Školstvo u medijima
POUČAVANJE NIJE NATJECANJE U POPULARNOSTI
Ako želiš biti dobar u svome poslu tad najprije moraš razumjeti samog sebe
objavljeno: 27. studenoga 2019.

Ima li idealni učitelj gotovo savršenu ravnotežu pedagoškog umijeća i karizmatične osobnosti? Sacks kaže da je „ključni faktor” u poučavanju zapravo mit: „Ideja da karizmatična osobnost čini odličnog učitelja čista je fantazija.”

Sacks se prisjeća kako je jednom prilikom promatrala učiteljicu koja ima vrlo živahnu osobnost i koja se s lakoćom povezala s učenicima već prvoga nastavnog dana, ali je imala problema u nastavku školske godine zbog toga što nije poučavala na zanimljiv način. Pozornost i poštovanje učenika je oslabilo, a živahna osobnost učiteljice nije bila dovoljna da bi polučila uspjeh među učenicima.

Sacks tvrdi da „izvrsno poučavanje zahtijeva svjesnost o uključenosti svih čimbenika u određenom trenutku kako biste iskoristili prilike te pretpostavili i riješili probleme”. Ona navodi pet principa svjesnosti koje Vanessa RODRIGUEZ iznosi u knjizi Mozak učitelja: Evolucijska osobina u srcu obrazovanja: 

  • svjesnost o sebi kao učitelju,
  • svjesnost o procesu poučavanja,
  • svjesnost u učenicima,
  • svjesnost o interakciji,
  • svjesnost o konteksti.

Stoga, nada nije izgubljena za učitelje koji nisu prirodno karizmatični niti smiješni – i vi možete izgraditi dobar odnos s učenicima probudite li u sebi svjesnost o njima kao pojedincima. A potreba da bolje razumijete svoje učenike čini se očitom većini edukatora. Sacks je shvatila da mora razumjeti samu sebe želi li biti dobra u svome poslu. „To se zaista svodi na našu sposobnost da razvijemo snažan dojam o sebi u učiteljskoj ulozi”, kaže Sacks.

Učenje usmjereno na učenika ne znači ignoriranje vlastite uloge u ovome procesu, a učitelji mogu imati najveću dobrobit od realistične procjene vlastitih talenata i nedostataka. Osvrtanje na ove prednosti i potrebe može pomoći učiteljima da poboljšaju svoju praksu.

……………

NAPOMENA

  • Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, primjenu tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org

* https://www.edweek.org/tm/articles/2019/09/25/what-makes-a-great-teacher-pedagogy-or.html