OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB

Učenje u muzeju

srijeda, 29. siječnja 2020.

Odavno mi je postalo dosadno izvoditi nastavu samo u učionici. Naravno da se neki sadržaji najbolje usvajaju i uvježbavaju u miru učionice, ali postoji toliko nastavnih sadržaja koji se mogu bolje objasniti i pokazati izvan ta četiri zida.

Nastavu Prirode i društva mnogo sam puta izvodila na taj način, katkad Matematiku i Hrvatski jezik. Zanimalo me kako održati kvalitetan sat Likovne kulture izvan učionice, u muzeju ili galeriji. S obzirom na to da nisam muzejski pedagog, prije nego što sam se upustila u takav način poučavanja odlučila sam se educirati.

Prijavila sam se za strukturirani tečaj ERASMUS+ KA1 o učenju u muzejima u Lisabonu. Bila je to jedna od najboljih edukacija na kojoj sam bila u svom višegodišnjem radu. Nekoliko smo dana od jutra do mraka obilazili muzeje u skupinama i svaki dan dobivali zadatke vezane za obilazak.

Na kraju smo morali osmisliti kamo ćemo odvesti svoje učenike, što ćemo im pokazati i koje ćemo ishode pri tome ostvariti. Nakon povratka sam mnoštvo ideja implementirala u svoj razredni kurikulum i krenula.

Sama sam najprije obilazila muzeje i galerije u blizini škole i pronalazila pojedina likovna djela za koja mi se činilo da će učenicima biti dobar predložak za usvajanje likovnog jezika. S učenicima prvog razreda krenula sam u Modernu galeriju gdje smo na likovnim djelima pronalazili osnovne i izvedene boje, ritam, različite crte o kojima smo učili na nastavi Matematike i Likovne kulture.

Zaustavljali smo se pokraj apstraktnih djela i razgovarali koje osjećaje u nama pobuđuju određene boje, što misle da određeni oblici označavaju. Određeni ritam na umjetničkim djelima pokušali smo dočarati izvođenjem zvukova, sviranjem udaraljki u učionici, pljeskanjem, koračanjem.

Zajedno smo tražili glazbu koja bi odgovarala uz određeno djelo. Učenici su u muzejima i sami stvarali svoja umjetnička djela po uzoru na poznate hrvatske i svjetske umjetnike. Neprocjenjiv je osjećaj stvarati u takvom prostoru.

Učenici su u današnje vrijeme, unatoč dostupnosti raznovrsnih sadržaja na internetu, premalo izloženi vrhunskim likovnim djelima. Smatram da bi svi muzeji i galerije u Republici Hrvatskoj trebali biti dostupni i besplatni svim učenicima. Umjetnost pobuđuje i razvija osjećaj za lijepo, za estetiku. Već drugu godinu zaredom uključeni smo u eTwinningov projekt U svijetu likovnih umjetnika.

Autorice su projekta suradnice Školskog portala i učiteljice,  Nevenka Dimač te Sandra Vuk. U projektu su učenici, upoznajući najveće likovne umjetnike svijeta i domovine, potaknuti na učenje i stvaranje likovnih djela. Svoje ostvaraje često prikazuju na malim prilagođenim izložbama, kako u ustanovi, tako i u lokalnoj zajednici na tradicionalan i suvremen način koristeći se dostupnim tehnologijama.
…………. 

Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave | OŠ Ivana Gundulića, Zagreb

Vezani članci
Školski portal: Moderna bajka

Moderna bajka

MODERNA BAJKA  ……….  o O o  ………. IGROKAZ NAPISALA: Sanela…

Školski portal: Potrči, uskoči!

Potrči, uskoči!

Ispod stolova nožice cupkaju, olovke se vrte, ispadaju iz ručica...…

Školski portal: Za ljepši tjedan igrokaz jedan

Za ljepši tjedan igrokaz jedan

IZGUBLJENA SVJETILJKA  …………… o O o …………… NAPISALA Sanela ŠKEVIN …………… o…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…