Školstvo u medijima
ČETIRI SAVJETA ZA LAKŠE PRIVOĐENJE ŠKOLSKE GODINE KRAJU
Školska godina uvijek može završiti pozitivno
objavljeno: 5. lipnja 2019.

U tekstu ćete pronaći četiri savjeta koji će vam pomoći da svaku školsku godinu završite na pozitivan način.

1) POSTAVITE SVAKOM UČITELJU TRI PITANJA. Da bih, kao ravnatelj, školsku godinu pozitivno priveo kraju, ja i moji pomoćnici sastajemo se s učiteljima pojedinačno i pričamo s njima o nastavnoj godini na isteku. Iako je u ovo doba godine teško pronaći dodatno vrijeme, za svakog učitelja odvojimo po tridesetak minuta i postavimo im sljedeća pitanja:

  • Koji su bili najbolji trenutci vaše nastavne godine?
  • Biste li željeli bolji razvoj događaja u određenoj situaciji ove školske godine?
  • Što biste željeli promijeniti sljedeće godine?

Stvaramo sigurno okruženje za učitelje u kojem mogu otvoreno govoriti. Njihove ideje mogu biti na dobrobit cijeloj školi. Mi preuzimamo ulogu partnera koji im pomažu da ostvare svoje zadatke.

2) POMOZITE UČITELJIMA (I UČENICIMA) DA OSTANU USREDOTOČENI. U svibnju učenici obično izgube fokus. Samo žele izaći van i igrati se, stoga sam svojim učiteljima postavio sljedeće pitanje: „Na koji bismo način mogli zadržati energiju i motivaciju učenika?” Primjerice, potičem učitelje da određene lekcije obrade u prirodi.

3) NAPRAVITE MJESTA ZA OBITELJ I HRANU. Naši učenici nisu jedini koji završavaju školu u svibnju, stoga volim reći svojim učiteljima: „Imate li dijete koje će ove godine maturirati, vaša je obitelj na prvome mjestu. Stoga nemojte oklijevati i otiđite zadnjeg dana škole ranije s posla kako biste bili prisutni kad vaše dijete prima svoju diplomu.”

Druga je stvar hrana. Moramo li održati sastanak o protokolu testiranja, nastavnome planu, administraciji… sladoled ili čips popravit će ugođaj. Hrana može sve učiniti podnošljivijim.

4) POZOVITE SVE UČITELJE I UČENIKE DA PROSLAVE KRAJ GODINE. Za zadnji dan nastave obično napravim prezentaciju u PowerPoint namijenjenu školskom osoblju. To je zapravo galerija fotografija snimanih cijele školske godine. Na taj se način svi možemo prisjetiti lijepih trenutaka. Također stvaramo različite aktivnosti za djecu, poput grupnog fotografiranja i potpisivanja godišnjaka.

Osim toga, u mojoj školi postoji običaj da se na kraju školske godine sastanemo i razgovaramo o načinu razmišljanja u našoj praksi ove školske godine, koliko je utjecao na nas i promijenio nas, a zatim odabiremo novi način razmišljanja koji će nas voditi u sljedećoj školskoj godini.

Svrha je toga zadnjeg okupljanja osvrt na prošlu godinu, radujemo se zbog uspješne godine te koristimo priliku da zahvalimo učiteljima koji odlaze. Mislim da ovakav osjećaj zajedništva može mnogo značiti.

Poučavanje je jedno od rijetkih zanimanja u kojem se imate priliku mijenjati i poboljšavati iz godine u godinu. Učitelji si tijekom ljeta mogu postaviti pitanje što žele promijeniti i kako će ta promjena izgledati. A nakon ljeta, kad se najesen vratimo u svoje učionice, možemo biti što god poželimo!

……………

NAPOMENA

  • SAD: Smartbrief je vodeći digitalni izdavač koji svakodnevno donosi najrelevantnije vijesti iz mnogobrojnih izvora.
  • Izvor: smartbrief.com