226 BRITANSKIH UČITELJA OCIJENILO RAZINU BLAGOSTANJA, PROFESIONALNOG SAGORIJEVANJA I ZADOVOLJSTVA NA POSLU

„Škole mogu napraviti više da bi zaštitile učitelje od profesionalnog sagorijevanja”

četvrtak, 4. srpnja 2019.

Sposobnost učitelja da se nose sa zahtjevima ovog zanimanja ima manje veze s njihovim karakteristikama, a više s količinom radnog opterećenja i potpore koju primaju, ističe novo istraživanje.

„Škole mogu napraviti više da bi zaštitile učitelje od profesionalnog sagorijevanja”

Istraživači pri Sveučilištu Manchester Metropolitan otkrili su da na otpornost učitelja više utječu vanjski čimbenici – poput školske kulture i načina na koji je škola vođena – umjesto unutarnjih i osobnih čimbenika, poput nedostatka samopouzdanja.

Istraživač dr. Steph AINSWORTH rekao je:

„Ključan je podatak da odgovornost za prilagodbu ne bi trebala biti isključivo na učiteljima. Iako intervencije ili profesionalni razvoj osmišljen da bi osnažio sposobnost učitelja da se nose s poteškoćama na radnome mjestu može biti koristan, jednaku pažnju treba posvetiti uvjetima u kojima učitelji rade. Nadamo se da će se na ovo istraživanje gledati kao na poruku školskim vođama da budu svjesniji radnog okruženja koje stvaraju ako žele poboljšati živote učitelja i učenika.” 

Istraživači kažu da njihov izvještaj „Kvantificiranje učiteljske otpornosti”, objavljen u Časopisu za poučavanje i obrazovanje učitelja, ima mnogo podataka važnih za školske vođe koji se žele uhvatiti u koštac s problemom zadržavanja učitelja u školama te navode rezultate istraživanja koje je proveo britanski učiteljski sindikat (NEU), a koji kaže da svaki peti učitelj planira napustiti taj posao u manje od dvije godine”. 

Zatražili su od 226 britanskih učitelja da ocijene svoju razinu blagostanja, profesionalnog sagorijevanja i zadovoljstva na poslu. Od učitelja se također tražilo da ocijene individualne čimbenike poput suosjećanja, samopouzdanja i optimizma te sekundarne čimbenike poput školske kulture, radnog opterećenja i odnosa s nadređenima i kolegama.

  • Više od 72 posto razlike u razini učiteljskog zadovoljstva na radnome mjestu i 61 posto kad je u pitanju profesionalno sagorijevanje pripisano je sekundarnim čimbenicima.

Pozitivna podrška školske uprave smatrala se najvećim čimbenikom, a radno opterećenje i školska kultura također su vrlo važni.

Dr. Ainsworth dodaje:

„Želimo li pružiti podršku učiteljima ne samo u preživljavanju već i u tome da budu uspješni u svom poslu, tada se moramo pobrinuti da budu ne samo zaštićeni od profesionalnog sagorijevanja, već i da budu zadovoljni i zdravi. Na sekundarne čimbenike koji utječu na razinu blagostanja, profesionalnog sagorijevanja i zadovoljstva na radnome mjestu može se utjecati na razini škole i oni su ključni da bi se unaprijedili rani uvjeti, održala učiteljska motivacija i osiguralo učinkovito okruženje za učenje za sve učenike. Pozitivna prilagodba na radnome mjestu – ili njezin nedostatak – ima neizravan utjecaj na učenike, a zadovoljni i zdravi učitelji rade u sretnijim i produktivnijim učionicama.”

……………

NAPOMENA 

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Niklas Hamann on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Učitelji su pod stresom – ali škole mogu pomoći

Učitelji su pod stresom – ali škole mogu pomoći

…te naglašavanjem važnosti holističkog pristupa dobrobiti učitelja.   U sklopu studije…

Školski portal: Mrzila sam poučavanje – sve dok nisam shvatila da je problem škola u kojoj radim

Mrzila sam poučavanje – sve dok nisam shvatila da je problem škola u kojoj radim

Ne tako davno bila sam spremna odustati od poučavanja. Međutim,…

Školski portal: Profesionalno sagorijevanje zaista postoji

Profesionalno sagorijevanje zaista postoji

Infografika je ilustrirala glavne razloge zbog kojih učitelji odlaze iz…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Radi se o maturantici III. gimnazije…

Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje…

Školski portal: Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Matematika je mnogo više od toga!…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…