Školstvo u medijima
SVAKI UČENIK ZNA NEŠTO, A MI MOŽEMO AKTIVIRATI NJIHOVO ZNANJE KAKO BI SE ONI OSJETILI OSNAŽENIMA, PAMETNIMA…
Kako zainteresirati nezainteresirane učenike
objavljeno: 1. srpnja 2019.

… koji je čvrsto odlučio provući se kroz obrazovni sustav sa što manje truda. Ali što takvi učenici zapravo žele reći? Nudimo praktične savjete kako čitati između redova učeničke apatije da biste nadahnuli nezainteresirane učenike.

Kad čuju „Ne volim školu”, nastavnici su često povrijeđeni i zauzimaju obrambeni stav. Učitelji ulažu mnogo truda kako bi nastavu učinili što zanimljivijom i korisnijom, stoga je prirodno što ovakve primjedbe osjećaju kao napad na svoj rad i trud.

Međutim, važno je ne otpisati ove riječi kao nezrele pritužbe razočaranog djeteta. Zapravo, one su vapaj za pomoć. Oni su glasna i jasna izjava da školski sustav ne služi pojedinom učeniku onako kako bi trebao. Sustav je negdje iznevjerio učenika.

♦♦ ČUJTE UČENIKA I VREDNUJTE NJEGOVO MIŠLJENJE

Važno je zapamtiti da učenik koji mrzi školu ne mora nužno mrziti učenje ili vas. Djeca i ljudi općenito žele učiti, ali često imaju poteškoća ili osjećaju da ne pripadaju određenom okruženju ili se pak osjećaju odbačeno. „Učiteljima je važno razumjeti da učenici ne mrze obrazovanje. Učenje i otkrivanje novih stvari prirodni je dio ljudskog iskustva i, doista, to je nešto što nam se svima sviđa”, navodi Wabisabi Learning. „Mnogi od njih čak i ne mrze školu kao ideju – ono na što negativno reagiraju jest rigidna struktura obrazovnog sustava. Često ne vole ono što uče. Ne vole način na koji ih se „tjera” da to nauče.“

Iskustva koja učenici imaju u školi oblikuju njihov stav i odnose s odraslima. Poslušajte svoje učenike i cijenite ih. Ako nisu uspješni u školi ili pokazuju apatiju, razmislite o iskustvima koja su imali u sustavu i njihovu utjecaju na njihovu ličnost. Koje su poruke usvojili? Kako se svakodnevno osjećaju u školi?

♦♦ POVEZIVANJE

Ako učenik neće prema učenju, onda učenje moramo dovesti njemu. Već smo čuli: djeca ne uče od ljudi koje ne vole niti poštuju. Odnosi u školi su društveno-emocionalni most između učenika i učenja. Istraživanja jasno pokazuju: ljudi su doslovno čvrsto premreženi željom i potrebom za povezivanjem, rekla je Tari BROWN, autorica knjige „Različite kulture: 85 dokazanih strategija za povezivanje u učionici”.

„Mi smo društvena bića čiji je napredak utemeljen na zdravim odnosima. Pa ipak, važnost pozitivnih odnosa u našim školama često se zanemaruje.”

Izgradnja odnosa s učenicima, pogotovo s onima s lošim iskustvom , nije hir već potreba. Apatični su učenici nepovjerljivi prema obrazovnoj instituciji i stoga je potrebno uložiti trud kako bi se uspostavilo povjerenje. I kroz to povjerenje možete obnoviti njihov odnos s učenjem. Istraživanje nam govori kako kombinacija poučavanja i izgradnje odnosa povećava angažman, motivaciju, rezultate testova i prosjek ocjena, a smanjuje izostanke i probleme s disciplinom.

♦♦ DAJTE IM NEKOLIKO POBJEDA

Ništa ne potiče uspjeh poput – uspjeha. Kad učenik koji je imao slabiji uspjeh vidi neke dobre ocjene, ljubazne komentare ili pozitivne povratne informacije, to može „zapaliti vatru” koja će poništiti godine razočaranja. Dajte svom učeniku koji se bori nešto pristupačno i izvedivo te proslavite njegov uspjeh. Postupno povećavajte razinu izazova i gledajte ga. Pružite podršku gdje je potrebna i iskoristite vaš odnos kako biste ga razveselili.

♦♦ AKTIVIRAJTE PRETHODNO ZNANJE

Učenici nisu prazne posude. Svaki učenik zna nešto, a mi možemo aktivirati njihovo znanje kako bi se oni osjetili osnaženima, pametnima i željnima pružiti više. Bez obzira na novu temu, pronađite način da pristupite onome što učenici već znaju o toj temi. Čak i vaš najapatičniji učenik ima znanje koje može proširiti. Možda je to neki interes, vještina koju ima ili jednostavno neko osnovno znanje. Iznesite ga na površinu, proslavite i proširite.

♦♦ APATIJA NE NESTAJE PREKO NOĆI

Kao pedagog morate znati da ispravljanje štete može potrajati. Učenici neće čarobno oživjeti i postati željni učenja preko noći. Potrebno je vrijeme i dosljedan napor, koji u punoj učionici može biti težak. Samo zapamtite da imate moć uvelike mijenjati učenikovo stanje i to je velika stvar.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Concordia University-Portland – blogposvećen pripremi učenika za život te podršci učiteljima.
  • Izvor: education.cu-portland.edu