Ovo je zadatak koji je često izazov i za nastavnike tjelesnog odgoja koji su katkad odgovorni za praćenje učenika od dvorane do učionice.
PO BACHU, MOZARTU I STRAUSSU
Radim s djecom predškolske dobi i kad trebamo prijeći iz jedne prostorije u drugu zamolim ih da „hodaju po Bachu”, „marširaju po Mozartu” ili „prošeću po Straussu”.
Dok djeca sjede na tepihu, pustim Bachovu glazbu i navodim ih, jednog po jednog, da u ritmu glazbe prošeću do vrata, tiho i smireno. U drugom slučaju to su Mozartova ili Straussova glazba. Ideja je da slušaju ritam skladbe i kreću se u skladu s njim. Kad se poredaju u vrstu, tiho pjevam melodiju pjesme „Kad si sretan”, izmijenivši tekst:
„Stavi prst na usne, prst na svoje usne,
Stavi prst na usne, prst na svoje usne,
Stavi prst na usne, prst na svoje usne,
Ne daj mu da klizne,
Stavi prst na obje usne.”
Imam najtišu grupu u vrtiću!
VOJSKA
Svrstavamo se u dvije paralelne linije. Kada je vrijeme da se vrsta raziđe, u vojničkom stilu viknem „Raspust!”.
To znači da je dopušteno istupiti iz vrste, razgovarati, skakati. Međutim, kad opet viknem „Pozor!”, oni će se brzo ispraviti i utihnuti.
Za brzo svrstavanje u vrstu dijelim nagradne bodove za svaku vrstu i stvar uvijek završava neodlučenim rezultatom. Katkad izvedemo točku pred drugim odgojiteljima kako bismo uvježbali izvedbu.
BOJE
Upitajte učenike tko nosi nešto crveno, plavo ili zeleno i zamolite ih da se prvi svrstaju u vrstu. Ili poredajte učenike prema boji očiju. „Oni koji imaju oči boje lješnjaka neka stupe u vrstu!”
ABECEDNI REDOSLIJED
Osnovnoškolce možete zamoliti da se svrstaju prema abecednom redu prezimena ili imena. Ovo je aktivnost koja zahtijeva suradnju, stoga će im trebati malo više vremena. Zamolite ih da budu što tiši i brži.
Možete im mjeriti vrijeme i izazvati da nadmaše vlastiti rekord.
PONAŠANJE
„Sviđa mi se kako Marko, Jana i Kristina lijepo sijede. Molim vas, poredajte se na čelo vrste. Tomi, Sanja i Maja, hoćete li nam pokazati kako lijepo hodate s rukama uz tijelo. Oblikujte ravnu liniju počevši od vrata. I budite tihi.”
Pohvalite ih ako uspješno obave zadatak, a zatim uputite ostale da ih slijede na isti način.
IGRA
Kada dođe vrijeme za svrstavanje, učitelj kaže: „Vidim!”
Učenici odgovaraju: „Što vidite?”
Učitelj odgovara: „Vidim plavu liniju!”
Zatim se učenici ustaju i počinju svrstavati u vrstu. Učitelj ponavlja: „Vidim!” i „Vidim plavu liniju!” sve dok učenici ne budu poredani u ravnu vrstu, stojeći mirno i tiho s rukama uz tijelo.
Tad učitelj najzad odgovara: „Ne vidim plavu liniju!”
To je znak da vrsta može krenuti.
………………
NAPOMENA
- SAD: The Teachers Corner – stranica s besplatnim izvorima i idejama za učitelje.
- Izvor: theteacherscorner.net