PISA testiranja, koja mjere vještine iz čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti 15-godišnjaka iz OECD-ovih zemalja svake tri godine, pokazuju da je Danska iznad prosjeka u sve tri kategorije.
Međutim, dok su danski učenici postigli 501 bod u čitanju (OECD-ov prosjek 487) te 509 u matematici (OECD-ov prosjek 489), u prirodoslovlju su napravili korak unatrag i vrlo su blizu OECD-ova prosjeka (489) s rezultatom od 493 boda. Pritom se dječaci češće susreću s poteškoćama nego djevojčice.
Izvješće ne otkriva zašto su danski učenici podbacili u kategoriji prirodoslovne pismenosti [koja obuhvaća fiziku, biologiju, geografiju i kemiju].
- PROBLEM ČITANJA
Podatci pokazuju da je svaki šesti danski učenik slab čitatelj, a to je još jedan problem koji ministrica obrazovanja Pernille Rosenkrantz-Theil želi riješiti.
„Ne smijemo zaboraviti da svaki šesti učenik napušta školu bez odgovarajućih čitalačkih vještina. Stoga, iako ukupni brojevi izgledaju dobro, oni pomažu prikriti velike probleme i izazove s kojima je suočen danski školski sustav”, upozorila je Rosenkrantz-Theil i dodala:
„Zabrinjava me pad rezultata u kategoriji prirodoslovne pismenosti. Moramo obratiti više pozornosti na to. Vještine koje učenici ne steknu u školi nedostajat će im kasnije u životu.”
……………….
NAPOMENA
- Danska: The Copenhagen Post vodeći je izvor vijesti na engleskome u Danskoj.
- Izvor: cphpost.dk