UČENJE NA OTVORENOME VRLO JE KORISNO ZA DJECU I UČITELJE

Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

utorak, 9. srpnja 2019.

Istraživanje pokazuje da zdravija i sretnija djeca postižu bolje rezultate u školi* te da je obrazovanje važan čimbenik budućeg zdravlja**.

 Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Međutim, obrazovanje se ne svodi samo na lekcije u učionici. Okoliš potiče razvoj vještina poput rješavanja problema i spremnosti na riskiranje, što je važno za razvoj djeteta.  

Međutim, djeca imaju sve manje prilika za učenje u prirodi te provode manje vremena na otvorenome zbog zabrinutosti roditelja o sigurnosti, prometu, kriminalu itd. Moderna okruženja imaju manje otvorenih zelenih mjesta, a tehnologija je kod djece povećala količinu sjedilačkog vremena. Upravo zbog tih i mnogih drugih razloga mnogi misle da škole imaju najveći potencijal – i odgovornost – da djeci omoguće pristup prirodnom okruženju.

To ne znači samo da moramo poboljšati kvalitetu školskih odmora i satova tjelesnog odgoja. Diljem Ujedinjenoga Kraljevstva učitelji su izvukli djecu iz učionica te poučavaju niz predmeta na otvorenome.

Međutim, unatoč podršci, učenje na otvorenome i dalje nije toliko zastupljeno u osnovnim školama. Stoga, ako su prednosti učenja na otvorenome tako velike, zašto se ne provodi češće? Razgovarali smo s učiteljima i učenicima kako bismo pronašli odgovor.  

ŠKOLSKE AVANTURE

U razgovorima i osnivanjem fokusnih skupina zatražili smo od učitelja i učenika mišljenja o učenju na otvorenome. Sudionici s kojima smo razgovarali sudjeluju u projektu HAPPEN i u našoj osnovnoškolskoj zdravstvenoj i obrazovnoj mreži.

 Ovi su učitelji i učenici uključeni u projekt učenja na otvorenom – koje smo klasificirali kao poučavanje u prirodnom okruženju – sat vremena u tjednu. Općenito, sudionici su pričali o nizu koristi za dobrobit učenika i kvalitetnije učenje. No bilo je i brojnih izazova.

Učenici su imali dojam slobode kad su bili na otvorenom i izvan učionice. Osjećali su da se mogu bolje izraziti te uživali u mogućnosti da se više kreću. Također su rekli da su bili više uključeni i općenito pozitivniji u vezi s procesom učenja. Uz to, mnogi su također kazali da je i njihovo pamćenje bolje.

Učitelji su u međuvremenu raspravljali o različitim pristupima lekcijama i o tome kako je učenje na otvorenome pomoglo uključiti sve vrste učenika. Oni su također rekli da djeca imaju pravo biti na otvorenome – pogotovo kad su prilike da pristupe prirodnom okruženju ograničene – a škole to mogu ispuniti.

Najvažnije od svega, učitelji su istaknuli povećano zadovoljstvo na radnome mjestu te dodali da su zbog ovakvih stvari i odabrali ovo zvanje. Ovo je posebno važno zbog toga što je dobrobit učitelja ključan čimbenik za stvaranje stabilnog okruženja za učenje, a trenutačna je stopa učitelja koji napuštaju zvanje zabrinjavajuća.  

PRAVILA I GRANICE

Na početku su učitelji bili zabrinuti zbog sigurnosti, ali nakon što su se učenici naviknuli na poučavanje na otvorenome učenici su poštovali jasna pravila i granice. No učitelji koji ne poučavaju u prirodi kažu da je jedan od glavnih razloga otežano mjerenje i procjenjivanje ishoda učenja. Ograničena mjerila na temelju kojih se škole trenutačno procjenjuju u sukobu su sa širim spektrom pozitivnih učinaka koje učenje na otvorenome omogućuju u obrazovanju djece i razvoju vještina. Teško je prikazati ono što je naučeno na otvorenome koristeći se sadašnjim metodama procjene. Kao što je jedan učitelj rekao – „teško je učenje na otvorenom pretočiti u dokaze”.

 Naša otkrića govore u prilog dokazima da samo sat ili dva učenja na otvorenome svakog tjedna znatno uključuje djecu, unapređuje njihovu dobrobit i povećava zadovoljstvo učitelja na radnome mjestu. Želimo li djeci omogućiti da se „uopće ne osjećaju kao da uče, već kao da sudjeluju u nekoj avanturi”, a učiteljima da „budu ono što jesu, a ne roboti od kojih se očekuju nemogući rezultati”, moramo promijeniti način na koji razmišljamo o poučavanju. Ono ne mora slijediti rigidan format – jednostavna promjena poput izlaska iz učionice može imati golemu korist.

………...……

NAPOMENA

  • SAD: Portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Njihov tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor:  theconversation.com

* https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/219638/DFE-RR253.pdf

** https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4691207/

 

Vezani članci
Školski portal: 12 podcastova za profesionalni razvoj nastavnika i edukatora

12 podcastova za profesionalni razvoj nastavnika i edukatora

… da iskoriste edukacijski potencijal interneta i njegove ključne resurses.…

Školski portal: Kako primijeniti metodu KonMari u učionici

Kako primijeniti metodu KonMari u učionici

Nažalost, učitelji svoje putovanje poučavanje često počinju samostalnom potragom za…

Školski portal: Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Naš bloger, učiteljica i majka Anastasija DURJAGINA objašnjava metodu interaktivnih…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Loše navike koje morate izbjegavati

Loše navike koje morate izbjegavati

Oni izgrađuju dobre odnose i potiču…

Školski portal: Kako prestati uzimati stvari k srcu

Kako prestati uzimati stvari k srcu

Shvatite da nepristojnost drugih ljudi nije…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…