SAD: RICHARD WELLS MISLI DA JE VRIJEME ZA PROMJENU NAČINA VOĐENJA ŠKOLA

Učitelji nemaju uvijek pravi odgovor… jer on ne postoji

četvrtak, 30. svibnja 2019.

U ljudskoj je prirodi željeti biti u pravu, ali neki ljudi u tome idu predaleko. Kod njih obično možemo nazrijeti ono što se naziva takozvanim božjim kompleksom.

Učitelji nemaju uvijek pravi odgovor… jer on ne postoji

Obrazovanje također pati od božjega kompleksa. Ovo se stanje često javlja u kompleksnim situacijama u kojima su ljudi, unatoč svim dokazima koji govore suprotno, uvjereni da je njihovo rješenje jedino ispravno.

Pišem ovo iz dva razloga – prvo, jer me na to podsjetio govor Tima HARFORDA na platformi Ted o pokušaju i pogrešci i božjem kompleksu, i drugo, zbog toga što moja škola pokušava promijeniti svoj sustav i pristup učenju te se odmaknuti od onoga za što neki ljudi pretpostavljaju da je ispravan pristup vođenja škole.

ŠKOLE POUČAVAJU O EVOLUCIJI, ALI SAME NE EVOLUIRAJU

U spomenutom govoru Tim Harford naglašava da je u svim aspektima života metoda pokušaja i pogreške vodila do boljitka čovječanstva. Naposljetku, ta metoda odražava samu evoluciju, znanstvenu metodu i razmišljanje koje koriste industrije koje su preživjele digitalnu revoluciju.

Harford objašnjava da je sudjelovao u raspravama koje su slične onima koje sam ja imao u svojoj školi. Unatoč tome što ljudi kažu da vjeruju u evoluciju, znanstvenu metodu te čak i kad priznaju da trenutačno stanje stvari nije savršeno, teško ih je odvratiti od poznatih navika i sustava za koje „znaju” da su najbolji za „većinu” djece.

Sve naše škole i učionice vodimo na temelju ideje da bismo trebali uzimati u obzir samo one stvari na koje učitelji imaju odgovore. Većina učitelja razumije da aktivnosti u učionici trebaju biti detaljno isplanirane te imati unaprijed određen ispravan ishod. Većina škola počinje svaku školsku godinu s uglavnom istim rasporedom i planom lekcija, ne uzimajući u obzir učenike ili trenutačno stanje u svijetu.

Nakon godina i godina nuđenja ispravnih odgovora, razmišljanje učenika reducirano je na način koji potiče uslužnost prema ovakvom sustavu. Svaki učenik ili učitelj koji sustavno provodi metodu pokušaja i pogrešaka doživljava se kao netko tko troši dragocjeno vrijeme. Škole koje odstupaju od onoga što ste obično smatra ispravnim i prihvaćenim normama predmet su kritike, ali samo onih koji imaju koristi od postojećeg stanja u obrazovnom sustavu.

MOŽDA SMO U KRIVU… I TO JE U REDU!

Harford i ja oboje mislimo da je vrijeme da promijenimo način na koji vodimo naše škole te da definiramo prioritete i hijerarhije u učionici.

  • Trebamo razviti i podržati nove načine razmišljanja za učitelje, učenike i njihove roditelje.

Metoda pokušaja, pogrešaka i prihvaćanja neuspjeha nije samo najuspješniji pristup već je i najprirodniji način učenja.

Ispravan odgovor na pitanje kako voditi svoju učionicu zapravo ne postoji. On bi se trebao oslanjati na metodu pokušaja i pogrešaka za sve aktivnosti i omogućiti svim učenicima da sa svojim učiteljem pronađu vlastite odgovore na pitanja kako učiti i utjecati na osmišljavanje budućih razrednih aktivnosti.

Razredna aktivnost treba dati prednost povratnim informacijama među učiteljem i učenicima kod prilagodbe same aktivnosti.

Složenost koju tridesetero djece unosi u učionicu podrazumijeva da svaki učitelj koji misli da zna jedini ispravan način poučavanja lekcije vjerojatno pati od božjega kompleksa.

………….

NAPOMENA

  • SAD: Richard WELLS omogućava profesionalni razvoj u području pedagogije i tehnologije te govori o aspektima obrazovanja usmjerenom na budućnost.
  • Izvor: eduwells.com
Vezani članci
Školski portal: Od povišenog tona do razrednog bontona

Od povišenog tona do razrednog bontona

… te se smatralo kako je komuniciranje nešto što svi…

Školski portal: Djeca moraju uživati u nestrukturiranim ljetnim aktivnostima!

Djeca moraju uživati u nestrukturiranim ljetnim aktivnostima!

Osim nastavnika, većina ljudi radi cijele godine uzimajući samo nekoliko…

Školski portal: Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Naš bloger, učiteljica i majka Anastasija DURJAGINA objašnjava metodu interaktivnih…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Odrastajući u digitalno doba”

„Odrastajući u digitalno doba”

… i ostvario pravo na financijsku…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…