… pogrešaka koje su specifične za prvi nastavni tjedan, a koje vas mogu pratiti u ostatku školske godine.
Ova pitanja obuhvaćaju principe i strategije koje su najvažnije za prvi nastavni tjedan. Preporučujem da preletite pitanjima i instinktivno odgovorite. Nakon što završite, vratite se i pomnije proučite pitanja na koja ste negativno odgovorili ili niste znali kako odgovoriti i razmislite o tome što trebate napraviti da biste ih pretvorili u potvrdne odgovore.
- Obuhvaćaju li moja pravila svako moguće neprimjereno ponašanje? Drugim riječima, štite li ona potpuno moju slobodu da poučavam i pravo mojih učenika na učenje i uživanje u nastavi?
- Jesu li moja pravila jednostavna, razumljiva, mogu li se definirati, provesti te obuhvaćaju li samo neprimjereno ponašanje?
- Znam li što točno čini, a što ne čini kršenje svakoga pojedinog pravila?
- Jesam li spreman svome novom razredu definirati gdje su granice svakoga pojedinog pravila, uz detaljan prikaz?
- Znam li kako odgovoriti na svaki čin neprimjerenog ponašanja? Drugim riječima, znam li kako pristupiti učenicima, što reći, kako to reći te kada se okrenuti i otići?
- Jesam li potpuno predan provođenju svog plana za upravljanje razredom onako kako je on zapisan na papiru?
- Jesam li predan tome da moje ponašanje bude dosljedno te da dopustim svom planu za upravljanje razredom da radi svoj posao?
- Prenose li roditeljima moje upute za njih jasno što se događa ako se njihovo dijete neprimjereno ponaša te kad i kako ću ih kontaktirati?
- Jesam li spreman ostati potpuno smiren bez obzira na ono što se događa u mojoj učionici? Čak i ako krdo bizona uleti u moju učionicu?
- Imam li jednostavnu i pouzdanu metodu praćenja kazni i odgovornosti učenika?
- Jesam li predan tome da uhvatim učenike koji se neprimjereno ponašaju na djelu budnim promatranjem i nadzorom?
- Jesam li spreman odustati od svađanja, borbe, prodika, prekoravanja i svakoga drugog izvora neslaganja između mene i mojih učenika?
- Jesam li spreman sve to izložiti na vrijeme da ne bi bilo iznenađenja, pogrešnih pretpostavki te povrijeđenih osjećaja u budućnosti?
- Jesam li predan najboljoj godini poučavanja koju sam ikad imao?
- JESTE LI SPREMNI?
Svake godine tijekom trećega nastavnog tjedna dobijem niz e-mailova učitelja koji očajnički pokušavaju doznati kako obuzdati razred koji je izvan kontrole.
To je moguće, čak i ako je njihov razred u otvorenoj pobuni.
Ali mnogo je lakše na vrijeme definirati uvjete. Biti pripremljen prije nego što učenici prvoga nastavnog dana sjednu u klupe ključno je ako želite imati miran i pristojan razred koji se primjereno ponaša ostatak godine.
Ključno je održati motivaciju i želju za uspjehom koju učenici prirodno donose sa sobom u učionicu.
Preporučujem da se pomnije posvetite pitanjima na koja ste odgovorili negativno ili niste bili sasvim sigurni što odgovoriti. Razmislite o tome zašto se tako osjećate i što sprječava vašu potpunu predanost.
Jer, jednom kad ćete moći potvrdno odgovoriti na svih 14 pitanja bit ćete spremni oblikovati svoju novu grupu učenika u razred koji ste oduvijek željeli.
……………………
NAPOMENA
- SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com