Školstvo u medijima
TIJEKOM PRVOGA TJEDNA NOVE ŠKOLSKE GODINE
Zašto trebate češće davati opomene
objavljeno: 13. kolovoza 2019.

Zapravo, to su primjeri onoga što nikad ne biste smjeli napraviti – bez obzira na to je li prvi nastavni tjedan ili ne – zbog toga što time opominjete zbog neprimjerenog ponašanja koje se već dogodilo. A to je pogreška. Razlog je taj da opomene nakon neprimjerenog ponašanja zamjenjuju pravu odgovornost. One su dane umjesto provođenja kazni. Takve opomene nisu ništa više od prikrivene prijetnje koja rezultira s još više neprimjerenog ponašanja, a ne manje.

  • Stoga, što je dobra opomena?

Dobre su opomene one koje su dane prije nego što uopće postoje izgledi da se neprimjereno ponašanje dogodi te bi ih trebalo velikodušno provoditi tijekom prvoga nastavnog tjedna.

EVO ZAŠTO:

OPOMENE UKLANJAJU NEPRIMJERENO PONAŠANJE.

Kad pretpostavite mogućnost neprimjerenog ponašanja i brzo opomenete učenike, tada gotovo uklanjate izglede za takvim ponašanjem. Izbacujete izlike, nesporazume i zaboravnost prije nego što se oni uopće dogode.

Ta metoda vrlo učinkovito onemogućuje neprimjereno ponašanje učenika. Zbog toga se čak i manji prijestupi doimaju odvažnima i apsurdnima, potpuno neumjesnima u vašoj učionici.

OPOMENE POMAŽU POTICATI USPJEH.                 

Time što unaprijed onemogućujete neprimjereno ponašanje suočeni ste s manje prekida i ometanja. Stoga sve ide glatko, a vi možete s lakoćom poticati uspjeh i razviti dobre namjere. To je ključno na početku školske godine zbog toga što uspjeh rađa uspjeh.

To utječe na svaku malu stvar koju radite te postavlja vaše učenike na pravi put od prvog dana.

OPOMENE VAS ČINE DOSLJEDNIMA.

Kad opominjete učenike prije nego što se neprimjereno ponašanje uopće dogodi uklanjate neugodu provođenja posljedica.  

Bez ikakvog opravdanja na koje bi se učenici mogli osloniti, preostaje vam samo da učenike koji se neprimjereno ponašaju pozovete na odgovornost.

Oni znaju da su prekršili pravila vlastitim izborom. Znaju da to zaslužuju. Stoga, ne postoji ništa što bi mogli napraviti ili o čemu bi se mogli svađati s vama, ostaje im jedino da prihvate posljedice.

Jasnoća koju vam opomene omogućavaju čini provođenje kazni lakšim i manje stresnim.

  • Kako to postići?

S vremenom, dok vaši učenici dokazuju da mogu provesti sve razredne rutine i aktivnosti bez problema, vi ćete im davati sve manje opomena.

Vaše će povjerenje u njih i njihove sposobnosti rasti, a vi ćete postupno prebaciti sve više odgovornosti na njih uza sve manje vaših uputa. To je formula za zreli, usmjereni razred.

S vremenom će učenici neprimjereno ponašanje početi doživljavati smiješnim i nepoželjnim. Da, čak i oni najizazovniji.

Ali sve to počinje jednostavnom opomenom na početku školske godine.

„Prije nego što kažem ‘krenite’, nemojte se zaboraviti u tišini poredati i držati ruke uz tijelo.”

…………………..

NAPOMENA 

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.  
  • Izvor: smartclassroommanagement.com