Iz školskog svijeta
NEDOSTATAK SNA ZA DJECU ŠKOLSKE DOBI
I školarcima je potreban popodnevni san
objavljeno: 21. listopada 2019.

U studiji koja je obuhvatila gotovo 3000 učenika četvrtog, petog i šestog razreda u dobi od 10 do 12 godina otkrivena je veza između popodnevnog drijemanja i veće sreće i samokontrole te manje problema u ponašanju kao i viši kvocijent inteligencije. A najveća je dobrobit popodnevnog sna povezana s akademskim postignućima.

Djeca koja su popodne spavala tri ili više puta tjedno poboljšala su svoj školski uspjeh za 7,6 posto u šestom razredu – naveli su znanstvenici, pojašnjavajući da je riječ o napretku koji bi poželjela sva djeca.

Prema njihovim podatcima, probleme s manjkom sna i pospanošću ima čak oko 20 posto djece. Ovo je istraživanje posebno zanimljivo jer se malo tko bavio istraživanjem nedostatka sna za djecu školske dobi, budući da ih se većina usredotočila na predškolce i mlađu djecu. To je dijelom zato što drijemanje većinom potpuno prestaje kako djeca odrastaju. U Kini je, međutim, takva praksa ugrađena u svakodnevni život, čak i u osnovnoj i srednjoj školi.

Istraživači su prikupili podatke o učestalosti i trajanju sna kod 2928 učenika četvrtih razreda kao i podatke o ishodu kad su stigli u šesti razred, uključujući psihološke mjere poput sreće i fizičkih mjera kao što je indeks tjelesne mase i razine glukoze. Također su od nastavnika tražili informacije o ponašanju i školskom uspjehu ispitivane djece. Zatim su analizirali povezanost između akademskog ishoda i spavanja, prilagođavajući se spolu, razredu, roditeljskom obrazovanju i noćnom spavanju. Bilo je to prvo takvo sveobuhvatno istraživanje.

– Mnoge laboratorijske studije provedene na svim dobnim skupinama pokazale su da popodnevni san može imati isti učinak na izvedbu diskretnih kognitivnih zadataka kao i noćno spavanje. [IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Science Daily]