povezivanje učitelja i istraživača može ponuditi pozitivan društveni utjecaj te pridonijeti pronalasku zajedničkog jezika. Takav jezik omogućava učiteljima da hladne glave pričaju o svojoj praksi – bez kritiziranja osobnih kvaliteta svojih kolega.

Ali čak i ako su učitelji sposobni i motivirani za primjenu podataka, to neće puno značiti ako dostupni podatci ne zadovoljavaju njihove posebne potrebe. Osiguravanje jasnog i izravnog pristupa dostupnim podatcima također neće nužno učiteljima pružiti priliku za njihovu primjenu.

Uporaba podataka radi poboljšanja poučavanja treba početi od učitelja – od njihova konteksta, sposobnosti i motivacije.

Ako interes za dostupnost podataka ne počinje od samih korisnika, pokušaj da iskoriste podatke mogao bi previše odudarati od njihove svakodnevne prakse. Kao što nam je rekao jedan bivši istraživač i sadašnji ravnatelj: „Imam 12 godina iskustva u primjeni podataka – očekujete li zaista od učitelja da primijene podatke kao istraživači s punim radnim vremenom povrh njihova poučavanja i drugih odgovornosti?”

Praktično pribavljanje podataka trebalo bi slijediti jasnu svrhu zbog umanjivanja troškova koje za sobom povlači dostupnost podataka i njihovo pretraživanje da bi se pronašlo ono što je važno.

To uključuje izbjegavanje primjene rješenja samo zbog toga što su tehnički moguća. Baš kao što tableti u školama ne poboljšavaju poučavanje sami po sebi, ni puka dostupnost podataka ne znači da će oni biti primijenjeni.

Doista, dostupnost podataka samo je pola priče. Druga polovica uključuje organiziranje svakodnevnog rada na način koji učiteljima omogućuje interakciju i potiče ih na aktivnosti koje se svode na primjenu podataka. Nadležni i školski vođe mogu to podržati pružanjem i osiguravanjem sustava za upravljanje znanjem te vaganjem cijena i koristi mijenjanja školskih procesa i primjene novih.

Naposljetku, SVE TRI KOMPONENTE – sposobnost , motivacija i prilika za primjenu podataka – trebaju biti prisutni da bi se promijenilo ponašanje.

Odgovorni i nadležni trebaju motivirati učitelje na primjenu podataka kako bi unaprijedili obrazovanje, pomogli izgraditi svoje sposobnosti te stvoriti prilike za primjenu podataka radi poboljšanja poučavanja i učenja.

Ova vrsta utemeljene kulture ne nastaje preko noći, ali primjena i promicanje ovih triju elemenata pravo je mjesto za početak.

……………..

NAPOMENA

  • Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višem obrazovanju, rani i predškolski odgoj i obrazovanje i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr