Školstvo u medijima
NAJBOLJE PODVALE ZA UČENIKE
Deset načina kako se našaliti s učenicima i pritom ih uposliti te im poslati poruku
objavljeno: 28. studenoga 2019.

… za dolazak učenika željnih učenja ili pak navalu nezrelih mladih ljudi, a za to vas ništa ne može pripremiti bolje od pomisli na neku dobru podvalu. Slijedi deset najboljih podvala za učenike.

ČOVJEČE, KOJI JE ISPRAVAN ODGOVOR?

Za vrijeme cijelog sata nudite učenicima pogrešne odgovore. Na satu geografije kazala sam učenicima: „Glavni je grad Teksasa Austin”, ali sam na ploči napisala „Texas = Loredo”. Nakon toga sam šetala učionicom zavirujući u bilježnice, pitajući se tko je zapisao pogrešan odgovor. Katkad možete i pogrešno izgovoriti riječ. Na primjer, njemački je jezik prilično fonetičan, vrlo je malo riječi koje odstupaju od općih pravila izgovora. Povremeno bih namjerno izgovorila riječ pogrešno. Primjerice, riječ „Mountain bike” na njemačkom se piše „Mountainbike” i izgovara isto kao i na engleskom jeziku. Kad je učenik ispravno pročitao riječ, prekinula sam ga i kazala: „M a h n t i n b i k.” Učenik bi iznova pročitao rečenicu „ispravivši se”. Nakon toga sam kazala kako sam se zapravo samo šalila. Iz nekog je razloga ova vrsta šale svima prilično smiješna.

GDJE SU ODGOVORI?

Zadajte učenicima da traže riječi u tekstu. Neka to bude vokabular od dvadesetak riječi. Ali ih zapravo nemojte uključiti u tekst. To će ih neko vrijeme držati uposlenima. Za ovu je vrstu podvale pogodan bilo koji školski zadatak, kviz bez točnih odgovora, križaljka u kojoj se očiti odgovor ne uklapa u broj zadanih kvadratića itd. Ako ste uspjeli ocijeniti jedan učenički rad prije nego što je neki pametan učenik otkrio prevaru, to je uspješna podvala!

LAŽNI ISPIT

Naredite učenicima da se pripreme za kratki ispit. Nakon što završe s gunđanjem, pritužbama i iščuđavanjem, recite im da se samo šalite ili smislite neku drugu izliku za zbijanje šale. A onda im ipak zadajte test. I zapamtite glavno pravilo poučavanja: „Ako se uzrujaju radi zadanog zadatka, onda radite kako treba!”

IZNENAĐENJE!

Ako vam je ostalo deset minuta do kraja sata, recite im da imate gosta iznenađenja i zamolite ih da zatvore oči te ga pričekaju. Izađite iz učionice na nekoliko minuta prije nego što učenici shvate kako ste ih napustili. Zadajte sebi izazov, provjerite možete li popiti cijelu šalicu kave prije nego što netko shvati da vas nema. Ako vam se krvni tlak smanji, smatrajte šalu uspješnom!

TKO JE VAŠ OMILJENI UČENIK?

Robert ulazi u učionicu i ja ga veselo upitam: „Kako je moj omiljeni učenik danas?” „Dobro”, odgovara on oprezno. „Ozbiljno?”, upitala sam iznenađeno, a onda sam ozbiljnim tonom dodala: „… jer Susie mi u posljednje vrijeme djeluje potišteno.” Iznenađujuće, učenici se tome smiju tjednima.

IMATE LI VREMENA?

Može vam trebati i do godinu dana da izvedete ovu podvalu, zato budite strpljivi. Uzmite videokameru i intervjuirajte maturante na hodniku. Izmislite kontroverznu temu o kojoj će učenici željeti izraziti svoje mišljenje. „Roberte, što misliš o tome da je maturalna večer premještena iz Hiltona u štalu lokalne poljoprivredne zadruge?” Dok učenici izlažu svoje argumente protiv lokalne štale, neka vaši kolege učitelji u pozadini plešu, prave grimase ili drže plakate s pozitivnim ili šaljivim mislima. Prikažite desetominutni dovršeni video na maturalnoj večeri koja se održava u Hiltonu i, naravno, nikad nije niti bila premještena!

PRODUŽENA NASTAVNA GODINA

Dva tjedna prije ljetnih praznika kažite učenicima da je školski odbor odlučio produljiti nastavnu godinu za još tri tjedna kako bi se nadoknadio loš rezultat na međunarodnom ispitivanju znanja. Kažite im kako su ih Japanci ponovno nadmašili. Zatim im zadajte složen projekt za čije je izvršavanje potrebno tri tjedna. Zapamtite, što su stenjanje i pritužbe glasniji, to je šala uspješnija!

KOJI ZADATAK?

Počnite sat tužnim izrazom lica obrativši se razredu: „Jako sam razočaran što je samo nekoliko vas predalo esej od prošlog tjedna.” Nekoliko vam se učenika može pridružiti u zbijanju ove šale. „Hej Roberte, cijenim tvoj trud, odličan posao!” Podijelite slatkiše nekolicini učenika i čestitajte im na zarađenim „peticama” na izmišljenom ispitu. Gledajući njihove izraze lica, podsjetit ćete se da nije sve u novcu, već u moći.”

POMAKNUTO VRIJEME

Imala sam učenika koji je imao lošu naviku spavanja na satu. Ne znam je li radio noćnu smjenu ili je samo bio lijen. Moj je sat bio zadnji na rasporedu. Jednog sam dana izvela cijeli razred na hodnik i pomaknula sat unaprijed trideset minuta. Pričekala sam minutu, dvije i prišla učeniku. Protresla sam ga za ramena i kazala: „Jarone, davno je zvonilo, vrijeme je da odeš.” Zbunjeno se osvrnuo oko sebe i uskliknuo: „S…, zakasnio sam na autobus!”

………………

NAPOMENA 

  • SAD: Owlcation.com – portal koji okuplja međunarodne obrazovne stručnjake i bavi se svim temama vezanima za obrazovanje i učenje.
  • Izvor: owlcation.com