OŠ ZVONKA CARA IZ CRIKVENICE U INOVATIVNOM MEĐUNARODNOM PROJEKTU

Popravljat će leteće automobile i liječiti robote

ponedjeljak, 13. svibnja 2019.

O tome tko će jednog dana popravljati leteće automobile, tko će robote naučiti kako se zaljubiti i kako od životinja saznati što ih zapravo muči već neko vrijeme razmišljaju učenici 3. a razreda crikveničke Osnovne škole Zvonka Cara.

Popravljat će leteće automobile i liječiti robote

Uključili su se, naime, u međunarodni projekt Innovate Your Dreams, kroz koji osmišljavaju zanimanja i svijet budućnosti.

Projekt je to u kojem sudjeluju 64 države, 100 tisuća učenika iz više od 1600 učitelja i škola iz cijelog svijeta. Trećaši iz Crikvenice u tjednim su zadatcima upoznavali potencijalne karijere budućnosti. Postali su svjesni brzine razvoja tehnologije, kao i utjecaja te tehnologije na mijenjanje svijeta i poslova kojima se ljudi bave. Shvatili su koje su im vještine potrebne da budu ukorak s napretkom, ali i upoznali ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda.

Tjedne radionice bile su integrirane u nastavni proces, a kod učenika su pobudile znatiželju te razvijale maštu i kreativnosti. Možda i važnije od svega, unaprijedili su vještine suradnje, komunikacije i kritičkog razmišljanja, govori nam njihova razrednica Mirela ČANDRLIĆ MATAHLIJA:

– Gledajući fotografije ili videozapise ostalih sudionika projekta, iz različitih krajeva svijeta, u razredu smo često poveli rasprave o različitim državama, jezicima, vjerama, rasama, ali i različitim uvjetima u kojima se neki učenici školuju, njihovih školskim uniformama, obrocima. Sve te smo različitosti upoznali gledajući učenike iz npr. Gane, Pakistana, Ukrajine, Turske i drugih zemalja. Tako je glavno dječje pitanje svakog ponedjeljka bilo: 'Učiteljice, hoćete li nam pokazati kako su ostali u svijetu obavili prošli zadatak?', a nakon toga: 'Koja nam je tema ovog tjedna?'.

♦♦ MAŠTA BEZ GRANICA

Svrha je projekta Innovate Your Dreams pomoći učenicima da se pripreme za izazove budućnosti razvijanjem vještina koje će im biti potrebne za uspješnije snalaženje u budućim zanimanjima. Procjenjuje se kako će 65 posto djece koja trenutačno pohađaju osnovnu školu u budućnosti raditi poslove koji danas još ni ne postoje.

Učenici su prvo zamišljali kojim bi se zanimanjem bavili, a koja još ne postoje, te ih potom crtali, pisali, izrađivali plakate, radili makete. Potom su predstavili svoje inovacije pred publikom, ostalim učenicima, postavljali brojna pitanja i odgovarali na njih, upoznali računalne programe i aplikacije te se njima koristili. Smišljali su nove aplikacije i vlastiti logo za njih. Pojednostavljeno, bili su umjetnici, istraživači, inovatori, inženjeri, PR stručnjaci, dizajneri, kritičari.

– U ovom sam projektu definitivno upoznala i neke skrivene strane, talente svojih đaka. Svi su oni vrlo kreativni i unatoč početnoj tremi od nepoznatog, od te nepoznate budućnosti koja nas sve čeka, marljivo su prionuli osmišljavanju zanimanja i poslova. Dječja mašta zaista nema granice, samo ih treba malo potaknuti i ohrabriti da predstave sve što zamišljaju u svojim glavicama – smatra učiteljica.

U proteklih nekoliko tjedana baviti su se temama poput Obećavajuća budućnost, Sve što možeš zamisliti jest stvar, Svijetu u 2030 i Dovoljno energije za sve. Na kraju svake tjedne teme podnosili su kratko izvješće, fotografije ili filmske zapise o tome kako je zadatak protekao i što su učenici naučili.

