Školstvo u medijima
NOVO ISTRAŽIVANJE OTKRIVA > PROCJENE UČITELJA JEDNAKO SU POUZDANE KAO I STANDARDIZIRANI TESTOVI U PREDVIĐANJU EDUKACIJSKIH USPJEHA
Učitelji predviđaju uspjeh učenika jednako dobro kao i rezultati testova
objavljeno: 29. srpnja 2019.

… iz engleskog jezika, matematike i znanosti u učenika u dobi od  7 do 14 te da su obje metode jednako moćne u predviđanju budućeg uspjeha na testovima. Procjene učitelja previdjele su otprilike 90 % razlika između učenika na uspjehu testova iz državne mature.

Jedan od voditelja studije, dr. Kaili RIMFELD, s Instituta za psihijatriju, psihologiju i neuroznanost, rekao je: „Pokazali smo po prvi put da učitelji mogu predvidjeti rezultate testova državne mature jednako dobro kao i rezultati prijašnjih testova. Činjenica da su rezultati testova u tako tijesnom suodnosu s procjenama učitelja povlači pitanje o vrijednosti kulture testiranja koja obilježava obveznu edukaciju u većini zemalja svijeta.“

Dr. Margherita MALANCHINI, koja je također radila na studiji, rekla je: „Za razliku od testiranja koje može potaknuti učenike i učitelje da se bolje fokusiraju na probleme, testovi visokih uloga mogu prebaciti edukacijsko iskustvo s učenja na uspješnost na testu. Zbog toga smatramo da je procjena učitelja dovoljno pouzdana za praćenje napretka, umjesto rezultata ispita, a pogotovo tijekom ranih školskih godina.“

Prethodno istraživanje pokazalo je da genetski čimbenici imaju velik utjecaj na rezultate testova državne mature. Istraživači su pokazali da postoji snažan genetski suodnos između učiteljske procjene i rezultata testova, što je potvrdilo da obje mjere identificiraju iste učenike i uvelike mjere istu sposobnost.

Dr. Rimfeld je rekao: „Ne želimo reći da je testiranje općenito loš postupak niti da bi učitelji trebali povećati svoje radno opterećenje dodatnim procjenjivanjem učenikovih sposobnosti. Sasvim suprotno, pokazali smo da su sadašnje metode učiteljske procjene i ocjenjivanja učenika snažan alata za predviđanje uspjeha, što bi školama moglo omogućiti da smanje količinu testiranja, ali da i dalje učinkovito prate napredak učenika.“

„Naši bi rezultati trebali informirati debatu o testiranju tijekom osnovnoškolske i srednjoškolske edukacije. Dati povjerenje učiteljima da uvedu kurikul i nadziru napredak moglo bi koristiti blagostanju učenika i učitelja i pomoći vratiti užitak u učionicu,“ objasnila je Malanchini.

Prethodna istraživanja pokazala su da testiranja visokih uloga mogu utjecati na moral učitelja kao i na blagostanje i mentalno zdravlje učenika.

………………

NAPOMENA

  • ScienceDaily jedan je od najpopularnijih i najnagrađivanijih znanstvenih portala na internetu, s više od šest milijuna posjetitelja mjesečno.
  • Izvor: sciencedaily.com