Školstvo u medijima
DESET NAČINA NA KOJE TRADICIONALNE UČIONICE KAŽNJAVAJU POGREŠKE U UČENJU
Sustav često kažnjava pogreške, umjesto da nagradi rizik
objavljeno: 15. svibnja 2019.

10 NAČINA NA KOJE TRADICIONALNE UČIONICE KAŽNJAVAJU POGREŠKE U UČENJU

1) Naš obrazovni sustav često kažnjava greške, umjesto da nagradi rizik.

Današnje su škole formirane za vrijeme Industrijske revolucije kako bi bile učinkovite i smanjile vrijeme provedeno na divergentno razmišljanje. Naposljetku, u tvorničkom bi okruženju divergentno razmišljanje moglo pokvariti neki proces ili status quo. U današnjoj svjetskoj ekonomiji temeljenoj na tehnologiji često želimo da učenici naprave suprotno – pronađu način poboljšavanja nekog procesa ili nov način gledanja na stvari.

2) Naš sustav ocjenjivanja slijedi ovaj pristup u kojem se pogreške i neuspjeh doživljavaju kao nešto što moramo izbjeći.

U nekim je slučajevima neuspjeh možda upravo to, nedostatak razumijevanja koji moramo ispraviti ili manjak pripreme. Međutim, pogreške na putu do svladavanja nečega mogu biti vrijedne prilike za učenje. One učvršćuju veze između učenja.

3) Pogreške zahtijevaju ulaganje vremena.

Možemo poučavati cijeli udžbenik, ali ako učenici ne mogu primijeniti znanje da riješe konkretne probleme tad je to beznačajno. Možda bismo se trebali manje usmjeriti na obuhvaćanje cijelog spektra znanja, a više na pravo svladavanje gradiva. Kao što izreka kaže, učenje koje je kilometar široko, a centimetar duboko nije naročito korisno.

Učenik se može vratiti i popuniti različite rupe u znanju ako ima dovoljno duboko razumijevanje neke teme da riješi problem. Primjena znanja važnija je od stjecanja dodatnoga površnog znanja – što je vrlo lako u današnjem tehnološkom dobu.

4) Naši su sadašnji standardi usmjereni na ambiciozan niz tema koje trebamo obuhvatiti, uz vještine i koncepte.

Kad bismo se usredotočili samo na vještine, učitelji bi imali više vremena ući dublje u predmetna područja i omogućiti učenicima dovoljno vremena da svladaju ono što uče. Katkad se učitelji bore s vremenom u želji da obrade sve teme do kraja godine. Manje specifični standardi u kontinuumu mogli bi biti korisniji, umjesto rigidnih zahtjeva.

5) Mi definiramo uspjeh kao ograničavanje broja neuspjeha.

Umjesto da se usmjerimo na složenost i svladavanje, označavamo uspjeh brojem koji pokazuje koliko smo puta izbjegli pravljenje pogrešaka. U sklopu raznih ispita odabiremo točan odgovor, umjesto da pokažemo da možemo riješiti složen problem.

Pokušavamo smanjiti vrijeme provedeno na pokušaje i pogreške. Mislimo da učenici neće jasno razumjeti određenu temu budu li griješili. Bolji bi način bio da razmislimo o tome koje pogreške učenici rade i zašto, a potom u skladu s time postaviti prioritete. Ispiti mogu biti usmjereni na gradnju informacija umjesto na njihovo izbacivanje.

6) Više se usredotočujemo na predavanje i pružanje temeljnog znanja.

Predavanje učenicima može pružiti osnovno razumijevanje o nekom području, ali su pri rješavanju problema pokušaji i pogreške nužni. Primjerice, većina domaće zadaće problemski je niz ili primjena lekcije.

7) Katkad učitelji pokušavaju izbjeći zadavanje problema koji su previše izazovni.

Možda ne dopuštamo priliku za griješenje. Bojimo se da će previše pogrešaka zbuniti učenike, ali kad pogreške izgubimo iz vida možda propuštamo iznimne prilike za učenje.

8) Učenje je usmjereno na učitelja, umjesto da ga usmjeruje sam učenik.

U starome modelu učenje je često usmjereno na slušanje učitelja kako predaje i zatim na primjenu znanja na određene situacije. Možda bismo trebali obrnuti redoslijed tradicionalnog učenja: prvo predstaviti problem, a zatim dopustiti učenicima da nauče kako ga riješiti. 

Ovaj oblik obrnutog učenja nudi prilike za rast metodom pokušaja i pogrešaka.

9) Naš sadašnji model često pokušava smanjiti pogreške tako da predvidi svaku moguću pogrešnu pretpostavku i ispraviti je prije nego što je učinjena. 

10) Postavljamo standarde koji su isti za sve, što nudi premalo prostora za pogreške.

……………..

 NAPOMENA

  •  SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com