Mnogo su razmišljali o ekologiji i o tome kako zaštititi okoliš, planet na kojem živimo u godinama koje dolaze. Tako su jedan tjedan imali temu i o obnovljivim izvorima energijama, nakon čega su u svome gradu i okolici početi primjećivati solarne ploče, vjetrenjače. Zanima ih kako to sve funkcionira, kako se sunčeva svjetlost i vjetar pretvaraju u energiju, nakon čega su te ideje počeli primjenjivati i u svojim zamislima o poslovima budućnosti. Primjerice, da leteći automobili idu na vodu i zrak, a ne više na benzin.

♦♦ UČITELJIMA NEDOSTAJE VREMENA

Učiteljica Čandrlić Matahlija relativno je kratko u prosvjeti, no primjećuje da u razrednoj nastavi djeca još uvijek poštuju učiteljicu, poštuju starije, drže se reda i rasporeda. Zna da kolege u drugim školama imaju problema s motivacijom djece, međutim iz osobnog iskustva primijetila je kako se taj problem lako rješava.

– Današnjim generacijama samo je potrebno da ih se sluša, da se obraća pozornost na njihove potrebe, prijedloge. Tada se opuste pa njihova kreativnosti, ali i zalaganje krenu kao lavina, poput domino-efekta, bez obzira na temu ili sadržaj koji se obrađuje.

Nažalost, kaže, za više kreativnih aktivnosti poput radionica iz projekta Innovate Your Dreams, nedostaje joj vremena, kao i drugim učiteljima, jer im je svima satnica prenatrpana. U svakome predmetu učitelj može pronaći teme koje bi mogao obraditi na kreativan, neobičan način, kojim bi djecu i motivirao i zaintrigirao, ali previše sadržaja i gradiva moraju obraditi u redovitom programu. Tako i razrednica 3. a, kao i njezini kolege, ima osjećaj da su protrčali kroz cijelu školsku godinu.

A kako ona zamišlja školu i svoj posao u budućnosti, zapitali smo samu učiteljicu. Osim veće društvene priznatosti učiteljske profesije, objašnjava, ponajprije želi da u budućnosti bude više djece, više školaraca. Jer nije tajna da je cijela zemlja u demografskoj krizi. Pa i u Crikvenici pada broj djece i razrednih odjela. Velik je to problem, naročito u područnim školama, kojima prijeti čak i zatvaranje.

– Učitelji će i u budućnosti imati pune ruke posla, jer se ne bavimo samo obrazovanjem, nego i odgojem djece. To veliki dio javnosti zanemaruje i prešućuje kada kritizira našu profesiju. A kako je odgajati razred od 15-20 mališana znaju samo oni koji su to probali. Učitelji su ovaj poziv izabrali, on je izabrao nas, i mi se znamo i želimo s time nositi. I danas i za trideset godina. Kad jednom automobili zaista polete zrakom, a veterinari počnu prevoditi životinjski jezik, i ti će automehaničari i ti liječnici svoje prve obrazovne korake napraviti u školama. Uz svoje učitelje, koje će, nadam se, u budućnosti društvo više cijeniti i uvažavati – zaključuje učiteljica Čandrlić Matahlija. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao Branko Nađ ]

Vezani članci
Školski portal: Odvojeni razredi za agresivnu djecu

Odvojeni razredi za agresivnu djecu

… uskoro mogli pohađati nastavu u odvojenim razredima. Kako je…

Školski portal: Izjave koje morate izbjegavati u novoj školi

Izjave koje morate izbjegavati u novoj školi

Stoga ne želite povećati pritisak pogrešnom izjavom. EVO NEKOLIKO IZJAVA…

Školski portal: Slabo poznata osobina koju svaki učitelj treba

Slabo poznata osobina koju svaki učitelj treba

To je nešto što se nikad ne spominje u obrazovnim…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…