Školstvo u medijima
RASPODIJELITE OBVEZE, NE MORA SVE BITI SAMO NA VAŠIM RAMENIMA
Pozitivna razredna kultura trebala bi početi s djecom
objavljeno: 4. rujna 2019.

Većina učitelja posvećuje tjedne, čak i mjesece da bi u svojoj učionici utemeljila kulturu koja se zasniva na ljubaznosti, poštovanju i odgovornosti. 

Međutim, jednom kad ste utemeljili svoju zajednicu, kako prebaciti upravljanje tom zajednicom s učitelja na odgovornost koju dijelite s učenicima? Kako utemeljiti okruženje u kojem svi sudjeluju, koje školu čini mjestom na kojem svi žele biti? Kako stvoriti razredno okruženje na koje su svi ponosni? 

Dobra je vijest da ne mora sve biti samo na vašim ramenima. U tekstu možete pronaći šest savjeta koji će vam pomoći da podržite učenike u stvaranju razredne kulture na opću dobrobit.

SVI ODRASLI U ŠKOLI MORAJU SLIČNO RAZMIŠLJATI O ŠKOLI.

Kad učitelji i administratori imaju čvrstu, jedinstvenu viziju onoga kako bi njihova škola trebala izgledati i koje su vrijednosti važne za njih, jednostavnije je pridobiti učenike na svoju stranu. Kad su standardi isti bez obzira na to u kojem je učenik razredu ili tko je njegov učitelj, tad imamo manje nedosljednosti. Umjesto da svake godine uvodite nova pravila i očekivanja, djeca znaju što očekivati i mogu nastaviti učiti.

IZGRADITE ŠKOLSKI IDENTITET NA NAJVAŽNIJIM VRIJEDNOSTIMA.

Prepoznajte vrijednosti koje su najvažnije za vašu školsku kulturu i izgradite identitet svoje škole na tim temeljima. Neka bude jasno da je vaša škola jedinstvena. Izložite plakate i učenička umjetnička djela u hodnicima. Organizirajte natjecanja u pisanju sastavaka s temom „Zašto volim svoju školu”. Neka učenici izrade školske majice i naljepnice koje mogu ponosno nositi.

ISTAKNITE TRENUTKE IZ KOJIH SE MOŽE NEŠTO NAUČITI.

Kad primijetite da vaši učenici preuzimaju odgovornost nad svojom razrednom zajednicom, istaknite to i pohvalite ih. Okupite učenike i podijelite s njima neku pohvalnu priču, bez obzira na to radi li se o nekome tko je počistio nered koji nije napravio, ponudio pomoći kolegi koji nije razumio upute ili neki koncept ili o dvojici učenika koji sami rješavaju neki sukob.

NEMOJTE TROŠITI VRIJEME NA IZIGRAVANJE SUDCA.

Naučite svoje učenike vještinama rješavanja sukoba koje su dosljedne, poštene i lako primjenjive. „Opunomoćite” učenike da sami riješe svoje sukobe umjesto da dolaze učitelju ili nekoj drugoj odrasloj osobi. Znati kako riješiti sukob u sigurnoj zajednici vrijedna je cjeloživotna vještina.

OPREMITE SE RESURSIMA.

Postoje stotine kvalitetnih dječjih knjiga koje pomažu naučiti vještine koje pridonose pozitivnoj razrednoj kulturi. Podijelite i naglas čitajte s učenicima priče koje pomažu izgraditi emocionalnu dubinu. Izgradite snažan emocionalno-društveni kurikulum da biste razvili sposobnost svojih učenika za empatiju i razumijevanje.

DOPUSTITE UČENICIMA DA VJERUJU JEDNI DRUGIMA.

Odličan način na koji djeca mogu učiti jest taj da uče jedni od drugih. Stvorite prijateljski sustav koji omogućava starijim učenicima da budu mentori mlađima. Uz to, pobrinite se da novim učenicima dodijelite prijatelje koji već znaju kako stvari funkcioniraju.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com

*  https://www.weareteachers.com/ways-to-encourage-good-behavior/