25 SAVJETA ZA RAZVIJANJE NAČINA RAZMIŠLJANJA KOJI POTIČE RAZVOJ

Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

ponedjeljak, 20. svibnja 2019.

„Način razmišljanja koji potiče razvoj”, prema Carol DWECK, jest vjerovanje da možete rasti i razvijati se kao osoba bez obzira na urođene sposobnosti.

Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

U svojoj knjizi „Mindset: The New Psychology of Success” („Način razmišljanja: Nova psihologija uspjeha”), Dweck objašnjava:

„Dok takozvani fiksni način razmišljanja pretpostavlja da su naš karakter, inteligencija i kreativne sposobnosti nepromjenjive odrednice na koje ne možemo bitnije utjecati, način razmišljanja koji potiče razvoj neuspjeh smatra ne dokazom nedostatka inteligencije već odskočnom daskom za rast i razvoj naših postojećih sposobnosti.”

25 SAVJETA ZA RAZVIJANJE NAČINA RAZMIŠLJANJA KOJI POTIČE RAZVOJ

PRIZNAJTE I PRIGRLITE NESAVRŠENOSTI.

Skrivanje vlastitih slabosti znači da ih nikad nećete prevladati.

IZAZOVE SMATRAJTE PRILIKAMA.

Razmišljati na način koji potiče razvoj znači iskoristiti prilike za poboljšanje.

ISKUŠAJTE RAZLIČITE TAKTIKE UČENJA.

Ne postoji jedna veličina za sve kad je riječ o učenju. Ono što djeluje za jednu osobu možda neće djelovati za vas. Naučite više o strategijama učenja.

PRATITE ISTRAŽIVANJA O PLASTIČNOSTI MOZGA.

Mozak nije fiksiran; stoga ne bi trebali biti ni umovi.

ZAMIJENITE RIJEČ „NEUSPJEH” RIJEČJU „UČENJE”.

Kad pogriješite ili ne dosegnete svoj cilj, niste podbacili, već ste nešto naučili.

PRESTANITE TRAŽITI ODOBRENJE.

Kad odobrenje ima prednost pred učenjem, žrtvuje se vlastiti potencijal za rast.

VIŠE CIJENITE PROCES OD KONAČNOG REZULTATA.

Inteligentni ljudi uživaju u procesu učenja i ne smeta im kad se neočekivano oduži.

NJEGUJTE OSJEĆAJ SVRHE.

Istraživanje Carol Dweck također pokazuje da učenici s načinom razmišljanja koji potiče razvoj imaju jači osjećaj svrhe. Imajte na umu veliku sliku.

SLAVITE RAZVOJ S DRUGIMA.

Ako doista cijenite razvoj, željet ćete podijeliti svoj napredak s drugima.

NAGLASITE VAŽNOST RAZVOJA NAD BRZINOM.

Brzo učenje nije isto što i dobro učenje, a dobro učenje katkad zahtijeva omogućavanje vremena za pogreške.

NAGRADITE DJELA, A NE KARAKTERISTIKE.

Pohvalite učenike kad rade nešto pametno, a ne samo kad jesu pametni.

REDEFINIRAJTE RIJEČ „GENIJ”.

Taj mit više ne stoji: da bi netko dosegnuo razinu genija mora naporno raditi, a ne samo biti nadaren.

PRIKAŽITE KRITIKU KAO NEŠTO POZITIVNO.

Ne morate se koristiti izlizanim terminom „konstruktivna kritika”, ali morate vjerovati u taj koncept.

RAZDVOJITE POBOLJŠANJE OD NEUSPJEHA.

Prestanite pretpostavljati da „prostor za poboljšanje” znači neuspjeh.

OMOGUĆITE REDOVITE PRILIKE ZA RAZMIŠLJANJE O UČINJENOME.

Dopustite učenicima da se osvrnu na svoje učenje barem jednom dnevno.

TRUDU DAJTE PREDNOST PRED TALENTOM.

Naporan bi rad uvijek trebao biti nagrađen više od urođene vještine.

NAGLASITE ODNOS IZMEĐU UČENJA I „VJEŽBANJA MOZGA”.

Mozak je poput mišića koji treba vježbati, baš poput tijela.

NJEGUJTE USTRAJNOST.  

Ustrajniji učenici vjerojatnije će potražiti odobrenje od sebe samih nego od drugih.

NAPUSTITE IDEJU O „PRIRODNOJ NADARENOSTI”.

Nećete postati nadareni ako nište spremni uložiti trud i vrijeme.

UPOTREBLJAVAJTE RIJEČ „JOŠ”.

Dweck kaže da joj je „ne još” postaja jedna od najdražih fraza. Kad god vidite da se učenici muče s nekim zadatkom, samo im recite da ga JOŠ nisu svladali.

UČITE NA TUĐIM POGREŠKAMA.

Nije se uvijek pametno uspoređivati s drugima, ali važno je shvatiti da ljudi dijele iste slabosti.

POSTAVITE NOVI ZADATAK NAKON SVAKOGA OSTVARENOGA.

Nikad nećete završiti s učenjem. Ljudi s načinom razmišljanja koji potiče razvoj znaju kako kontinuirano stvarati nove zadatke da bi ostali stimulirani.

RISKIRAJTE U DRUŠTVU.

Prestanite stalno pokušavati sačuvati obraz i dopustite si da povremeno napravite pogrešku. To će vam olakšati riskiranje u budućnosti.

RAZMIŠLJAJTE REALISTIČNO O VREMENU I TRUDU.

Za učenje je potrebno vrijeme. Nemojte očekivati da ćete svladati svaku temu odjednom.

PREUZMITE ODGOVORNOST ZA SVOJE MIŠLJENJE.

Jednom kad razvijete način razmišljanja koji potiče razvoj, budite i odgovorni za njega. Priznajte sebe kao nekoga tko ima mentalitet razvoja i budite ponosni na to što vas on vodi kroz vašu obrazovnu karijeru.

 ……………………

NAPOMENA

  •  SAD: InformED portal je koji pomaže učiteljima da budu u tijeku s najnovijom obrazovnom tehnologijom, uključe se u rasprave o pedagogiji te da bolje razumiju psihologiju uma u razvoju.
  • Izvor: opencolleges

 

 

Vezani članci
Školski portal: S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

 „Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na…

Školski portal: Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

… zapeo za oko: „Nije tajna da starenje pomaže da…

Školski portal: Zašto odgojitelje smatramo drugorazrednim učiteljima?

Zašto odgojitelje smatramo drugorazrednim učiteljima?

Smatra se da je prvih pet godina ključno u razvoju…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…