Dok čekate da posljednje zvono zazvoni, možete učenicima reći da ostave nešto iza sebe. Recite im da dobro razmisle o tome što bi to moglo biti.
Promišljanje o našem naslijeđu može obeshrabriti i odrasle, stoga se nemojte iznenaditi kada vas učenici iznenađeno pogledaju kada im to spomenete.
Ako misle da su radili samo za ocjene, da bi udovoljili učitelju, njihove reakcije bi mogle biti i snažnije.
Te ćete reakcije ublažiti tako da kažete svojim učenicima da razmisle o tome što bi mogli ostaviti onima koji dolaze. Evo nekoliko ideja američkog portala http://www.brilliant-insane.com:
…………………
7 načina na koje sadašnji učenici mogu pomoći vašim budućim učenicima:
…………………
■ Ohrabrujte ih da ostave svoje radove u razredu i nađite mjesto na kojem ih možete izložiti. Ako vaši učenici odluče napraviti to, uzmite od svakoga kratku „izjavu o učenju“. To je zapisan ili snimljen opis rada, procesa koji su korišteni pri njegovu stvaranju i o onome što smo naučili usput.
■ Pozovite ih da se vrate kao ko-učitelji sljedeće godine. Bez obzira na to hoće li doći ili s vašim budućim učenicima ugovoriti razgovor preko Skypea, znajte da ovogodišnji učenici imaju široku perspektivu i znanje koje mogu podijeliti s vašim budućim razredom. Zabilježite njihov posjet u svoj kalendar, zapišite njihove kontakte.
■ Razmislite o lekcijama koje su najuspješnije ili najmanje uspješne ove godine, te zatražite od svojih učenika da naprave blog o učenju i pišu ga tijekom godine. Spremite sve njihove objave na svoj blog, gdje im budući učenici mogu pristupiti.
■ Zatražite od svojih učenika da vam daju povratne informacije o specifičnim lekcijama, a zatim koristite te informacije da biste stvorili nove pristupe. Podijelite svoja izvješća s njima i dajte im do znanja da su i oni imali udjela u tome. Pripišite zasluge ovogodišnjim učenicima u radu s budućim učenicima i dajte im do znanja da će njihove povratne informacije također biti važne.
■ Ako održite godišnju izložbu ili neku drugu aktivnost, nemojte zaboraviti pozvati ovogodišnje učenike na proslavu koja će se održati dogodine. Još bolje, zamolite ih da sudjeluju. Možda će u međuvremenu njihovo znanje porasti pa će imati drugačije ili čak i bolje stvari koje mogu podijeliti s drugima.
■ Neka ovogodišnji napišu pismo budućim učenicima. Njihova pisma mogu krenuti od naputaka ili tema koje bi mogle biti važne budućim učenicima. Sačuvajte ta pisma i podijelite ih prvih tjedana škole.
Naučite svoje učenike da doprinose urednosti i čistoći učionice. Zatim, neka imenuju vrijednosti, vjerovanja i stavove učenika koji uspješno doprinose toj urednosti. Izložite ta razmišljanja i budite spremni podijeliti ih s budućim razredom. Dok se sljedeća godina bliži, izazovite svoje buduće učenike da također doprinose toj viziji.
………………………………………..
Napomena:
Autor teksta je Angela Stockman, nastavnica engleskog jezika, obrazovni konzultant s iskustvom u izradi kurikuluma…
Izvor: