Školstvo u medijima
DIFERENCIRANA NASTAVA I TEHNOLOGIJA
Zamisli za stvaranje zadivljujućih iskustava u učionici
objavljeno: 23. srpnja 2019.

… i nastoji optimalno izraziti matematičke i druge sposobnosti učenika. U njoj se uspostavlja jedinstvo nastavne djelatnosti nastavnika i školske djelatnosti učenika.  

Danas uz to ide i velika tehnologija. 

Obje su izvodljive – i mogu raditi u skladu!

1) PERSONALIZACIJA I IZBOR

Učenici žele vidjeti sebe u svom učenju. To im pomaže da shvate zbog čega uče neku lekciju. Kad imaju izbora – ili kad je neki dio lekcije personaliziran za njih – to pomaže u prenošenju i usvajanju lekcije.

2) POPULARNA KULTURA

Noviteti privlače pozornost učenika. Kako u svoje predavanje uklopiti najnoviju glazbu, video, romane i pop kulturu? Najbolji dio: vi ne morate potpuno razumjeti – ne mora vam se čak ni sviđati – većinu toga. Oni će vas sa zadovoljstvom poučiti svemu što trebate znati. Činjenica da ste uzeli u obzir ono što je njima zanimljivo mnogo će značiti!

 3) KONTROVERZA I DVOSMISLENOST

Kontroverza privlači svačiju pozornost. Sukob je ključni dio u bilo kojoj priči iz knjiga, filmova i kazališta. Dodavanje sloja – čak i donekle umjetnoga! – kontroverze može potaknuti zanimanje učenika. Dvosmislenost djeluje na sličan način. Kad postoji nesigurnost na kraju priče ili odgovora na pitanje, to može potaknuti znatiželju. To ih također uči da katkad ne postoji samo jedan jedini odgovor!

4) TAJNA

Povedite svoje učenike u nepoznato područje jer to može zaokupiti njihovu pozornost. Učenici imaju osjećaj postignuća kad se pred njima nađe zagonetka dostojna njihovih vještina. Osjećaj neizvjesnosti možete dodatno pojačati opisivanjem i pomaganjem učenicima da shvate što je točno tajnovito u vezi s cijelom pričom.

5) REMEĆENJE ONOGA ŠTO VEĆ ZNAJU

Kako možete poljuljati učenikove prethodno usađene ideje ili postojeće znanje? U svijetu u kojemu istinu i činjenice nije lako razaznati, ova vrsta aktivnosti pomaže učenicima razviti vještine istraživanja i provjeravanja.

……………

NAPOMENA

  • Ditch That Textbook je blog koji vodi Matt Miller, srednjoškolski učitelj španjolskog jezika koji voli osmišljavati aktivnosti u učenju i pojačati ih tehnologijom.
  • Izvor: ditchthattextbook.com