Školstvo u medijima
KAKO PRIČATI S RODITELJIMA KOJIMA JEDNOSTAVNO NIJE STALO
Što god je potrebno da biste kontaktirali roditelja vrijedno je truda
objavljeno: 10. listopada 2019.

…koji ne mare za njegovo obrazovanje itd. Ti roditelji možda jednostavno imaju previše briga ili su preokupirani drugim stvarima. Međutim, rijetki su oni koji zaista ne žele najbolje za svoju djecu. 

Ključ pričanja s roditeljima koji su nezainteresirani ili se doimaju kao da im je svejedno jest obratiti se onom dijelu u njima koji zaista mari za obrazovanje svog djeteta. 

EVO KAKO:

1) USPOSTAVITE KONTAKT

Prvi je korak ne odustati dok ne ostvarite osobni kontakt. Većina će učitelja pokušati nazvati jednom ili dvaput, ali zatim će odustati i radije poslati e-mail.

Morate napraviti više od toga. Možda ćete morati nazvati tvrtku ili organizaciju za koju roditelj radi. Možda ćete morati nazvati susjede, rodbinu ili prijatelje. Možda ćete morati čekati i razgovarati s osobom koja dolazi po dijete u školu.

Što god je potrebno da biste dobili roditelja na telefon vrijedno je truda. To je katkad iskustvo koje može promijeniti život.

Većinu roditelja koje je teško kontaktirati zapravo nikad nije kontaktirao netko iz škole. Stoga, ako pomislite da biste otišli toliko daleko i iznenadili određene roditelje na njihovu poslu, oni će najvjerojatnije biti zaista oduševljeni i iznimno zahvalni.

2) POKAŽITE IM SILNO POŠTOVANJE

Želite li kod takvih roditelja doprijeti do dijela u njima koji doista mari za obrazovanje svog djeteta morate mi se obratiti s iznimnim poštovanjem.

Razgovarajte s njima na isti način na koji biste razgovarali s roditeljem koji volontira u vašoj učionici i koji uvijek prvi dolazi i posljednji odlazi sa svakoga školskog događaja. Vratite im njihovo dostojanstvo. Vjerojatno im se još nitko nije obratio s takvim poštovanjem, a zauzvrat će napraviti sve da vam ugode.

3) PODSJETITE IH NA NJIHOVU ODGOVORNOST.

Mnogi učitelji imaju groznu naviku obznanjivanja – ili, još gore, zapovijedanja – roditeljima da moraju nešto napraviti nakon njihova poziva. Mnogi čak idu tako daleko i predlažu što bi roditelji trebali napraviti. Međutim, osim ako roditelj to izravno ne zatraži od vas, ovo nije u vašoj nadležnosti. Zbog toga roditelji zauzimaju obrambeni stav.  

Osjećaju se poniženo te možete biti sigurni da neće razgovarati sa svojim djetetom o vašem problemu.

Najučinkovitiji je pristup početi s nečim pozitivnim i zatim ljubazno prenijeti činjenice.

„Toliko sam sretna što je vaša kći u mojoj učionici ove godine. Ona je vrlo društvena i postavlja izvanredna pitanja. Jedino me zabrinjava što ne piše domaću zadaću…”

Budite detaljni, ali zadržite ton koji je pun poštovanja. Nikad nemojte dopustiti svojim frustracijama da isplivaju na površinu.

Prije nego što prekinete razgovor, dodajte ključnu stvar:

„Htjela sam vam ovo reći osobno, jer znam da biste to željeli znati.”

To je suptilan, ali moćan podsjetnik na njihovu odgovornost. I to će ostaviti trag na njima. Odmah ćete čuti kako uzdišu i tope se. Većina će vam roditelja biti duboko zahvalna i zatražiti da ih obavještavate.

Iskoristite ovu priliku da ih pozovete u svoju učionicu ili da im ispričate o nadolazećim školskim događajima.

POKRETAČ PROMJENE

Iako se čini jednostavnim, ako zaista uložite trud da biste kontaktirati „zalutale” roditelje bez osuđivanja, to je gotovo uvijek pokretač promjene Takvi roditelji tada:

  • počinju ispitivati svoju djecu o njihovu školskom danu
  • raspituju se o njihovu ponašanju i pokazuju interes za domaću zadaću
  • postaju odgovorniji.

U kombinaciji s pridržavanjem svog plana za upravljanje učionicom, sigurno ćete vidjeti promjenu kod njihova djeteta.

Doduše, najveća je nagrada dan kad se takvi roditelji pojave u vašoj učionici, spremni sudjelovati u obrazovanju svoje djece.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com