PITAM SE, PITAM ODVRAĆAM LI SVOJIM METODAMA UČENIKE OD USVAJANJA GRADIVA

Aktivno učenje koje ometa učenje

petak, 19. srpnja 2019.

S obzirom na to da često gledam u more rastresenih i nemotiviranih lica, a znam da je motiviranost veliki dio učenja, odlučila sam se poslužiti „aktivnim metodama učenja“ da bih ne samo motivirala učenike već i unaprijedila njihovo učenje.

Aktivno učenje koje ometa učenje

Da budem iskrena, privlačnost aktivnog učenja sastoji se i u razbijanju monotonije slušanja učiteljeva glasa. Ipak, u posljednjih nekoliko godina počela sam se pitati jesmo li otišli predaleko. Koristim li se aktivnim učenjem da bih učenike koji se uvijek dosađuju držala budnima?

Nedavno sam iskušala skup taktilnih aktivnosti aktivnog učenja koje su osmišljene da bi doprle do kinestetičkog tipa učenika. Te se aktivnosti kreću od uporabe balona do igranja plastičnim cijevima.

Sa svojim taktilnim pomagalima veselo ulazim u učionicu uvjerena da ću motivirati učenike i unaprijediti njihovo znanje. Međutim, umjesto toga, primijetila sam jedan zabrinjavajući trend. Pošto provedem svoje kinestetičke aktivnosti, dobijem više učenika koji pogrešno odgovaraju na ispitna pitanja. Na primjer, na pitanje o veličini stanice, nakon aktivnosti s balonima, umjesto više točnih odgovora, rezultat je bio 15 posto manje točnih odgovora.

To me navelo da se zapitam odvraćam li učenike od učenja u nastojanjima da ih što više motiviram? Vjerujem da se ispravno koristim metodama aktivnog učenja s jasno određenim ciljevima i ispitivanjem koje je u skladu s idealima kritičkog propitivanja. Vjerovala sam da uključujem nemotivirane učenike držeći ih uposlenima. Ali sad se pitam odvraćam li svojim metodama učenike od usvajanja gradiva.

Uočavanje ovog trenda otvorilo mi je oči. Sad se čuvam aktivnosti koje negativno utječu na rezultate učenika. Kad primijetim da aktivnost odvlači učenike od učenja, vratim se korak unatrag i počinjem s pridobivanjem usredotočenosti na učenje gradiva.

Neprestano se podsjećam da angažiranje učenika za određenu aktivnost ne znači uvijek da je ono korisno za usvajanje sadržaja. U mom pokušaju da uživam u ugodnoj, možda čak i zabavnoj učionici, možda žrtvujem koncentraciju i učenje učenika.

..................

NAPOMENA

  • SAD: Faculty Focus – prati učinkovite strategije poučavanja
  • Izvor: facultyfocus.com
Vezani članci
Školski portal: Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Interaktivna bilježnica za uzbudljivije učenje

Naš bloger, učiteljica i majka Anastasija DURJAGINA objašnjava metodu interaktivnih…

Školski portal: Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

Ona nemaju nikakve veze sa silom i imaju sve veze…

Školski portal:  Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Međutim, obrazovanje se ne svodi samo na lekcije u učionici.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Odrastajući u digitalno doba”

„Odrastajući u digitalno doba”

… i ostvario pravo na financijsku…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…