ŠTO KAŽU ADOLESCENTI?

Idealnom učitelju nije važno jeste li izvrstan ili osrednji učenik

četvrtak, 29. kolovoza 2019.

Jednom učitelju hitaju u susret, od drugoga se pokušavaju sakriti. Na godišnjem moskovskom međunarodnom forumu „Grad obrazovanja” svoja su razmišljanja o tome kako motivirati i zainteresirati cijeli razred podijelili adolescenti.

Idealnom učitelju nije važno jeste li izvrstan ili osrednji učenik

Polja GREBNOVA, 15 godina

Po mome mišljenju, idealan je učitelj onaj koji će pronaći individualni pristup svakom učeniku. On je pažljiv i u svakom je trenutku spreman pomoći i podržati učenika te ne traži miljenike u razredu. Sve su to osobine i moga omiljenog učitelja matematike. On također ima sjajan smisao za humor. Spreman je pojasniti gradivo deset puta zaredom ako je potrebno. Sa svima komunicira ravnopravno i nikog ne izdvaja. Ako nekome nije dobro, on ga osobno ispraća školskom liječniku, nikoga ne ostavlja na cjedilu u teškom trenutku. Imate li problema s kolegama, možete mu se obratiti bez ustručavanja. Nikad ne psuje i ne uzrujava se ako nešto ne uspije. Uvijek pita kako smo proveli ljeto i pokazuje nam fotografije sa svojih putovanja po Europi.

Matvej HNJIČKIN, 15 godina

Idealan školski učitelj trebao bi biti strog, jasan, iskren, dobro upoznat sa svojim predmetom. A loše je ako je pretjerano ljubazan i razdražljiv. Moja omiljena učiteljica nekad mi je predavala ruski jezik i književnost. Svidjela nam se zbog svoje budnosti i pravednosti. Njoj nije bilo važno jeste li odlikaš ili osrednji učenik. Prema se svima odnosila s poštovanjem. Svi smo je voljeli, osim onih kojima je dijelila niže ocjene zbog njihove lijenosti.

Melisa SIKAR, 16 godina

Po mome mišljenju, za učitelja je najvažnije razumijevanje i međusobno uvažavanje. Najvažnije je da odnos prema učeniku ne vezuje uz njegove ocjene. Moja omiljena učiteljica predaje povijest i samo djelomično odgovara mojoj ideji o idealnom učitelju. Sviđa mi se način na koji objašnjava gradivo. Katkad se uzruja kad se netko neprimjereno ponaša, ali u njezinoj ozbiljnosti uvijek ima nota humora. Među ostalim učiteljima, ona se ističe ljubavlju prema onome što radi. Prilikom priprema za malu maturu organizirala je dopunsku nastavu kako bi pomogla svima postići što bolji rezultat. Njezina je najbolja osobina to što ne dijeli ocjene iz ponašanja ili prema osobnim simpatijama, već ocjenjuje isključivo znanje. S njom se nikad nismo sukobili. Možda je ne vole svi, ali sam sigurna da je svi poštuju.

Vladislav SEDOV, 19 godina

Idealan je učitelj osoba koja dobro poznaje svoj predmet, ali ako nešto ne zna ne ustručava se o tome govoriti. Svi smo ljudi i svi griješimo. U školi mi se sviđala učiteljica engleskog jezika. Uvijek je isticala naš razred i stalno je govorila o tome kako smo najbolji, a ja sam joj bio miljenik. Danas pak mislim da nije bila dobar čovjek. Imala je dobar smisao za humor, ali se njime također koristila kako bi uputila uvredu. Bila je ambiciozna, šarmantna, ali i licemjerna. Ipak, ja sam rado prisustvovao njezinoj nastavi i osjećao sam se ugodno.

Marija ŠKOLNIKOVA, 22 godine

Kao idealnog učitelja navela bih svoju učiteljicu francuskog jezika. Poučavala nas je svjetskoj umjetničkoj kulturi na francuskom jeziku. Djelovala je kao kompleksna učiteljica, ali i osoba. Trebalo nam je dosta vremena da se priviknemo na njezin način predavanja i naviknemo se na nju kao osobu. Nije bila ograničena školskim programom, stalno je pronalazila dodatne zadatke i tekstove za analizu. Odlično je znala kako predavati jezik i humanističke znanosti istodobno. Možda je ona bila primjer učiteljice meta-predmeta o kojima se danas govori. Ona je bila najbolje što nam se dogodilo u srednjoj školi. Pojavila se u pravom trenutku, kad smo bili dovoljno zreli da možemo cijeniti njezine metode rada. Na svakom satu francuskoga mnogo smo razgovarali. Nikad, za vrijeme cijelog školovanja, nismo toliko vježbali konverzaciju. Imala je fantastičan smisao za humor.
Naravno, to je moje iskustvo. Ne mogu reći da su je apsolutno svi u našem razredu voljeli. Možda je to zbog njezine zahtjevnosti i strogosti. Ali uvijek ju je zanimalo približiti gradivo svakom učeniku. Zahvaljujući njoj, položila sam prijamni ispit iz francuskog jezika s vrlo dobrim, i to bez dodatnih instrukcija.

..................

NAPOMENA

  • RUSIJA: Mel.fm – portal posvećen obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm
Vezani članci
Školski portal: „Osmi razred” – film koji svaki učitelj koji predaje adolescentima mora pogledati

„Osmi razred” – film koji svaki učitelj koji predaje adolescentima mora pogledati

Ovo je film koji svaki učitelj adolescenata mora pogledati, jer…

Školski portal: THC loše utječe na kognitivne sposobnosti adolescenata

THC loše utječe na kognitivne sposobnosti adolescenata

Ako adolescentice i adolescenti prestanu konzumirati marihuanu njihove se kognitivne…

Školski portal: Svima se ne može ugoditi: idealan učitelj ne postoji

Svima se ne može ugoditi: idealan učitelj ne postoji

Anastasija MOROZOVA zamislila se nad mišlju je li to moguće…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

Sindikati: Spremamo nove prosvjede na Markovu trgu

...najavivši prosvjedne akcije u srijedu i…

Školski portal: Knjige i učenje za budućnost !

Knjige i učenje za budućnost !

Interliber je najveća književna manifestacija u…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…