Školstvo u medijima
226 BRITANSKIH UČITELJA OCIJENILO RAZINU BLAGOSTANJA, PROFESIONALNOG SAGORIJEVANJA I ZADOVOLJSTVA NA POSLU
„Škole mogu napraviti više da bi zaštitile učitelje od profesionalnog sagorijevanja”
objavljeno: 4. srpnja 2019.

Istraživači pri Sveučilištu Manchester Metropolitan otkrili su da na otpornost učitelja više utječu vanjski čimbenici – poput školske kulture i načina na koji je škola vođena – umjesto unutarnjih i osobnih čimbenika, poput nedostatka samopouzdanja.

Istraživač dr. Steph AINSWORTH rekao je:

„Ključan je podatak da odgovornost za prilagodbu ne bi trebala biti isključivo na učiteljima. Iako intervencije ili profesionalni razvoj osmišljen da bi osnažio sposobnost učitelja da se nose s poteškoćama na radnome mjestu može biti koristan, jednaku pažnju treba posvetiti uvjetima u kojima učitelji rade. Nadamo se da će se na ovo istraživanje gledati kao na poruku školskim vođama da budu svjesniji radnog okruženja koje stvaraju ako žele poboljšati živote učitelja i učenika.” 

Istraživači kažu da njihov izvještaj „Kvantificiranje učiteljske otpornosti”, objavljen u Časopisu za poučavanje i obrazovanje učitelja, ima mnogo podataka važnih za školske vođe koji se žele uhvatiti u koštac s problemom zadržavanja učitelja u školama te navode rezultate istraživanja koje je proveo britanski učiteljski sindikat (NEU), a koji kaže da svaki peti učitelj planira napustiti taj posao u manje od dvije godine”. 

Zatražili su od 226 britanskih učitelja da ocijene svoju razinu blagostanja, profesionalnog sagorijevanja i zadovoljstva na poslu. Od učitelja se također tražilo da ocijene individualne čimbenike poput suosjećanja, samopouzdanja i optimizma te sekundarne čimbenike poput školske kulture, radnog opterećenja i odnosa s nadređenima i kolegama.

  • Više od 72 posto razlike u razini učiteljskog zadovoljstva na radnome mjestu i 61 posto kad je u pitanju profesionalno sagorijevanje pripisano je sekundarnim čimbenicima.

Pozitivna podrška školske uprave smatrala se najvećim čimbenikom, a radno opterećenje i školska kultura također su vrlo važni.

Dr. Ainsworth dodaje:

„Želimo li pružiti podršku učiteljima ne samo u preživljavanju već i u tome da budu uspješni u svom poslu, tada se moramo pobrinuti da budu ne samo zaštićeni od profesionalnog sagorijevanja, već i da budu zadovoljni i zdravi. Na sekundarne čimbenike koji utječu na razinu blagostanja, profesionalnog sagorijevanja i zadovoljstva na radnome mjestu može se utjecati na razini škole i oni su ključni da bi se unaprijedili rani uvjeti, održala učiteljska motivacija i osiguralo učinkovito okruženje za učenje za sve učenike. Pozitivna prilagodba na radnome mjestu – ili njezin nedostatak – ima neizravan utjecaj na učenike, a zadovoljni i zdravi učitelji rade u sretnijim i produktivnijim učionicama.”

……………

NAPOMENA 

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Niklas Hamann on Unsplash