Školstvo u medijima
SVE JE JASNIJE > NAJNOVIJE STUDIJE POTVRĐUJU
Zašto treba zabraniti upotrebu pametnih telefona u školi?
objavljeno: 17. prosinca 2019.

Studije upozoravaju na bitan porast akademskog uspjeha nakon uklanjanja telefona iz škola. Najviše koristi imaju lošiji učenici, što smanjuje „jaz akademskih postignuća”.

Istraživanja su pokazala da američki tinejdžeri na internetu provode od šest do devet sati dnevno. Polovica ih je izjavila da su „na telefonu cijelo vrijeme”, dok ih je također 50 posto izjavilo kako se osjećaju „ovisnima”. Mnogi odlaze na spavanje i bude se sa svojim pametnim telefonom. Nadalje, 75 posto učitelja procijenilo je kako je sposobnost održavanje pažnje u proteklih pet godina uvelike pala.

Istraživanja su dosad prikupila dovoljno podataka koji dokazuju kako ljudi imaju koristi od vremena provedenog „izvan mreže” koja umanjuje našu sposobnost koncentracije i ometa učenje. Pametni telefoni sprječavaju usredotočenost i povezivanje učenika s ljudima koji ih okružuju, što je vjerojatno ključna svrha učenja u školi.

James STEYER, poznati aktivist, tvrdi da tehnološke tvrtke provode masivan eksperiment nad našom djecom.

Naučiti djecu kako se nositi s digitalnim medijima, oslanjati se isključivo na sebe i svoje bližnje bez elektroničkih smetnji nekoliko sati na dan možda je najvažnija lekcija koju možemo pružiti mladim ljudima prije nego što ih pošaljemo u nepoznatu i potencijalno nekontroliranu tehnološku budućnost.

Zabrana pametnih telefona u školama nije zavjera kojom se zabranjuju uređaji i ruši tehnološki napredak, već je način uključivanja djece u svijet izravne komunikacije i fizičke stvarnosti.

Kako bismo mogli izvući koristi koje nudi moderna tehnologija potrebno je prvo steći kontrolu nad njom, a da bismo to učinili moramo prestati dopuštati digitalnim uređajima da odgajaju našu djecu.

Tehnološka kolonizacija dječjih umova od rane dobi djeluje sve stvarnije. Najbolje ih možemo obraniti javnim obrazovanjem. Zašto imamo javne škole? Kako bismo svakoj mladoj osobi pružili priliku da uči i napreduje, bez obzira na podrijetlo, društveni status ili obiteljske ili osobne probleme. Naučiti djecu raditi u dugim neprekinutim intervalima, neovisno o pametnim telefonima, internetu i društvenim medijima, iznimno je važno za našu modernu misiju.

Nijedna druga institucija to ne može učiniti. Mnoga djeca nigdje nemaju predah od elektroničkog svijeta. I mnogi roditelji „vise” na telefonima, stoga škola ima priliku postati oaza mira i pružiti djeci alternativu.

U Americi se pravila o upotrebi telefona u školama razlikuju ovisno o okrugu, školi ili učitelju. Najzastupljenija je politika mjera koja dopušta nošenje pametnih telefona u školu, ali brani njihovu upotrebu na nastavi.

Učenici se tako mogu „zakonito” koristiti telefonima prije i poslije nastave, na ručku i tijekom odmora. Mogu ih nositi sa sobom i držati u ruksaku. Ali oni ipak donose novu kulturu ponašanja u učionice.

Mnogi ih učenici provjeravaju nekoliko puta za vrijeme nastave. Učitelji stalno upozoravaju, čime narušavaju energiju i ozračje u učionici. Pokušavaju izbjeći žrtvovanje vremena namijenjenog za lekciju, ali pametni telefon i dalje ostaje glavni disciplinski problem.

Nešto više od tisuću škola diljem zemlje zabranilo je upotrebu pametnih telefona za vrijeme boravka u školi, poput Francuske. Učenici ih za to vrijeme pohranjuju u njima nedostupne ormariće, a vraćeni su im nakon završetka nastavnog dana, u 15 sati.

Učitelji svjedoče kako ovakva mjera rezultira bitnim napretkom u učenju, dinamici nastave i ljudskim odnosima. Ankete potvrđuju da većina roditelja podržava uklanjanje pametnih telefona iz škola. Ako se odbori i škole ne ponašaju u skladu s time, birači i skupine građana trebali bi pokrenuti lokalne inicijative o ovome pitanju, koje je trenutačno ključno za našu djecu i budućnost.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Mercury news – jutarnje dnevne novine koje se izdaju u San Joseu u Kaliforniji, najvećem gradu Silicijske doline.
  • Izvor: mercurynews.com