Školstvo u medijima
DESET STVARI O UČITELJIMA I POUČAVANJU KOJE RODITELJIMA TREBA OBJASNITI
Dok ne pokušate raditi određeni posao, nećete znati što on sve nosi
objavljeno: 10. lipnja 2019.

Stol do nas bio je poslužen prije nas, jer su oni naručili juhu i sendviče, a mi pizzu. Restoran možda izgleda prazno, ali naša narudžba kasni vjerojatno zato što postoji lista narudžbi za van.

Dok ne pokušate raditi određeni posao, nećete znati što on sve nosi. To je životna činjenica koja objašnjava mnoge zablude koje roditelji imaju o poučavanju. Evo nekoliko stvari koje roditelji vjerojatno ne razumiju.

♦♦ Imamo kontrolu nad mnogo manje stvari nego što roditelji misle

Država usvaja standarde koje moramo slijediti. Ministarstvo obrazovanja odobrava programe koje moramo ispunjavati. Školska administracija pod pritiskom je da poboljša rezultate testiranja, a sve se to odražava na nas. Možda smo „uvijek tu za djecu”, ali također smo nečiji zaposlenici. Iako možda želimo poučavati vaše dijete drugim stvarima i na drukčije načine, imamo mnogo manje prostora za to nego što roditelji misle. Kad se žalite na program iz matematike, stavljate nas u težak položaj.

♦♦ Sve radimo sami

Nastavnici nemaju uredske pomoćnike. Sve svoje e-mailove i planove tipkamo sami i pritom nas prekidaju, katkad i nekoliko puta i nikad nemamo dovoljno vremena da odradimo sve obveze i zadatke na razini na kojoj bismo to željeli.

♦♦ Ne pamtimo baš sve

Mnogo se toga dogodi u jednome školskome danu. Sadržaj vašeg e-maila možda će biti zaboravljen zbog strke i galame naše svakodnevice. Nemojte se iznenaditi ako se ne sjećamo svega što je činio vaš dječak u školi prije nekoliko dana, a što vas je ponukalo da napišete e-mail. Sve čega se možemo sjetiti jest da je vaše dijete ometalo nastavu.

♦♦ Zaista smo zaposleni

Ne radimo uredski posao. Ne sjedimo osam sati za računalom, može se dogoditi da uopće ne sjednemo za njega cijeli dan. Želite li putem učitelja proslijediti poruku svom djetetu da se kući uputi autobusom ili slično, bolje je da pokušate nazvati školski ured, jer učitelj vrlo vjerojatno nije dostupan onda kad ga trebate.

♦♦ Kupnja školskog pribora više uzrujava nas nego vas

Ne volimo tražiti od vas da kupujete bilježnice, olovke, mape, školski pribor, papirnate maramice, ali škola neće kupiti školski pribor za vas, a i mi učitelji često trošimo vlastiti novac na nastavne materijale. Ako ne želite kupovati stvari s popisa, u redu. Ali nemojte se nama žaliti.

♦♦ Zaista ne želimo igračke i digitalne uređaje vaše djece

Znamo da je nerealno očekivati da dvaput provjerite školsku torbu vašeg djeteta pa da većina igračaka ulazi u učionicu bez vašeg znanja. Ali, molim vas, shvatite – oduzmemo li djetetu igračku, to je zato što ometa nastavu. Dopustimo li jednu igračku, sutra će ih se stvoriti deset. Ako vaše dijete donese igračku u školu i igra se njome za vrijeme nastave, nemojte ga izvlačiti iz nevolje tako što ćete doći u školu i zahtijevati igračku natrag. Pustite ga da nauči lekciju, barem jednom.

♦♦ Možda ne želimo vašu pomoć

Vodstvo škole voli pričati kako žele veću uključenost roditelja i neki roditelji velikodušno nude pomoć. Katkad je ona dobrodošla. Ali katkad to znači više posla za nas. Ako svoj dolazak najavite za srijedu u 14 sati, na primjer, moramo misliti na to čime ćemo vas okupirati. Također smo imali roditelje koji više problema uzrokuju nego rješavaju. Često ne želimo riskirati i zato ne tražimo vašu pomoć.

♦♦ Kad se nalazimo s vama prije i poslije škole, radimo to besplatno

Ako želimo razgovarati sa svojim liječnikom, potražiti ćemo ga unutar njegova radnog vremena. Ako nazovemo trgovinu nakon zatvaranja, morat ćemo čekati do jutra kako bismo zatražili uslugu. Čak i profesionalci poput agenta za nekretnine ili financijskih savjetnika koji organiziraju sastanke izvan radnog vremena čine to očekujući novčanu nagradu. Ako se sastajemo s vama prije škole, imamo na umu sve pripreme koje moramo obaviti prije nego što učenici uđu u razred, a ako nas čekate nakon nastave umorni smo i želimo ići kući.

♦♦ Ne možemo mnogo toga učiniti kad je u pitanju ponašanje vašeg djeteta

Neki od vas očekuju da učitelj rješava sve probleme koji se događaju u školi, ali malo toga možemo učiniti ako se vaše dijete redovito neprimjereno ponaša. Ne ispunjava li vaše dijete vaša očekivanja, jedino ga vi možete kazniti. Poslat ćete snažniju poruku djetetu oduzmete li mu iPad, pošaljete li ga u krevet pola sata ranije ili zabranite li mu odlazak na zabavu. Kad spominjemo ponašanje vašeg djeteta, tad smatramo da biste vi trebali nešto poduzeti.

♦♦ Mi uljepšavamo stvari

Kad vam kažemo da vaše dijete nije pošteno prema svojim kolegama, zapravo vam želimo reći da se vaše dijete ponaša poput derišta. Često, kad kažemo da je vaše dijete teško motivirati, zapravo želimo reći da je lijeno. Kad kažemo da je djevojčica imala težak dan, mislimo da je bila nemoguća. Što god vam kažemo, pretpostavite da je dvostruko gore.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Teacher Habits – blog Paula MURPHYJA, američkoga razrednog učitelja iz Michigana.
  • Izvor: teacherhabits.com