Pljesak molim
OSNOVNA ŠKOLA BLATO NA KORČULI
Škola u kojoj se matematika voli
objavljeno: 25. siječnja 2016.

Prije više od 15 godina u Osnovnoj školi Blato na Korčuli odlučili smo pristupiti matematici na drukčiji način, privući što više djece u različite matematičke aktivnosti, pokazati im koliko matematika može biti zabavna. Počeli smo od četvrtog razreda programom nazvanim „Mala matematika”, a već za nekoliko godina u program smo uključili druge i treće razrede.

Mala smo škola koja je sustavnim radom došla do toga da danas postiže znatno bolje rezultate u matematici nego škole koje imaju i triput više učenika od naše.

Još je važnije to što mnogi učenici naše škole ističu da im je matematika najdraži predmet.

Prije više od 15 godina, kad je svaka učiteljica vodila svoje učenike četvrtog razreda na županijska i regionalna natjecanja, rezultati su bili dobri, ali ništa više od toga, a danas je stanje drukčije.

Te smo aktivnosti preuzele u nižim razredima – kolegica Maria JEREBIĆ za druge i treće, a ja za četvrte razrede.

Osnovna škola Blato na posljednjih je šest županijskih natjecanja osvajala prvo mjesto među četvrtim razredima, a uz to je na posljednja četiri natjecanja osvojila još barem po jedno od prvih pet mjesta u županiji. To je plod našeg rada, odnosno spomenutog drukčijeg pristupa matematici.

Ne moram ni napomenuti da se izvrsni rezultati nastavljaju u višim razredima jer kolege matematičari Alen ANDRIJIĆ i Jasmina BANIČEVIĆ rade istim žarom i prenose na učenike svoju ljubav prema tom predmetu.

Sjećam se naših početaka, prije više od 15 godina, kad smo na natjecanja za četvrte razrede vodili darovite učenike trećih razreda. U tom projektu ranog otkrivanja nadarenosti naš nam je ravnatelj Tonći PADOVAN pružio punu podršku, a mi smo htjeli pružiti priliku onima koji su mogli i htjeli više. Danas njihova imena čitamo u novinama jer su to vrhunski mladi stručnjaci.

Kako radimo? Ponajprije, nema elitizma. U „Malu matematiku” već se u drugom razredu može uključiti tko želi bez obzira na to koju ocjenu ima iz tog predmeta kod svoje učiteljice.

U tu je aktivnost uključeno mnogo učenika jer od starijih naraštaja slušaju priče kako je „Mala matematika” zabavna. Naravno, ta aktivnost nudi mnogo više od same matematike.

U nižim razredima više se radi na razvijanju logičkog razmišljanja te je mnogo više zadataka koje učenici uopće ne doživljavaju kao zadatke.

U četvrtom razredu, kad već počinju ozbiljnije pripreme za natjecanja, učenici znaju da ih uz listić s ozbiljnim zadatcima očekuje i listić sa zabavnim zadatcima, a najvažnije je to da se oba jednako vrednuju.

U našoj školi nije čudno što već i prvašići rješavaju sudoku jer svojim učenicima stalno nudimo izazove i sviđa nam se kako na njih reagiraju. S natjecanjima se susreću gotovo od početka školovanja.

Već u drugom razredu naši se učenici okušavaju u natjecanjima „Klokan bez granica” i „Genius Logicus”. Na tim natjecanjima može sudjelovati svaki učenik koji želi bez obzira na ocjene i na to je li uključen u „Malu matematiku”. Rezultati na tim natjecanjima također su izvrsni.

Na natjecanju „Klokan bez granica” nagrađuje se 10 % najuspješnijih natjecatelja. Nekoliko je puta u našoj školi nagrađeno više od 20 % natjecatelja.

Sve matematičke aktivnosti privlače mnoštvo učenika. Već drugu godinu zaredom imamo problem sa smještajem mnoštva učenika i roditelja koje privlači „Večer matematike” u organizaciji Hrvatskoga matematičkog društva.

Naša škola broji manje od 300 učenika, a na „Večeri matematike” sudjelovalo je više od 250 učenika i roditelja. U tu aktivnost uključujemo i svoje autorske radionice. U aktivnostima u sklopu radionica sudjeluje više djece u skupini. Te su radionice organizatori nazvali radnim centrima, a primijetili smo da je najveća gužva bila baš u radnom centru koji smo sami smislili.

Riječ je o „Glagoljici u matematici” u kojoj smo za svaki niži razred pripremili nekoliko zadataka na glagoljici koje je trebalo prenijeti na latinicu, a zatim i riješiti. U tom radnom centru najbolje je došla do izražaja suradnja roditelja i djece koji su zajedno uživali rješavajući zadatke.

Često u projektnim danima škole imamo zanimljive radionice s matematičkim temama koje vode naši mali matematičari, a najveće zanimanje učenici su pokazali za projekt „Brojevi kroz prošlost”.

Naši učenici u programima dodatne matematike rade i s modernim tehnologijama te je sve više zadataka koje rješavaju na računalu, a od četvrtog razreda rješavaju zadatke iz dodatne matematike preko portala za učenje EDMODO koji je izvrsno prihvaćen među učenicima i u koji su uključeni mnogi razredi u cijelosti. Za projekt „Mala matematika”, koji smo prije desetak godina prijavili županiji, bila su nam odobrena i sredstva, pa je škola tim novcem kupila računala i edukativne igre kojima se stalno koristimo.

Mnogi uspjesi koje postižu naši učenici ohrabruju nas da nastavimo i pokazuju nam da smo izabrali pravi put u promicanju ljubavi prema matematici. Zanimanje za matematiku ne opada jer u našoj školi matematika se voli.

……………………….

Đurđica IVANKOVIĆ

OŠ Blato, Korčula

……………………….

Đurđica Ivanković više je od 20 godina učiteljica je razredne nastave, istinski zaljubljenik u sadržaje iz matematike te nove tehnologije u nastavi. Osim što je sa svojim matematičarima osvojila prva mjesta na posljednjih šest županijskih natjecanja, više je godina bila koordinator natjecanja „Genius Logicus” te „English Test Competition” za sve osnovne i srednje škole u državi. Stalno nastoji unaprijediti svoje znanje, a posljednje zvanje koje je stekla jest ISE GURU za „Naprednu primjenu obrazovnih trendova i digitalnih alata u nastavi”.