Školstvo u medijima
KAKO NADOKNADITI IZGUBLJENO VRIJEME?
Strategije za podizanju izdržljivosti i strpljenja za sjedenje na nastavi
objavljeno: 20. prosinca 2019.

Volim snježne dane i uzbuđenje koje naši učenici donesu u školu nakon nekoliko dana odsustva, ali sad vidim da je ovaj dulji zimski predah ostavio traga na njima.

Moj, inače miran, razred postao je brbljav, nemiran, vrpoljio se, posebno u popodnevnim satima. Trenutačno radim na ponovnom podizanju njihove izdržljivosti i strpljenja za sjedenje na nastavi i učenje. Evo nekoliko konkretnih strategija.

♦♦ RADIT ĆU NA PODIZANJU ENERGIJE SVIH UČENIKA. Slobodne su dane provodili sanjkajući se, gledajući filmove, igrajući videoigre. Nije realno očekivati da odmah prionu na zadatke koji zahtijevaju dugotrajan usredotočen rad. Rastavljam lekcije na manje dijelove i planiram mnogo stanki i aktivnosti za obnovu energije. Također im ostavljam prostora za tihi i samostalan rad. Nakon duljeg vremena koje su proveli igrajući se sami ili s braćom i sestrama, ponovna prilagodba društvenim aspektima školskog života može biti izazov, posebno introvertiranoj djeci.

♦♦ PONOVNO USPOSTAVLJAMO OČEKIVANJA. Nakon zimskih praznika, nismo se uspjeli potpuno vratiti u uspostavljenu rutinu i bilo je potrebno odvojiti vrijeme za povratak toj praksi. Na neku od njih možete podsjetiti kratkim pitanjima i podsjetnicima: „Tko nas može podsjetiti kako provodimo radionicu čitanja?” ili „Ostalo nam je još pet minuta. Razmislite što je potrebno učiniti prije nego što se poredamo u vrstu? Napravite plan na koji način sve obaviti na vrijeme.”

♦♦ UČENICIMA JE POTREBNA PRILIKA DA SE PONOVNO POVEŽU. Svaki je put nakon praznika u učionici kao u košnici i primijetila sam da učenici više šapuću za vrijeme predavanja. Nedostajali su jedni drugima. Jutarnjim sastankom potičem njihovu potrebu za ponovnim uspostavljanjem razredne zajednice, gdje učenici imaju prilike pozdraviti jedni drugi i gdje svatko ima priliku govoriti. Tijekom dana također planiram lekcije i aktivnosti koje im omogućavaju razgovor.

♦♦ UNOSIM VIŠE KREATIVNOSTI U PLANIRANJE LEKCIJA. „Propustili smo tako mnogo dana! Zaostajemo! Borim se protiv nagona da zbijem sav propušteni kurikulum u što kraće razdoblje. Znam da žurba i guranje velike količine gradiva u jedan školski dan nije rješenje. Umjesto toga, moji kolege i ja razmotrimo preostale jedinice gradiva i razmišljamo kako uklopiti više zadataka u jedan ili preraditi lekcije kako bi stale u kraći vremenski okvir. U nekim se slučajevima i udružujemo, na primjer, učenici za vrijeme vježbe čitanja čitaju lekciju iz povijesti o drevnoj Kini. Trudim se uključiti gradivo i u naše razgovore za vrijeme jutarnjeg sastanka. Na taj način, čak i ako brzo prijeđemo upoznavanje s temom, možemo istodobno vježbati, osvrtati se i razmišljati o onome što smo dosad naučili.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Responsive Classroom – primjenjuje pristup temeljen na dokazima, usmjerava se na vezu između akademskog uspjeha i socioemocionalnog učenja.
  • Izvor: responsiveclassroom.org