DIFERENCIRANA NASTAVA I TEHNOLOGIJA

Zamisli za stvaranje zadivljujućih iskustava u učionici

utorak, 23. srpnja 2019.

Diferencirana je nastava jedan od socijalnih oblika nastave koji podrazumijeva samostalnu aktivnost učenika. Diferencirana nastava vodi brigu o stvarnim okolnostima u razredu, poštuje razlike među učenicima…

Zamisli za stvaranje zadivljujućih iskustava u učionici

… i nastoji optimalno izraziti matematičke i druge sposobnosti učenika. U njoj se uspostavlja jedinstvo nastavne djelatnosti nastavnika i školske djelatnosti učenika.  

Danas uz to ide i velika tehnologija. 

Obje su izvodljive – i mogu raditi u skladu!

1) PERSONALIZACIJA I IZBOR

Učenici žele vidjeti sebe u svom učenju. To im pomaže da shvate zbog čega uče neku lekciju. Kad imaju izbora – ili kad je neki dio lekcije personaliziran za njih – to pomaže u prenošenju i usvajanju lekcije.

2) POPULARNA KULTURA

Noviteti privlače pozornost učenika. Kako u svoje predavanje uklopiti najnoviju glazbu, video, romane i pop kulturu? Najbolji dio: vi ne morate potpuno razumjeti – ne mora vam se čak ni sviđati – većinu toga. Oni će vas sa zadovoljstvom poučiti svemu što trebate znati. Činjenica da ste uzeli u obzir ono što je njima zanimljivo mnogo će značiti!

 3) KONTROVERZA I DVOSMISLENOST

Kontroverza privlači svačiju pozornost. Sukob je ključni dio u bilo kojoj priči iz knjiga, filmova i kazališta. Dodavanje sloja – čak i donekle umjetnoga! – kontroverze može potaknuti zanimanje učenika. Dvosmislenost djeluje na sličan način. Kad postoji nesigurnost na kraju priče ili odgovora na pitanje, to može potaknuti znatiželju. To ih također uči da katkad ne postoji samo jedan jedini odgovor!

4) TAJNA

Povedite svoje učenike u nepoznato područje jer to može zaokupiti njihovu pozornost. Učenici imaju osjećaj postignuća kad se pred njima nađe zagonetka dostojna njihovih vještina. Osjećaj neizvjesnosti možete dodatno pojačati opisivanjem i pomaganjem učenicima da shvate što je točno tajnovito u vezi s cijelom pričom.

5) REMEĆENJE ONOGA ŠTO VEĆ ZNAJU

Kako možete poljuljati učenikove prethodno usađene ideje ili postojeće znanje? U svijetu u kojemu istinu i činjenice nije lako razaznati, ova vrsta aktivnosti pomaže učenicima razviti vještine istraživanja i provjeravanja.

……………

NAPOMENA

  • Ditch That Textbook je blog koji vodi Matt Miller, srednjoškolski učitelj španjolskog jezika koji voli osmišljavati aktivnosti u učenju i pojačati ih tehnologijom.
  • Izvor: ditchthattextbook.com

Vezani članci
Školski portal: Ako su djeca budućnost, onda ona nije previše blistava

Ako su djeca budućnost, onda ona nije previše blistava

Iako su im na raspolaganju prednosti najnovije tehnologije i najnapredniji…

Školski portal: Tri staromodna predmeta koje treba vratiti u srednje škole

Tri staromodna predmeta koje treba vratiti u srednje škole

… ali se služio samo dvama prstima kako bi ukucao…

Školski portal: „Učenje nije nadmetanje”

„Učenje nije nadmetanje”

U Oregonu, u SAD-u, učenike se primjerice potiče da uzimaju…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Kako biste brzo i jednostavno osmišljavali,…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje…

Školski portal: Od povišenog tona do razrednog bontona

Od povišenog tona do razrednog bontona

… te se smatralo kako je…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…