Zanimljivosti
GIMNAZIJA VUKOVAR NA WEEKEND MEDIA FESTIVALU
O pametnim klincima koji kodiraju i programiraju od najranije dobi
objavljeno: 24. rujna 2019.

Uspjesi projektnog tima vukovarskih gimnazijalaca u sklopu projekta Generacija Next Hrvatskog Telekoma u školskoj godini 2018./2019. otvorili su vrata za daljnju suradnju i sudjelovanje na brojnim događanjima diljem Lijepe Naše…

Školska godina započela je novim izazovom i pozivom Hrvatskog Telekoma – pokrovitelja brojnih manifestacija, na sudjelovanje u najvećem regionalnom festivalu komunikacija 12. Weekend Media Festival.

Ovogodišnje izdanje medijskoga festivala inspirirano je jednim od najvećih koncerata ikada – Woodstockom, koji je imao golem utjecaj na društvo 60-ih godina prošlog stoljeća. Weekend Media Festival tako je ove godine postao poprište aktualnih rasprava i predavanja, a sve to u duhu mira i ljubavi, što zorno pokazuje i veliki znak mira na samome ulazu u glavnu dvoranu, prostor brojnih i raznovrsnih događanja tijekom tri dana trajanja festivala.

Više od 150 predavača i panelista u pet usporednih dvorana i prvi Weekend Masterclass u tri dana bogatoga festivalskog programa obilježili su 12. izdanje Weekend Media Festivala.

Vukovarsku gimnaziju i projektni tim Generacija Next koji čine učenici Ivan KOLAR, Matko GAŠPARIĆ, Marko MACURA i Matija HARDI sa svojim nastavnicima Davorom ŠIJANOVIĆEM i Sanjom PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ izvrsno su predstavili Matija Hardi, učenik četvrtog razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije, i mentor Davor Šijanović.

U prepunoj dvorani LONG WEEKEND STAGE počela je panel rasprava #SvijetBoljihMogućnosti Hrvatskog Telekoma.

Nakon uvodnih predstavljanja svih sudionika, uslijedila je rasprava koju je na osebujan način izvrsno moderirao Ivan Šarić (Batman i sinovi). Tema rasprave temeljena je na razmatranju stavova predstavnika generacije MILENIJALACA (Ivan Šarić i Goran Bogdan) i stavova pripadnika GENERACIJE Z, naraštaja u kojem „Pametni klinci kodiraju i programiraju od najranije dobi”.

Pripadnici Generacije Z brojniji su, dinamičniji i prilično nestrpljiviji od svojih kolega Milenijalaca, za njih se sve događa odmah i sad, a od svojih poslodavaca očekuju puno. Generaciju Z čine rođeni između 1996. i 2011. godine. Danas imaju između osam i 23 godine. Osim Matije (rođen 2001. godine) iz Gimnazije Vukovar, sudionici panel-rasprave bili su Marko VULETIĆ iz Trogira (influencer, rođen 2000. godine) i Sara STOJANOVIĆ (studentica FERIT-a Osijek, rođena 2000. godine). Svi su oni predstavnici Generacije Z pozvani da govore o svojim projektima, promišljanjima i novim idejama.

Rasprava se povela o tome čime se bave i što rade današnje mlade generacije odrasle uz internet i tehnologiju, o načinima njihova razmišljanja, tko su im uzori, kojim robnim markama su vjerni i zašto, što za njih znači tehnologija (uporaba i primjena), mogu li živjeti bez interneta, koje su njihove poruke mladima, što žele raditi u budućnosti i gdje sebe vide za nekoliko godina, što nas veže, a što razdvaja, je li ovaj novi svijet bolji i koliko novih mogućnosti on donosi.

Ispreplićući teme koje su pobudile veliki interes publike, 60 minuta prošlo je kao u trenu, a na samome kraju uslijedio je zaključak kako današnje mlade Generacije Z razmišljaju na potpuno drukčiji način nego generacije koje su odrastale u svijetu bez tehnologije. Ujedno i većina Generacije Z ne želi poslove u državnim ili privatnim tvrtkama gdje će imati nadređene voditelje, direktore, ravnatelje i slično, već žele biti freelanceri, koje predstavnici Generacije Z opisuju kao slobodne suradnike za online poslovanje, odnosno kao osobe koje izvršavaju određene poslovne zadatke za neku fizičku osobu, tvrtku ili instituciju, a da pri tome nisu u radnom odnosu s tim poslodavcem.

Osnovna je prednost freelancinga koju ističu predstavnici Generacije Z samostalno organiziranje radnog vremena i obveza koje će učiniti u određenom razdoblju, što podrazumijeva obavljanje posla u bilo koje doba dana iz udobnosti vlastita doma.

Zanimljiva i atraktivna zanimanja Generacije Z obuhvaćaju područja Informacijske tehnologije, programiranje i kodiranje (izrada internetskih stranica, izrada aplikacija za pametne telefone, izrada videoigara, programiranje, administracija mreža i sustava), dizajn i multimedija (grafički dizajn, izrada reklamnih materijala, različite višemedijske mogućnosti), pisanje i prevođenje (pisanje članaka, pretipkavanje tekstova, prijevod tekstova na razne jezike), prodaja i marketing (online prodaja, pisanje poslovnih planova, marketinške aktivnosti, promocija), podrška poslovanju (virtualni asistenti, istraživanja, unos podataka, planiranje i organizacija raznih skupova i događaja) te inženjering i proizvodnja (dizajn proizvoda, CAD, tehnički inženjering).

Sudjelovanje u ovom trodnevnom događaju potaknulo nas je na promjenu načina razmišljanja i djelovanja, a u onome što smo vidjeli i naučili dalo poticaj i nadahnuće za primjenu novih, kreativnih rješenja u svakodnevnom načinu rada, kako u privatnom, tako i u poslovnom životu.

Možemo slobodno istaknuti kako se upravo u tome krije snaga Weekend Media Festivala, koji nije namijenjen isključivo marketinškim stručnjacima, već svima koji su spremni prihvatiti nove ideje i razmišljanja.

U današnjem svijetu doista će teško opstati oni koji nisu spremni na prilagodbu promjenama koje se događaju svjetlosnom brzinom i to uz nezaobilaznu dozu kreativnosti i inovativnosti.

Poslovi budućnosti uvelike će izmijeniti potrebe i načine provođenja klasičnog načina obrazovanja, kako u osnovnim i srednjim školama, tako i na sveučilištima. Gimnazija Vukovar spremna je za promjene i Generaciju Z, a Vi?

….

Davor ŠIJANOVIĆ, Gimnazija Vukovar