Školstvo u medijima
ŽELITE LI SREZATI KOLIČINU IZGUBLJENOG VREMENA
Ovo su rutine koje učitelji moraju svladati prije kraja polugodišta
objavljeno: 24. rujna 2019.

… za stvari koje su zaista važne te omogućiti djeci granice i jasnoću koja im je potrebna za učenje. Neki su dijelovi školskog dana bolji za provođenje rutina, a jednom kad ih svladate moći ćete preostalo vrijeme iskoristiti kreativno i smisleno.

Stoga, u tekstu možete pronaći osam rutina koje morate svladati prije kraja polugodišta.

AKTIVNOSTI „UČINITE ODMAH”

Ova bi tehnika mogla preobraziti vaš školski dan. Aktivnosti „učinite odmah” moraju biti napisane na ploču kada djeca uđu u učionicu. To će postaviti temelje za ostatak vremena koje učenici provedu u učionici i odmah će ih zaposliti.

Ove aktivnosti mogu biti bilo što: ponavljanje prethodne lekcije, vježba iz rukopisa, čitanje dijela teksta, završavanje matematičkih zadataka ili jednostavno pisanje datuma u svoje bilježnice. Pripremite jednu aktivnost za ujutro, jednu za nakon odmora i jednu za nakon ručka i napišite je na isto mjesto da bi djeca znala gdje da je potraže.

REGISTRACIJA

Već imate aktivnosti „učinite odmah” na ploči, stoga se registracija učenika može potiho odigrati u pozadini. Vi poznajete svoje učenike, stoga ih potražite pogledom i stavite kvačicu kraj njihova imena. Ako morate, napravite registraciju za druge informacije, razradite način na koji biste ovo mogli činiti potajno dok djeca rade nešto konkretnije. Zatim možete pronaći malo vremena da provjerite slabiju djecu, pomognete nekome odabrati novu knjigu itd.

PODIJELITE KNJIGE I RADNE BILJEŽNICE

Pronađite najbrži način da podijelite knjige po razredu – to će ovisiti o tome kako je vaša učionica postavljena – vježbajte tu aktivnost dok je ne usavršite. Model „uzmi jednu i šalji dalje” također funkcionira dobro. Na početku, neka to bude vremenski izazov i neka razred pokuša srušiti osobni rekord. S druge strane, knjige možete sami podijeliti prije lekcije (što omogućuje fleksibilan raspored sjedenja na temelju prethodne procjene) ili vam u tome može pomoći dijete koje je kopiralo vaš plan sjedenja.

PODJELA ŠKOLSKOG PRIBORA

Eliminirajte onaj dio lekcije kad kažete „Ima li svatko…?”, a potom slijedi luda strka. Ako je moguće, neka jedan učenik podijeli sav pribor tijekom doručka, odmora ili na kraju prethodne lekcije. Pobrinite se unaprijed da imate sve što će vam trebati za određenu lekciju i zatim to podijelite po stolovima prije početka sata.

PRIKUPLJANJE RADNIH BILJEŽNICA

Recite učenicima čije radne bilježnice niste pregledali ili ocijenili da ih drže otvorenima na stranici na kojoj su radili, zatim neka naprave gomilu otvorenih radnih bilježnica. Radne bilježnice koje ste već vidjeli tijekom lekcije možete odmah preskočiti.

STANITE U RED

Ako uspijete naučiti djecu da se brzo i učinkovito postroje, možete brže doći do uzbudljive lekcije koju ste planirali. Kako ćete to napraviti nije toliko važno – bitno je da vježbate tu aktivnosti i da učenicima jasno objasnite što očekujete od njih.

UVIJEK OBAVLJAJTE STVARI NA ISTI NAČIN

Postoje određene stvari koje uvijek možete obaviti na isti način da biste uklonili zbunjenost. Na primjer, uvijek ocjenjujte testove kemijskom iste boje. Uvijek očekujte da vam učenici predaju radne bilježnice na određeni način, uvijek tražite da vam domaća zadaća bude predana na isti način, uvijek ocjenjujte na isti način. Odaberite isti način obavljanja stvari i pridržavajte ga se. Ako uvedete neki novi način obavljanja stvari, pobrinite se da to vizualno prikažete i jasno objasnite prije nego što očekujete od djece da znaju što napraviti.

VRIJEME ZA ODLAZAK KUĆI

Ovo je vrijeme kad zdrav razum „odlazi kroz prozor”, a učitelje i djecu obično ponese kaotični val ushićenja. Ako ne želite izgubiti 15 minuta u ovoj strci, tad je stvaranje dobre rutine za odlazak kući ključno. Pobrinite se da djeca pokupe svoje jakne, kutije za ručak, knjige i ostale stvari i izađu iz učionice prije nego što se roditelji požale da čekaju na kiši već pet minuta.

Preduhitrite gužvu te podijelite učeničke radove po stolovima tijekom posljednje lekcije i prikupite izvore i opremu na izlasku iz učionice.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com