Jučer-danas-sutra
MINISTRICA BLAŽENKA DIVJAK PROTIV "UKOPANIH STAVOVA"
Sastanak Divjak i sindikata bez dogovora
objavljeno: 20. studenoga 2019.

…a sindikalci su odbili prijedlog ministrice da održe nastavu za učenike osmih razreda i maturante.

“Moramo razumjeti da s ukopanim stavovima nećemo ništa riješiti i moramo razmišljati o strategiji suradnje, koja omogućava da radimo ono za što deklarativno svi govorimo da se zalažemo. Postat ćemo zrelo društvo kada shvatimo da nema alternative za strategiju suradnje”, poručila je Divjak nakon završetka sastanka.

  • Najugroženiji učenici osmih razreda i maturanti

Na konzultativnom sastanku bili su predstavnici sva tri sindikata koji pokrivaju osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Poziv na sastanak poslan je i pravobraniteljici za djecu, no ona nije došla, što je Divjak prokomentirala rekavši da u rješavanju konkretnih problema želi sudjelovati malo ljudi te da je riječ o situaciji koju ne može rješavati samo jedno ili dvoje ljudi ili institucija.

Ističe da se sa sindikatima složila da su najugroženiji učenici osmih razreda i maturanti, odnosno svi koji moraju školovanje završiti na vrijeme kako bi upisali daljnje školovanje.

“Predložila sam sindikatima da se nastava za osmaše i maturante održava, kako bismo barem za njih osigurali da se ne gubi nastava tako da se mora pomicati matura ili da se ugrožava njihov tijek obrazovanja. Sindikati na to nisu pristali”, rekla je Divjak.

Na sastanku su razgovarali o raznim scenarijima nadoknade nastave i preprogramiranju mature i završetka školske godine, kao i o iskorištavanju praznika za nadoknadu izgubljenih dana.

  • “Istina nekad boli”

Što se tiče reakcije ministra rada i mirovinskog sustava Josipa Aladrovića na njezinu izjavu da “ne želi sudjelovati u igrama moći Vlade i sindikata”, koji je to ocijenio nekorektnim i prebacivanjem odgovornosti, poručila je da “istina nekad boli”.

“Kad kažem da sam predložila premijeru i nadležnim ministrima što možemo napraviti u ovoj situaciji, prije svega otvoriti dijalog, a ne ukopavati se u rovove i onda se prepucavati – to je istina. A ja svoj dio odgovornosti preuzimam u sklopu Vlade”, rekla je.

Sindikatima ne može predložiti nešto za što nema pokrića što je, tvrdi, odgovorno ponašanje.

Upitana hoće li dati ostavku, odgovorila je kako smatra da je u svojem radu konstruktivna i konzistentna te da je “ovdje” tako dugo dok vidi da se mogu rješiti problemi i dok može dati doprinos.

  • Nadoknada štrajka u vrijeme štrajka je nedopustiva

Predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske Branimir Mihalinec rekao je novinarima nakon sastanka da je nadoknada štrajka u vrijeme štrajka za njih nedopustiva.

Ističe da su na sastanku iznijeli svoje viđenje problema kojem nisu uzrok sindikati i zaposleni u obrazovanju, već je to posljedica neodgovorne politike Vlade.

“To je stvarno vrlo nezgodna situacija. Vlada ne želi riješiti problem, nema pregovora ni razgovora. Nema naznaka da štrajk može prestati, a može prestati tek kada ispregovaramo toliko dobru ponudu koju će ljudi prihvatiti”, poručio je Mihalinec. [ HINA ] 

………………….. 

I Hrvatski liječnički sindikat podržava učitelje i nastavnike u štrajku 

Hrvatski liječnički sindikat (HLS) uputio je u srijedu podršku učiteljima, nastavnicima i profesorima u štrajku i njihovoj borbi za dostojanstvo i pravedne plaće, te pozvao Vladu da pokuša naći zajednički jezik sa sindikatima.

“Pozivamo Vladu da sjedne za stol sa sindikatima u štrajku, ozbiljno shvati stvarnost i u dijalogu na europskoj razini pokuša naći zajednički jezik za rješenje spora s prosvjetarima”, priopćio je HLS čestitavši prosvjetarima na jedinstvu i odlučnosti uz poruku da ustraju u borbi za svoja prava.

“Nadamo se jednakoj odlučnosti i jedinstvu liječnika u budućim akcijama liječnika o kojima se ovih dana ozbiljno razmišlja”, stoji u priopćenju.

HLS poručuje da su, jednako kao i prosvjetari, i hrvatski liječnici nezadovoljni zbog brojnih problema koji se godinama ne rješavaju, pa je vrijeme da se krivi potezi ranijih Vlada počnu rješavati.

“Moramo li se doista štrajkovima boriti da nam djecu ima tko učiti govoriti hrvatski, da nam od djece stvore pametne i obrazovane ljude? Moramo li se štrajkovima boriti da nam djecu i roditelje ima tko liječiti”, pita HLS. [HINA ]