Savjeti stručnjaka
UČENICI KOJI PREVIŠE SUDJELUJU
Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca
objavljeno: 14. svibnja 2019.

Razred voli, ali i mrzi ovu vrstu vršnjaka. Voli ih zato što odvlače pritisak od ostalih, a mrze zato što se previše javljaju za riječ. Njihov neprestani doprinos nastavi zamara ostale učenike. Mrze ih također zbog toga što slabiji učenici kraj njih djeluju nesposobno.

Njihovo ponašanje također može biti problem za učitelja koji bi volio uključiti ostalu djecu, ali ta poznata ruka uvijek je u zraku. Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca. Zanima ih gradivo i imaju razinu motivacije koju bi učitelj volio vidjeti u svim učenicima. Ali njihova odlučnost da ostanu u središtu pažnje u svakoj raspravi testira strpljenje sviju oko njih.

Nastavnici većinom ne kore pretjeranu angažiranost. U jednom su istraživanju istraživači upitali učenike što očekuju od učitelja da poduzme u vezi s njihovim kolegom koji je pretjerano angažiran.

Otkrili su da učenici očekuju od učitelja da kontrolira kompulzivno ponašanje na način koji nije grub ili ponižavajući. „U ovom slučaju, učenici ne žele promatrati negativno kažnjavanje kolege.”

Koji je najbolji savjet, temeljen na ovom istraživanju? Rješavanje problema pomoću pozitivnih i konstruktivnih komunikacijskih strategija. Pomoći će razgovor o obilježjima učinkovite rasprave u početnoj fazi i polemike na relaciji nastavnik – učenik.

Učitelji trebaju osmisliti raspravu kao aktivnost koja zahtijeva doprinos mnogih, gdje manje skupine predstavljaju kratak izvještaj, navode primjere ili svoja mišljenja.

Korisno može biti razgovarati s učenikom koji previše sudjeluje. Možemo mu pojasniti kako i zašto previše komunikacije jednog učenika sprečava učenje drugih.

Možda bi se učenike moglo potaknuti da svoje sudjelovanje uzdignu na sljedeću razinu, ne samo odgovaranjem na pitanja, nego i postavljanjem pitanja, ne davanjem komentara, već nadovezivanjem na komentar nekoga od drugih učenika.

Pravila sudjelovanja na nastavi najbolje je uspostaviti od početka. Ako nastavnik želi vidjeti doprinos različitih učenika, mora uspostaviti normu koju će biti potrebno održavati.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Faculty Focus – prati učinkovite strategije poučavanja.
  • Izvor: facultyfocus.com