Školstvo u medijima
KAKO SE ODMAKNUTI OD PROFESIONALNIH OBVEZA
Pretjerana zabrinutost umanjuje učiteljevu učinkovitost
objavljeno: 29. studenoga 2019.

… ili razmišljati o poslu kad ste u društvu prijatelja i obitelji. Odnosno možete biti previše zabrinuti.

A kad se previše brinete, ne samo da ste iscijeđeni, preokupirani, da nije zabavno biti u vašoj blizini, već činite pogreške koje umanjuju vašu učinkovitost. Vrijeđa vas kad se učenici neprimjereno ponašaju. Postajete razdražljivi, frustrirani i manje pristupačni. Previše se unosite u uspjeh svojih učenika, a pod pritiskom administracije počinjete raditi za njih ono što samo oni mogu napraviti za sebe.

Međutim, istina je da najučinkovitiji učitelji imaju zdravi, profesionalni odmak od svojih učenika, učionice te čak i škole.

Za njih je poučavanje dvosmjerna ulica. Drugim riječima, oni daju sve od sebe za svoje učenike. Poučavaju vrlo zanimljive lekcije. Utječu na učenike svojom dosljednom ugodnošću i dopadljivošću. Stvaraju okruženje za učenja koje njihovi učenici žele iskusiti.

Ali također zauzvrat očekuju najbolje, što se odražava u svemu što rade, od dosljednoga kažnjavanja i davanja uputa do toga da odbijaju ponavljati gradivo radi pojedinaca… Takva djela odražavaju njihovu vjeru u svoje učenike.

Kad preuzmete odgovornost svojih učenika, čak i emocionalno, time im šaljete poruku da mogu raditi što god žele. A oni tad sliježu ramenima i ignoriraju vas. Slušaju samo kad je njima prikladno. Sanjare, pričaju s kolegama i broje pločice na podu.

Nikad im ne padne na pamet da sjede u „hramu učenja” ili da očajnički trebaju ono što vi nudite. Rezultat je učitelj pod stresom i razred pun učenika koje jednostavno nije briga.

U najučinkovitijim učionicama odgovornosti su jasno podijeljene i definirane. Učitelj dobro obavlja svoj posao, učenicima omogućuje sve što im je potrebno da bi bili uspješni, a zatim prebacuje glavninu posla na njih.

Vaš je posao da poučavate, potičete i smatrate ih odgovornima – što je potpuno pod vašim nadzorom.

Kad usmjerite svoju fizičku i emocionalnu energiju na ove tri osnovne odgovornosti, vaš će stres nestati.

U isto će se vrijeme ozračje u vašoj učionici promijeniti. Učenici će se početi bolje ponašati. Ravnoteža će biti vraćena.

Vaši će učenici osjećati teret odgovornosti za svoje učenje i ponašanje. Njihovo će poštovanje prema vama porasti kao i njihova samostalnost. Dobri će se odnosi oblikovati sami od sebe.  

Vaše će loše raspoloženje, povrijeđenost i razočaranje nestati. Imat ćete energije koja vam je potrebna da stvorite razred svojih snova. I naposljetku, moći ćete ostaviti školu – u školi.

Sad ćete i vi i vaši učenici imati isti izraz lica. Bit ćete sretni, ali odlučni. Smireni, ali ispunjeni svrhom. Zadovoljni, ali odvažni.

Kako i treba biti.

……………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com